Amber alert voor motordiefstal

Ecniv

MF veteraan
12 apr 2009
1.149
0
Gouda
Vandeweek kreeg ik het idee (adhv een post van een MF-er) om een site op te zetten waarbij iedereen die zich heeft aangemeld op een bepaalde site een smsje krijgt als een andere aangemelde motorrijder zijn motor als gestolen opgeeft. Nu wil ik best dat plan uitwerken, maar voor ik er veel moeite in ga stoppen toch even wat vraagjes:

- Is daar animo voor
- Mag MF gebruikt worden om hierover te discussieren (vraagje aan de mods, ook per PM)
- Hoe zien jullie dat voor je? Ik zat zelf te denken aan het volgende:

Aanmelding:
MF-er (of ander motorrijdend volk) geeft zich op op de site als ontvanger, geeft daarbij ook zijn eigen kenteken(s), merk/bijzonderheden op (indien hij die heeft) en krijgt een bevestigingssmsje, waarvan hij de code die daarin staat weer op de site moet ingeven (20 ct voor het ontvangen bericht om de kosten te dekken).

Gestolen:
MFer (of ander motorrijdend volk) heeft een motor minder, gaat naar de site en het kenteken wat hij/zij heeft opgegeven wordt aangemerkt als gestolen en alle aangemelde gebruikers krijgen een smsje met kenteken en bijzonderheden. De persoon die bestolen is betaalt alleen de kosten van de smsjes (geen winst voor mij, nergens voor nodig).
 
Klinkt leuk, maar stel voor dat het succesvol is en er 2000 mensen een SMS ontvangen, dan wordt het een dure hobby. OK, als je je motor er door terug krijgt is dat niet zo'n probleem, maar toch.

Wellicht iets inbouwen met regio of zo, zodat alleen mensen de SMS krijgen die ook daadwerkelijk in die buurt rond rijden. Nu snap ik wel dat je met een gestolen motor overal naar toe kan rijden, maar iedereen SMS-en is too much volgens mij.

Andere optie: laat mensen 10 of 20 cent voor het ontvangen van de SMS betalen. Daar ligt denk ik niemand wakker van. Moet je wel het aantal SMS-en binnen de perken houden door bijvoorbeeld de regio-truc. Voordeel van deze methode zou dan zijn dat als je eigen motor gejat is je voor niks of tegen zeer lage kosten die SMS-blast kan sturen. Dan zou het eigenlijk wel weer zo moeten zijn dat de kosten van het versturen van zo'n blast (vele SMS-en) afhankelijk zijn van je bijdrage aan het systeem. Hoe langer je ingeschreven staat (en dus bereid bent betaalde SMS-en te ontvangen om anderen te helpen) hoe lager de kosten. Het moet dus niet zo zijn dat je motor gejat wordt, je je dan inschrijft en dan meteen gratis kan verzenden. Daarvoor moet je bijvoorbeeld minstens een jaar ingeschreven staan. Zoniet, dan betaal je (een deel van) de daadwerkelijke kosten.

Dan wordt het dus echt een sociaal systeem waarbij je goedkoop uit bent als je bereid bent ook anderen te helpen.
 
Laatst bewerkt:
Als je er iets mee wilt ondernemen moet je zeker niet hier erover discussieren, maar bedenken hoe je er wat mee kan.

Er even vanuit gaande dat je het niet uit liefdadigheid gaat doen.

Ik vraag me wel af of het kansrijk is.
 
Even mezelf quoten:

Spijt me zeer, maar waarom zou je dat dan allemaal doen? Hoeveel tijd denk je dat zoiets kost?

Je hoeft geen woekerwinsten te maken om te ondernemen en met een bedrijf een bepaald nut te dienen. Sterker nog, dan is er je meer aan gelegen om het goed te doen.

Edit: en je kan je inkomsten op een andere manier verkrijgen dan van sms verkeer, advertising etc.
 
Laatst bewerkt:
Spijt me zeer, maar waarom zou je dat dan allemaal doen? Hoeveel tijd denk je dat zoiets kost?

Je hoeft geen woekerwinsten te maken om te ondernemen en met een bedrijf een bepaald nut te dienen. Sterker nog, dan is er je meer aan gelegen om het goed te doen.

Edit: en je kan je inkomsten op een andere manier verkrijgen dan van sms verkeer, advertising etc.
Excuses aanvaard. Ik ben al ondernemer, het feit dat ik bij dit project kan vermelden dat het een initiatief is van ons, kan al redelijk veel opleveren. Zoals de vorige poster al zei, kan het een soort community worden.
 
Vandeweek kreeg ik het idee (adhv een post van een MF-er) om een site op te zetten

- Mag MF gebruikt worden om hierover te discussieren (vraagje aan de mods, ook per PM)

Marktonderzoeken zijn niet toegestaan op M-F, en daar begint het wel op te lijken. Ik kijk het nog even aan.
 
Excuses aanvaard. Ik ben al ondernemer, het feit dat ik bij dit project kan vermelden dat het een initiatief is van ons, kan al redelijk veel opleveren. Zoals de vorige poster al zei, kan het een soort community worden.

Grapjas:P

toch geen ondernmer in hart en nieren dan denk ik, maar goed.
 
Zoals iemand al zei... ik heb er geen 2000X 20 cent = 400 euro! voor over voor een kansje dat iemand hem ziet. Die dingen worden over het algemeen ingeladen en zijn toch niet zichtbaar dan. En komt bij, hier worden maar weinig motoren gejat. Misschien wat voor mensen die in Amsterdam wonen.
 
Ik denk dat het een goed initiatief is, maar toch vrij kostbaar.
Als het er komt schrijf ik me zeker in (mits de kosten te doen zijn).

het regio idee is inderdaad goed, en misschien kun je het kostendekkend krijgen door ads te gebruiken.
Misschien wel sponsoren kunt vinden de site (bijv. een telecomprovider?)

Leuk idee, succes met de uitvoering. (hart van nederland kan hier ongetwijfeld aandacht aan besteden...die doen dat inmiddels aan van alles).

Groetenboer
 
Ik denk dat het een goed initiatief is, maar toch vrij kostbaar.
Als het er komt schrijf ik me zeker in (mits de kosten te doen zijn).

het regio idee is inderdaad goed, en misschien kun je het kostendekkend krijgen door ads te gebruiken.
Misschien wel sponsoren kunt vinden de site (bijv. een telecomprovider?)

Leuk idee, succes met de uitvoering. (hart van nederland kan hier ongetwijfeld aandacht aan besteden...die doen dat inmiddels aan van alles).

Groetenboer

Het idee is ontstaan door jouw gestolen suuz, dus ik ben blij dat jij hier ook reageert :P
 
Ik ben het nu aan het uitrekenen, smssen kost (bij afname van 2000 stuks ongeveer 220 euro excl. BTW. Heb net een mail gestuurd naar de organisatie met de vraag of het ook mogelijk is om de ontvanger te laten betalen en wat daar de kosten van zullen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn 2000 motorrijders op 17 miljoen Nederlanders? Dat is nog zoeken naar een speld in een hooiberg wanneer je motor gejat is, bovendien gaan de dieven meestal niet vrolijk overdag rondrijden op een gejatte motor en moeten die 2000 die het smsje krijgen ook nog de kentekens in de gaten houden van alle motoren die ze voorbij zien komen.

Dus dan ben je 220 euro verder en heb je nog niks. Wanneer mijn motor gejat is betaal ik het niet, voor die 220 euro verzeker ik hem wel tegen diefstal :)

Het idee is goed maar niet echt uitvoerbaar. Je zou het wel per email kunnen doen bijv. Dat is gratis.

Ik vraag me ook af waarom jij als ondernemer de moeite doet om dit allemaal te gaan regelen zonder winst te maken. Ik bedoel ik ben ook ondernemer en als ik een nieuwe kans zie wil ik er ook aan verdienen, daar is ook helemaal niks mis mee lijkt me.
 
Neem eens contact op met motorgestolen.com, wellicht zien zij wat in het idee.
:^

SMSen kan bijvoorbeeld via Mollie
SMS
Dan zijn de kosten lager.

Maar waarom niet gewoon via e-mail
Bij Amber Alert is er een kinderleven mee gemoeid ipv een materiële zaak.
Dus iets minder snel kan best.
 
Wat word verplicht? :/

En ik denk dat hier geen markt voor is (commercieel en uit liefdadigheid)(Te weinig gestolen motors en nog minder mensen die dit systeem kennen). Als je autos erbij betrekt word het al wat meer levensvatbaar...
geen gek idee, iedereen die zich aanmeld, betaald € 2,50
waarmee je een begin-tegoed hebt.je 1e paar smsjes gaan hier vanaf, (1 euro voor de smsjes, 1,50 voor de kostendekking)
 
Terug
Bovenaan Onderaan