Amber alert voor motordiefstal

Ik denk dat dit zeker een goed initiatief is... En ik denk dat de ontvanger betaald wat goedkoper zal zijn, MAAR hoe voorkom je dan S P A M??

:^
Of misschien ook een Twitter-kanaal

Ik denk dat dat ook heel handig kan zijn...



En over dat lokalisatie ding valt ook nog wel wat mee te doen... Als de persoon waarvan de motor gestolen is aangeeft waar hij gestolen is(gewoon stad invullen ofzo) dan kan er in de database gekeken worden wie er in de buurt wonen(straal van 25km ofzo) en dat alleen die personen dan het smsje krijgen.



Ik zie er zeker wat in!
 
Ik zie meer brood in een centraal topic op MF waar alle op MF gestolen motoren staan. Beschrijving in 1 zin en het kenteken en hoe de eigenaar te bereiken is. Dan kan ik dat uitgeprint in de auto hebben liggen. Dat werkt beter dan een telefoon.
 
Ik vraag mij af of dit wel werkt, volgens mij worden veel motoren 's nachts gestolen, voordat een eigenaar erachter is, is het de volgende morgen. Motor is waarschijnlijk allang weg of door de dief gestalt uit het zicht. Daarbij zullen er zo vroeg lang niet altijd al zoveel mensen op de weg zijn (die eventueel een sms zouden ontvangen).

Ik denk dat een smsje aan die x aantal mensen de pakkans van zo'n dief bijna niet verkleind. :N Wordt een motor gedumpd en ergens achtergelaten, dan wordt deze vanzelf wel opgemerkt door mensen uit een buurt (als deze er een tijdje staat).
 
Laatst bewerkt:
Waarom zo moeilijk doen over dure SMS-jes , Heel veel lieden hebben hun inbox al op hun mobiel?
Email is gratis en wat betreft infra veel makkelijker.
Ja een SMS is sneller , maar voordat die eruit is.. ( motor is 's nachts gestolen etc..) vraag ik mij af of het voordeel van een iets snellere berichtgeving het resultaat kan beïnvloeden.
De SOES die gevonden werd, toont aan dat MF werkt en een auto email wellicht wat sneller..

Edit:
Je hoeft dus alleen "Het grote mijn motor is gejat" topic te maken, waarin alleen de melding komt van de motor die gestolen is. (Geen replies als Balen man etc..) of dat die terug is.
Degenen die mee willen doen hoeven alleen te abboneren .
Volgens mij is dit functioneel dus al aanwezig...
 
Laatst bewerkt:
Waarom zo moeilijk doen over dure SMS-jes , Heel veel lieden hebben hun inbox al op hun mobiel?
Email is gratis en wat betreft infra veel makkelijker.
Ja een SMS is sneller , maar voordat die eruit is.. ( motor is 's nachts gestolen etc..) vraag ik mij af of het voordeel van een iets snellere berichtgeving het resultaat kan beïnvloeden.
De SOES die gevonden werd, toont aan dat MF werkt en een auto email wellicht wat sneller..

Edit:
Je hoeft dus alleen "Het grote mijn motor is gejat" topic te maken, waarin alleen de melding komt van de motor die gestolen is. (Geen replies als Balen man etc..) of dat die terug is.
Degenen die mee willen doen hoeven alleen te abboneren .
Volgens mij is dit functioneel dus al aanwezig...

:^
 
Je hoeft dus alleen "Het grote mijn motor is gejat" topic te maken, waarin alleen de melding komt van de motor die gestolen is. (Geen replies als Balen man etc..) of dat die terug is.
Degenen die mee willen doen hoeven alleen te abboneren .
Volgens mij is dit functioneel dus al aanwezig...
Kan op zich een oplossing zijn.

In dat topic komt dus alleen elke keer een post dat er een motor gestolen is, en verder niets. Dan zijn er nog wel een paar zaken die opgelost moeten worden:
-Hoe zorg je er voor dat er inderdaad geen reacties komen als "Balen man"?
-Stel dat iemand vergeten is om kenteken of kleur, woonplaats oid door te geven, of je wilt nog een nadere vraag stellen, hoe doe je dat?

Je zou kunnen zeggen: maak er dan een gesloten sticky topic van, en alleen een crewlid voegt de motoren toe. Maar alles staat of valt bij het snel toevoegen van een motor. Dat is niet altijd geborgd. De huidige topicreports worden soms ook pas na 12 uur opgevolgd.

Dus wees eens creatief, en bedenk een oplossing voor het niet-zinvol reageren in dat topic. Alleen maar zeggen dat het niet mag is te makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Dus wees eens creatief, en bedenk een oplossing voor het niet-zinvol reageren in dat topic. Alleen maar zeggen dat het niet mag is te makkelijk.

Wanneer je voor het verzenden eerst het kenteken van de gestolen motor moet invoeren?
Of dat replies alleen als pm worden verzonden? (wellicht icm bovenstaande: zonder kenteken wordt de reply automatisch een pm)

Ik brainstorm maar wat
 
Ik ben niet op de hoogte van de techniek van dit forum Maar als alles via PM naar Moderator gaat en het topic eigenlijk altijd gesloten is zou dat toch kunnen ? Mogelijk kun je voorkomen dat hij onderaan staat door het topic in een eigen sectie te plaatsen ? Ook ik brain een beetje :P

Edit: Oeps niet goed gelezen dat had je min of meer al gezegd...Toch denk ik dat de factor tijd niet zo bepalend is..
De gestolen motoren worden vaak 12+ later gevonden in de buurt of ergens anders..
Tussen tijdstip delict en ontdekking zit vaak al zo veel tijd dat kijken naar waar die 'gestald' is als enigste zinvolle actie over blijft..
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat spoorhaven wel een punt heeft qua email; goedkoop, makkelijk en de meeste mensen lezen het bijna dagelijks. :)

Als je als ondernemer het geld van de ontvangers van de smsjes wel op je wilt nemen, omdat je verwacht dat het initiatief alleen al geld opbrengt, prima. Als 200 mensen zich aanmelden en je daarvan de kosten dekt, valt het vast mee.. Maar mond op mond reclame gaat altijd rond; wat als 100 000 mensen zich aanmelden om te helpen zoeken naar een gestolen motor? En er melden zich vier mensen aan van wie hun motor is gestolen, dat zijn 400 000 smsjes per dag. Zijn de kosten dan ook nog te overzien?

Stuur je een enkele keer een sms, of meerdere keren? Of zo vaak als een persoon het wenst? En verhaal je dan iedere keer een klein bedrag op de persoon voor die smsjes? Of verhaal je dan alle kosten van ieder smsje op die persoon? Verdeel je de sms actie over regio's? Een motor is met een busje snel verplaatst..

Alleen, wat ik me dan toch altijd afvraag, ook van de website motorgestolen, er staan motoren op die al sinds 2006 vermist zijn; hoe wil je controleren of dat nog accuraat is? Misschien heeft de eigenaar de motor allang teruggevonden, rijd er al een tijd weer op rond, en een ander welwillend persoon gaat hier actief mee aan de haal? Just wonderin' :+
 
Laatst bewerkt:
Kan je in dat topic ook het kenteken vermelden?
En een ander vraagt om ook een foto te doen, weer een ander vraagt om de plaatsnaam.

Wij verzamelen alleen de links naar het betreffende "Help, mijn motor is gestolen" topic. Alle relevante informatie staat daar. Het verzameltopic is alleen bedoeld voor users die een notificatie willen als er een motor gestolen is.
 
En een ander vraagt om ook een foto te doen, weer een ander vraagt om de plaatsnaam.

Wij verzamelen alleen de links naar het betreffende "Help, mijn motor is gestolen" topic. Alle relevante informatie staat daar. Het verzameltopic is alleen bedoeld voor users die een notificatie willen als er een motor gestolen is.

Foto is niet relevant denk ik, maar 1 extra value 'kenteken' maakt het makkelijker de notification uit te printen, toch? ;)
 
Foto is niet relevant denk ik, maar 1 extra value 'kenteken' maakt het makkelijker de notification uit te printen, toch? ;)
1 klik verder en alle relevante info is beschikbaar. Wat is het probleem? Kenteken voegt toch al niet veel toe. Dat wordt het eerste vervangen als er mee doorgereden wordt. Op basis van een foto van de motor is er hier ook eens een motor teruggevonden. Het voorwiel werd herkend, toen de gestolen motor op een ahw stond met een zeiltje erover.
 
Wellicht een idee om verzekeraars te vragen voor een donatie zij hebben er ook baat bij. Daarbij zou je als beloning ze advertentie ruimte kunnen geven op de website en/of reclame mee sturen met de sms.

Het kan natuurlijk ook andersom ze advertentie ruime verkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan