Alles over motorbanden Deel 7

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.483
11.107
Op reis
Facebook
Nsmeijer schreef op 02 oktober 2015 @ 11:06:
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Waarom dan? Geen fijne band?
Nou ja, heb 'm vorige week lek gereden. Wel een plug in gezet maar dat ging niet echt soepel en ik heb het idee dat ie toch heel langzaam leeg loopt nu.

Verder was het een heel fijne band die veel gevoel gaf en goede grip had, vooral bij nat wegdek. Maar nu na 14.000 km wordt het toch allemaal wat minder had ik het idee. Het is nu natuurlijk wel kouder en zo, maar toch. Geen goed gevoel erbij dus meer.

Dealer adviseerde om nu voor Dunlop Meridian's te gaan. Ik ben benieuwd.
 
Ik heb op het circuit mensen met bijna net zulke grote randen discussies zien voeren of ze het nog wel redden met Supercorsa's of dat ze beter op slicks kunnen overstappen. _O-
Net zoals diezelfde mensen het hebben over weinig grip op die of die regenband, tuurlijk joh hij heeft de kans bij jou niet om warm te worden/blijven, welke grip bedoel je dan O-)
 
Is er iemand die mij iets zinnigs kan zeggen over het verschil tussen de S22 en de T32?

Gevoelsmatig zijn voor mij de S22 heel erg sportief en de T32 heel erg tour gericht.

Of liggen ze dichter bij elkaar dan ik denk?
 
Het is gewoon de sportband van Bridgestone versus de sport-tour band.

Ze zullen zo ongeveer net zover uit elkaar liggen als de sport en sport-tour band van ieder ander merk.

De term sportief is nogal subjectief en gevoelopwekkend. De winnaar uit de sportbandentest is niet de band die het meest sportief is en de band die onder aan de sport-tour bandentest eindigt is niet de meest tourgerichte. Tenzij jij dat wel vindt.

Je bepaalt eerst uit welke klasse je een band wilt, daar vind je de relatief grote verschillen (inzetgebied). Dan wordt het nuanceren welk merk je wilt.
Wil je een tikkie meer drooggrip, of sneller stuurgedrag, of minder slijtage, of een band die na 5000km nog als bijna nieuw voelt etc. etc. Maar welk van die eigenschappen jou een sportief gevoel over een band geeft weten wij niet.

Kijk voor de gein eens wat dit (verzonnen) voorbeeld eens in jou opwekt:
een band met veel grip maar die traag stuurt,
een band met minder grip maar die razendsnel stuurt,
Welke is sportiever?
 
Het is gewoon de sportband van Bridgestone versus de sport-tour band.

Ze zullen zo ongeveer net zover uit elkaar liggen als de sport en sport-tour band van ieder ander merk.

De term sportief is nogal subjectief en gevoelopwekkend. De winnaar uit de sportbandentest is niet de band die het meest sportief is en de band die onder aan de sport-tour bandentest eindigt is niet de meest tourgerichte. Tenzij jij dat wel vindt.

Je bepaalt eerst uit welke klasse je een band wilt, daar vind je de relatief grote verschillen (inzetgebied). Dan wordt het nuanceren welk merk je wilt.
Wil je een tikkie meer drooggrip, of sneller stuurgedrag, of minder slijtage, of een band die na 5000km nog als bijna nieuw voelt etc. etc. Maar welk van die eigenschappen jou een sportief gevoel over een band geeft weten wij niet.

Kijk voor de gein eens wat dit (verzonnen) voorbeeld eens in jou opwekt:
een band met veel grip maar die traag stuurt,
een band met minder grip maar die razendsnel stuurt,
Welke is sportiever?
Begin jaren '80 werd een zwaar sturende motor in de motorbladen nog als "sportief" bestempeld, want dan slingerde hij niet zo op de snelweg.
 
Onder mijn V85TT liggen Michelin Anakee Adventure banden. Ik vind ze prima, vooral met nat wegdek een goede grip en ik rij voornamelijk woon/werk dus dat is wel belangrijk.

Maar wanneer moet je zo'n band vervangen? Ik heb er nu ruim 14.000 km mee gereden en heb nog 4mm profiel over. Maar de slijtindicatoren geven aan dat de band op is. En ik heb afgelopen week de achterband lek gereden maar inmiddels wel weer geplugd, lijkt erop dat dat wel gelukt is.

Nu al vervangen, of nog een paar duizend km doorrijden?
Mijn Supercorsa's hebben 4mm als ze nieuw zijn. De V85tt is inderdaad ongelofelijk zuinig met banden, ik heb er 9.000km op staan en de Dunlop Meridians zijn pas half sleets. Maar eergisteren in het donker gereden en toen was de handling tussen een paar hekjes door abominabel slecht, de vorm is er dus wel uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: mhe
Waarom een rosso 3 als je toch geen hellingshoek durft te sturen ? Een macadam voldoet dan ook.
Aangezien ik geen verstand heb van banden laat ik de keuze over aan de motorzaak waar hij in onderhoud is; ‘beurten en vervang wat versleten is‘ opdrachten.

Enige wat ik merk is dat nieuwe banden lekker licht sturen en als ze versleten zijn de motor meer in de bocht ‘valt’…voor de rest houd het bij mij op vandaar.
 
Het is gewoon de sportband van Bridgestone versus de sport-tour band.

Ze zullen zo ongeveer net zover uit elkaar liggen als de sport en sport-tour band van ieder ander merk.

De term sportief is nogal subjectief en gevoelopwekkend. De winnaar uit de sportbandentest is niet de band die het meest sportief is en de band die onder aan de sport-tour bandentest eindigt is niet de meest tourgerichte. Tenzij jij dat wel vindt.

Je bepaalt eerst uit welke klasse je een band wilt, daar vind je de relatief grote verschillen (inzetgebied). Dan wordt het nuanceren welk merk je wilt.
Wil je een tikkie meer drooggrip, of sneller stuurgedrag, of minder slijtage, of een band die na 5000km nog als bijna nieuw voelt etc. etc. Maar welk van die eigenschappen jou een sportief gevoel over een band geeft weten wij niet.

Kijk voor de gein eens wat dit (verzonnen) voorbeeld eens in jou opwekt:
een band met veel grip maar die traag stuurt,
een band met minder grip maar die razendsnel stuurt,
Welke is sportiever?
Ik denk dat sportief zo onduidelijk is omdat er meestal niet sportief wordt gereden. Vaak ook niet door testers.
 
Ik denk dat banden heel persoonlijk is
je leest hier allerlij meningen ,waar je eigenlijk weinig mee kan
Als je een band koopt zit je er aan vast,niemand zegt probeer hem maar een week dan praten we verder
ik heb er net een nieuwe michelin achter op laten zetten ,en waarom omdat de vorige mij heel goed beviel
 
B
Aangezien ik geen verstand heb van banden laat ik de keuze over aan de motorzaak waar hij in onderhoud is; ‘beurten en vervang wat versleten is‘ opdrachten.

Enige wat ik merk is dat nieuwe banden lekker licht sturen en als ze versleten zijn de motor meer in de bocht ‘valt’…voor de rest houd het bij mij op vandaar.
Goede keus van de motorzaak (in zijn voordeel dat wel), met een sport/toerband heb je de helft zo vaak een nieuwe nodig, de Rosso slijt lekker snel vierkant. :t
 
Ik denk dat banden heel persoonlijk is
je leest hier allerlij meningen ,waar je eigenlijk weinig mee kan
Als je een band koopt zit je er aan vast,niemand zegt probeer hem maar een week dan praten we verder
ik heb er net een nieuwe michelin achter op laten zetten ,en waarom omdat de vorige mij heel goed beviel
Oh nee? Ik heb dat vaak genoeg gedaan om klanten te overtuigen eens een ander (in mijn ogen beter) merk en type band te laten monteren.

Er is nog nooit iemand terug geweest die ze weer wilde laten vervangen omdat het niet beviel. Als motorfietsmonteur/bandenverkoper moet je goed naar de klanten luisteren en daarop een band adviseren. Dat kan voor klanten soms heel verrassende adviezen opleveren.
 
B

Goede keus van de motorzaak (in zijn voordeel dat wel), met een sport/toerband heb je de helft zo vaak een nieuwe nodig, de Rosso slijt lekker snel vierkant. :t

Wat kortzichtig en onterechte ironie.

Er zijn meer redenen om een band aan te schaffen dan alleen 'heb ik de maximale grip die een band biedt nodig?'

Misschien is er wel aangegeven 'ik zoek een band die snel stuurt, want mijn motor is niet de meest wendbare. Daarnaast maakt kilometers mij niet zo veel uit, want ik rijd maar 2000 km per jaar, dus de band is eerder door ouderdom aan vervanging toe dan door slijtage. O ja, wat men van mijn schaamranden vindt zal me aan mn reet roesten'

Dan is een sportband de perfecte oplossing.
 
B

Goede keus van de motorzaak (in zijn voordeel dat wel), met een sport/toerband heb je de helft zo vaak een nieuwe nodig, de Rosso slijt lekker snel vierkant. :t
Klopt, zo hou ik mijn kuipdelen al ruim 17 jaar heel…… :+

en ‘mijn‘ motorzaak kent mij wel, bovendien met het aantal kilometers die ik maak is slijtage geen punt. Ook het prijsverschil uitgesmeerd over die jaren is maar klein.
 
Laatst bewerkt:
Wat kortzichtig en onterechte ironie.

Er zijn meer redenen om een band aan te schaffen dan alleen 'heb ik de maximale grip die een band biedt nodig?'

Misschien is er wel aangegeven 'ik zoek een band die snel stuurt, want mijn motor is niet de meest wendbare. Daarnaast maakt kilometers mij niet zo veel uit, want ik rijd maar 2000 km per jaar, dus de band is eerder door ouderdom aan vervanging toe dan door slijtage. O ja, wat men van mijn schaamranden vindt zal me aan mn reet roesten'

Dan is een sportband de perfecte oplossing.
Keuze genoeg in 2018 toen ik op advies vd motorzaak overstapte van Michelin naar Pirelli:

378E5CCE-66A0-4A50-8535-AF7C61143D3B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat driehoekje staat niet op het loopvlak, maar op de flank (wang) van de band.
Weet je dat zeker? Aan de linkerkant meende ik nog wel vaag iets op het loopvlak te ontwaren. (En op de tekening van @Alexxx_the_one zie je ook dat tekentje op het loopvlak). Op de flanken kon ik echt niets vinden wat ook maar in de buurt komt. Maar goed, de band is inmiddels vervangen dus ik kan niet nog eens kijken. Wil geen betweter zijn, het is mijn vak niet.
 
Kan iemand mij ondertussen het verschil tussen de Contilegend en de Contitour eens uitleggen?
Ik heb inmiddels een setje Contour aangeschaft, de achterband is binnen, de voorband komt vandaag is maandag binnen.
Er zit technisch niet veel verschil tussen deze banden. De Tor heeft een "moderner" profiel en zwarte bandwangen. Deze is ook in wat meer maten verkrijgbaar.

De Legend heeft het "klassieke" Conti cruiser profiel en is een Whitewall band.
 
Ze testen maar 2 verschillende banden, maar wel aardig wat kilometers:
 
Ze testen maar 2 verschillende banden, maar wel aardig wat kilometers:
Omgerekend naar km,s rijden ze dus met de Angels 8571 met die achterband.
En dan met de Dunlop zelfs 15.179 km !!
Nou, die 8500 km klinkt geloofwaardig, maar meer dan 15.000 km met een achterband ???
Ik weet niet hoe iemand dat flikt maar ik krijg zoiets niet voor mekaar.
( geen stoplichtsprints e.d. en gewoon lekker op koppel rond rijden en lekker wat bochtjes draaien )
In hun commentaar komt er ook wel wat meer chauvinisme naar boven geloof ik richting de Dunlops….

Maar dit alles nog terzijde ;
Ik denk echt wel heel stellig dat fabrikanten ieder op hun manier de definitie van een tourband interpreteren.
De Pirelli heeft dan duidelijk meer sportieve eigenschappen en de Dunlop met een schijnbaar veel harder loopvlak meer toureigenschappen dan toch tenminste meer gericht op een hoger kilometrage.
Bij mij waren de std Angels onder mijn 1290 GT rond de 6000 km op.
Maar wat extra opviel was dat de voorband een slijtage vertoonde waarbij vervanging ook geen luxe was.
( flanken beetje raar gesleten; alsof er bijv. lang met te weinig spanning was gereden, wat niet het geval was )

Kortom denk ik dat bij bepaalde fabrikanten de term “ tourband of toursport “ een veel grotere overlap heeft naar “ sport “ dan bij andere fabrikanten.
 
Omgerekend naar km,s rijden ze dus met de Angels 8571 met die achterband.
En dan met de Dunlop zelfs 15.179 km !!
Nou, die 8500 km klinkt geloofwaardig, maar meer dan 15.000 km met een achterband ???
Ik weet niet hoe iemand dat flikt maar ik krijg zoiets niet voor mekaar.
( geen stoplichtsprints e.d. en gewoon lekker op koppel rond rijden en lekker wat bochtjes draaien )
In hun commentaar komt er ook wel wat meer chauvinisme naar boven geloof ik richting de Dunlops….

Maar dit alles nog terzijde ;
Ik denk echt wel heel stellig dat fabrikanten ieder op hun manier de definitie van een tourband interpreteren.
De Pirelli heeft dan duidelijk meer sportieve eigenschappen en de Dunlop met een schijnbaar veel harder loopvlak meer toureigenschappen dan toch tenminste meer gericht op een hoger kilometrage.
Bij mij waren de std Angels onder mijn 1290 GT rond de 6000 km op.
Maar wat extra opviel was dat de voorband een slijtage vertoonde waarbij vervanging ook geen luxe was.
( flanken beetje raar gesleten; alsof er bijv. lang met te weinig spanning was gereden, wat niet het geval was )

Kortom denk ik dat bij bepaalde fabrikanten de term “ tourband of toursport “ een veel grotere overlap heeft naar “ sport “ dan bij andere fabrikanten.
Om eerlijk te zijn ben ik ook aan de 15k gekomen, 3 seizoenen, op een Bridgestone T31 met mijn VFR…hoe: Veel achterafwegen in het grensgebied van NL/ Dld. Rijstijl behoudend met af en toe gas waar het kon.

Overigens was mijn voorband, een T31, vorig jaar al ‘op‘ en er is toen een T32 gemonteerd. Ben tevreden over ze….
 
Laatst bewerkt:
Ze testen maar 2 verschillende banden, maar wel aardig wat kilometers:
Wel raar dat ze de laatste nieuwe Dunlop vergelijken met een oude Pirelli,want er is intussen al lang een Angel GT 2 als opvolger van de Angel GT.
 
Terug
Bovenaan Onderaan