WaViJa

Rookie
9 mei 2015
4
0
Beste motorliefhebbers,

Sinds een jaar rijd ik op een prachtige YZF-750 die al redelijk op leeftijd is, maar nog steeds lekker reageert als ik het gas open trek.

... en dat vormt dan ook de basis van mijn huidige probleem...

Ik ben staande gehouden door een blauwe motormattie met de mededeling dat ik 101 km/u reed, waar 60 km/u is toegestaan...
Ik heb geen flauw idee, maar het zou kunnen... al hoewel... om 8.13u (waar ik ook over twijfel), is het doorgaans vrij druk op deze weg en het is mij in de dagen na de staande houding dan ook niet meer gelukt deze snelheid te bereiken vanwege het overige verkeer.

Ik heb destijds niet te horen gekregen hoe mijn snelheid is vastgesteld en op de STRAFBESCHIKKING (gloeiende...) staat hierover ook niets.
Wel weet ik dat de blauwe motormattie mijn snelheid heeft vastgesteld terwijl hij zich aan de andere kant van het kanaal bevond. Ik heb hier mijn twijfels over... (tweede keer)

Iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken? €400 is best veel geld, zeg maar...

Overigens is dit de eerste keer in bijna 15 jaar rijden dat ik überhaupt een bekeuring ontvang en vind ik het schikkingsvoorstel daarmee dan ook behoorlijk buitenproportioneel.

Dus... tips? Iemand?
 
Laatst bewerkt:
Beste motorliefhebbers,

Sinds een jaar rijd ik op een prachtige YZF-750 die al redelijk op leeftijd is, maar nog steeds lekker reageert als ik het gas open trek.

Cool story! Mag ik je handtekening?

:+



Ik verwacht dat er nog meer komt ;)
Druk op het knopje rechtsboven je bericht met dat potloodje dan kan je de rest er ook bij vertellen :P
 
Laatst bewerkt:
Sjees... jij bent snel... net als mijn motor! :P

Touchscreen is niet altijd handig... ;)
 
Nu verloopt de procedure van de beschikking via het OM, moet ik het PV dan via de OvJ opvragen?

En wat is een 'wob verzoek'? (Ik loog niet toen ik zei dat het de eerste is...)
 
Sjees... jij bent snel... net als mijn motor! :P

Touchscreen is niet altijd handig... ;)

:P

Maar andere kant kanaal en hij reed dezelfde richting op? Dan zal hij gekeken hebben op zijn teller en afhankelijk of het wel of geen geeikte meter is zal daar dan een X aantal km/h vanaf gaan.

Dat je betalen moet staat denk ik buiten kijf, alleen hoeveel is de vraag.


Baksteen, kom er maar in!
 
Beste motorliefhebbers,

Sinds een jaar rijd ik op een prachtige YZF-750 die al redelijk op leeftijd is, maar nog steeds lekker reageert als ik het gas open trek.

... en dat vormt dan ook de basis van mijn huidige probleem...

Ik ben staande gehouden door een blauwe motormattie met de mededeling dat ik 101 km/u reed, waar 60 km/u is toegestaan...
Ik heb geen flauw idee, maar het zou kunnen... al hoewel... om 8.13u (waar ik ook over twijfel), is het doorgaans vrij druk op deze weg en het is mij in de dagen na de staande houding dan ook niet meer gelukt deze snelheid te bereiken vanwege het overige verkeer.
Schallekie, schallekie! En dan ook nog proberen dezelfde overtreding te herhalen?
8-) 8-)
 
Binnen 14 dagen moet je in verzet gaan tegen de strafbeschikking anders wordt hij onherroepelijk. Zodra je dat gedaan hebt (briefje sturen met 'ik ga in verzet;, niet meer niet minder, geen redenen opgeven want A: dat hoeft niet en B: alles wat je zegt gaat tegen je gebruikt worden).

Dan kan je je zaak gaan voorbereiden, er gaat namelijk nog wel wat tijd (paar maanden tot wel 2 jaar) overheen voor je een dagvaarding krijgt. Het beste advies wat ik je kan geven is een topic openen op Flitsservice.nl. Daar zitten erg veel juristen. Zet in je topic neer het hoe, wat, waar, wanneer, etc. Wees duidelijk, en onthou je van een mening maar presenteer slechts feiten.

Als de boordsnelheidsmeter is geijkt van het politievoertuig is de afgelezen snelheid van de motormuis voldoende om een PV te maken. Of dit allemaal klopt is een kwestie van de relevante documentatie opvragen, wederom > flitsservice.

Maar het belangrijkste nu is: Ga binnen 14 dagen in verzet.
 
Laatst bewerkt:
Niet leuk zoiets. Maar zelfs als het wat minder snel was blijft het nog (on) behoorlijk veel te snel.

Waar wees blij dat je dezelfde overtreding niet in Belgistan scoort. Daar komt het voor de politierechter en kan zo'n grapje je gemakkelijk meer dan 1000 eurootjes kosten en een paar weken je rijbewijs inleveren.
 
Binnen 14 dagen moet je in verzet gaan tegen de strafbeschikking anders wordt hij onherroepelijk. Zodra je dat gedaan hebt (briefje sturen met 'ik ga in verzet;, niet meer niet minder, geen redenen opgeven want A: dat hoeft niet en B: alles wat je zegt gaat tegen je gebruikt worden).

Dan kan je je zaak gaan voorbereiden, er gaat namelijk nog wel wat tijd (paar maanden tot wel 2 jaar) overheen voor je een dagvaarding krijgt. Het beste advies wat ik je kan geven is een topic openen op Flitsservice.nl. Daar zitten erg veel juristen. Zet in je topic neer het hoe, wat, waar, wanneer, etc. Wees duidelijk, en onthou je van een mening maar presenteer slechts feiten.

Als de boordsnelheidsmeter is geijkt van het politievoertuig is de afgelezen snelheid van de motormuis voldoende om een PV te maken. Of dit allemaal klopt is een kwestie van de relevante documentatie opvragen, wederom > flitsservice.

Maar het belangrijkste nu is: Ga binnen 14 dagen in verzet.

Ook op basis van niet geeikte meter mogen ze dat, gaat er alleen een grotere correctie af.
 
Betalen kan ( moet ) je altijd nog.

In de tussentijd kan je het zo lastig ( en duur ) voor de tegenpartij maken als mogelijk.
Zet die ambtenaren maar aan het werk , hebben ze minder tijd voor andere on-nuttige zaken
zoals koffie zuipen en uit het raam kijken.

Jou kost het niks, hetzij een paar postzegels, en wat tikwerk tijdens het drinken van
een bakje koffie.
( wat niet wilt zeggen dat die ambtenaren hetzelfde doen.. maar het gaat om het idee nietwaar ? )


Begin met te wob'en hoe ze de overtreding hebben vastgesteld, wie , of hij de benodigde papieren hiervoor heeft en of de apparatuur aan alle eisen voldoet.
( dat houd ze voorlopig wel even zoet )
Eventueel ( of het er nu is of niet, dat boeit niet ) , bewijsmateriaal zoals foto / video.

Naar aanleiding van die antwoorden kan je gaan denken over hoe je te verweren, want behalve
een prent "u reed te snel" weet je nu vrij weinig behalve dat ze geld willen zien.

Uiteindelijk zal je toch wel *wat* moeten betalen , maar op z'n minst kan je door ze een kluit papierwerk te geven, een kusje na de seks afdwingen.

Btw, uit persoonlijke ervaring ,
Overtredingen ( mulder ) kan je nog wel onderuit komen ,
maar voor een parkeer prent van 9 tientjes.. zijn ze bijzonder volhardend :)
 
Laatst bewerkt:
Betalen kan ( moet ) je altijd nog.

In de tussentijd kan je het zo lastig ( en duur ) voor de tegenpartij maken als mogelijk.
Zet die ambtenaren maar aan het werk
Zielig.
Er zal werkelijk niet 1 ambtenaar zijn die hier iets van merkt of wakker van ligt.
Maar door het verzieken van het systeem worden vanzelf de opbrengsten minder, dus de boetes of administratiekosten gaan gewoon omhoog.

Dan kan je volgend jaar een topic openen over de gestegen boetebedragen.
 
Zielig.
Er zal werkelijk niet 1 ambtenaar zijn die hier iets van merkt of wakker van ligt.
Maar door het verzieken van het systeem worden vanzelf de opbrengsten minder, dus de boetes of administratiekosten gaan gewoon omhoog.

Dan kan je volgend jaar een topic openen over de gestegen boetebedragen.

Helemaal mee eens. Macho types die graag alle verkeersregels met voeten treden, en dan staan janken als een klein kind als ze een boete in hun brievenbus krijgen en dan ook nog alle moeite doen om er onderuit te komen.
Als er in hun huis ingebroken wordt jammeren ze dat de politie de dieven niet vangt, ....... maar als ze zelf gevangen worden ................ :?
 
Zielig.
Er zal werkelijk niet 1 ambtenaar zijn die hier iets van merkt of wakker van ligt.
Maar door het verzieken van het systeem worden vanzelf de opbrengsten minder, dus de boetes of administratiekosten gaan gewoon omhoog.

Dan kan je volgend jaar een topic openen over de gestegen boetebedragen.

Die gaan toch wel omhoog. Onder het mom van inflatiecorrectie.
 


Helemaal mee eens. Macho types die graag alle verkeersregels met voeten treden, en dan staan janken als een klein kind als ze een boete in hun brievenbus krijgen en dan ook nog alle moeite doen om er onderuit te komen.
Als er in hun huis ingebroken wordt jammeren ze dat de politie de dieven niet vangt, ....... maar als ze zelf gevangen worden ................ :?

Ja, want inbreken en een snelheidsovertreding staan natuurlijk per definitie even hoog op de schaal van 'impact op de persoonlijke levenssfeer'. :Z

Maar doe eens een voorbeeld van een MF topic waarin iemand loopt te janken over een snelheidsbon? Het enige wat ik zie zijn topics van mensen die hulp nodig hebben bij het voeren van hun verdediging.

Het maakt geen ene kut uit in hoeverre de sanctie terecht is in jouw ogen. De enige die dat bepaalt in dit land is een rechter. Iets met een gelijkheidsbeginsel enzo (dat ik dit uit moet leggen zeg.... ooit opgelet op school?).

Of vind jij dat een verdachte die zich verdedigd tegen hetgeen hem ten laste wordt gelegd dat recht niet zou mogen hebben?

Dan zou ik snel verhuizen, hier is dat namelijk een grondrecht. :W
 
Laatst bewerkt:
Ja, want inbreken en een snelheidsovertreding staan natuurlijk per definitie even hoog op de schaal van 'impact op de persoonlijke levenssfeer'. :Z

Maar doe eens een voorbeeld van een MF topic waarin iemand loopt te janken over een snelheidsbon? Het enige wat ik zie zijn topics van mensen die hulp nodig hebben bij het voeren van hun verdediging.

Het maakt geen ene kut uit in hoeverre de sanctie terecht is in jouw ogen. De enige die dat bepaalt in dit land is een rechter. Iets met een gelijkheidsbeginsel enzo (dat ik dit uit moet leggen zeg.... ooit opgelet op school?).

Of vind jij dat een verdachte die zich verdedigd ~T~ tegen hetgeen hem ten laste wordt gelegd dat recht niet zou mogen hebben?

Dan zou ik snel verhuizen, hier is dat namelijk een grondrecht. :W

Ik ben wel naar school geweest, ja.

En een terechte sanctie is een terechte sanctie. Of het nu gaat over het stelen van een zakje snoep in de AH, een inbreker die er met je stereo vandoor gaat, of een snelheidsovertreding.
Over de hoogte van de sanctie kun je een dispuut opzetten, niet over het feit dat er een sanctie is.
En de impact van weer zo'n macho die oerend hard wilde zijn........ ik kan je verzekeren dat de impact op jouw persoonlijke levenssfeer behoorlijk groot is, wanneer jouw kind net voor zijn wielen liep, of wanneer je meerdere keren wat er van hen overbleef van bomen, auto's of wegdek hebt moeten samenrapen.
 
Niet zeuren!!

Ben blij dat je er met een schikking van €400,- mee weg komt en je niet de procedure hoeft aan te gaan om je rijbewijs weer terug te krijgen nadat een "Officier van Justitie" er tien dagen naar heeft kunnen kijken.

De komende jaren maar iets minder gretig aan het gas gaan hangen (ook met auto's en ander speelgoed)..... Recidive regeling is al snel een jaartje of 5 bij dit soort overtredingen van de max. snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan