motor agenten op de snelweg

Is er bij stilstaande auto's uberhaupt sprake van inhalen?
De lijnen bij een stoplicht gelden niet als doorgetrokken strepen en je mag er gewoon overheen.
 
Ze mogen alles. Maar gebeuren er ongelukken,hebben ze wel wat uit te leggen en als het slecht gefundeerd is krijgen ook zij sancties.
 
Hele dag gewerkt, k zie nu pas alle reacties.

Ik vroeg me af of dat er een duidelijke regel is, maar ik begrijp uit alle commentaar dat er meerdere regels zijn, die nog niet veel verduidelijken.
 
Je mag best met twee naast elkaar rijden, al kan je er wel een art. 5 voor krijgen als het gevaar oplevert.


Ik blijf van mening dat het niet mag op basis van artikel 3.
Tenzij iemand een goede verklaring heeft waarom artikel 3 niet van toepassing is.
Als het al zou mogen hoeft artikel 3.2 geen uitzondering te maken voor fietsers. Juist door het maken van die uitzondering is duidelijk dat andere bestuurders het niet mogen.
 
Even terug naar de basis..


Van de Luie motorfiets;
In het RVV, het reglement verkeersregels en verkeerstekens, staat namelijk nergens vermeld dat er geen twee voertuigen naast elkaar op één rijstrook mogen rijden.

Dan zijn we toch klaar?
Een rij voertuigen mag je dus ook, over dezelfde rijbaan, inhalen.


Tips voor Motorrijden in de File
 
Laatst bewerkt:
Hele dag gewerkt, k zie nu pas alle reacties.

Ik vroeg me af of dat er een duidelijke regel is, maar ik begrijp uit alle commentaar dat er meerdere regels zijn, die nog niet veel verduidelijken.


Er zijn wel duidelijke regels,..ze hebben vrijstelling van het RVV. Die regels gelden niet, en nogmaals waarom post je zoiets?
 
Pak als er zo'n motoragent valt? En jij rijdt erover omdat je niet op tijd kon stoppen omdat je zijn rijgedrag zat te filmen?? Je wil niet weten hoe strafbaar zoiets is? Het is ook niet sexy. "Ik was net aan het filmen hoe stom dat die flik reed, toen ik over hem reed". Daarmee haal je ongetwijfeld de Daily Mail. En een onoverzichtelijke boete.
 
Als je goed kijkt, zie je dat de opnames gemaakt zijn vanaf de rechter kant van de auto. Daar waar de bestuurder veelal niet zit....
 
Oké, dan heb ik een vraag;

Weg met dubbel doorgetrokken streep;
Als een automobilist (die voor je rijd over dezelfde rijbaan)voor je aan de kant gaat, mag je die dan inhalen over dezelfde rijstrook als de automobilist?

Ja, dat mag. Een dubbel of enkel doorgetrokken streep is geen inhaalverbod.
Inhaal verbod moet expliciet aangegeven worden.
 
Oké, dan heb ik een vraag;

Weg met dubbel doorgetrokken streep;
Als een automobilist (die voor je rijd over dezelfde rijbaan)voor je aan de kant gaat, mag je die dan inhalen over dezelfde rijstrook als de automobilist?
Ja dat mag, mits de automobilist duidelijk maakt dat je voorbij mag.
De reden dat we in de file tussen de rijen door mogen is omdat in de vereenvoudigde verkeersregels een heleboel subregeltjes vervalen zijn (vandaar de benaming vereenvoudigde verkeersregels), 1 van die subregeltjes was dat je elkaar niet op dezelfde rijbaan in mocht halen.
Als iets niet verboden is dan is het dus toegestaan maar er is wel een regel dat je jezelf en anderen niet in gevaar mag brengen waar ze de ART5 aan gehangen hebben met als groot nadeel dat "gevaar" bepaald wordt door de agent die het ziet.
Dat maakt alles heel moeilijk in te schatten want de ene agent zal een bepaald rijgedrag zien en wanneer hij/zij het als wat meer ervaren aanziet kan er soms wat meer terwijl een ander alleen "het gevaar" ziet volgens eigen mening.
In geval van je vraag. Ziet de agent dat de bestuurder je er langs laat is er geen gevaar maar ziet ie het niet dan is de kans groot dat hij/zij denkt dat je er langs knalt omdat de bestuurder wat meer rechts aanhoudt.
 
Zolang het volgende bord F1 niet van kracht is, mag je elkaar passeren/inhalen/ (tikkertje spelen) binnen dezelfde rijstrook.

f01.jpg


Als de ander zo veel mogelijk rechts blijft rijden en jij links bij de streep, dan blijft er meer dan voldoende ruimte tussen jullie beide over. Bekijk die motormuizen maar op de foto van TS.
 
Laatst bewerkt:
oh...geweldig het gaat weer nergens over *O*
eeh ofwel oefenen op de brommer door de boy,s laat ze lekker :Y
kunnen ze nog eens aan het buitenland wat laten zien :Y bij weer een euro top :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan