American History X

goede film :} :}

ik vond "Apt Pupil" ook een goede film

korte omschrijving:
jongen komt er achter dat bij hem in het dorpje een ex-nazi woont
vervolgens gaat het ventje deze kerel chanteren en zich steeds meer inleven in deze kerel
uiteindelijk word hij er steeds meer door geobsedeerd enz.

bijna al het werk van :} :} Tarantino :} :}

aller slechtste film aller tijden zonder na te denken "The Lighthouse"
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Om nog maar niet te spreken van het lachwekkende einde. Is dat in het boek ook zo slecht?

Met (bijna) alle boeken van Stephen King blijf ik geboeid van begin tot eind , voornamenlijk omdat je je fantasie als "dekor" gebruikt, tenzij het echt een slap verhaal is, IT vond ik in boekvorm gewoon erug goed!

(Ook het einde :) )
 
Met (bijna) alle boeken van Stephen King blijf ik geboeid van begin tot eind , voornamenlijk omdat je je fantasie als "dekor" gebruikt, tenzij het echt een slap verhaal is, IT vond ik in boekvorm gewoon erug goed!
Zonder goede fantasie kun je een boek bijna niet lezen, IMO. Het sterkst had ik dit bij Lord of the Rings: je verzint er helemaal bij hoe die hobbits er uitzien, etc. Wel grappig dan om de film te zien, in mijn fantasie zien veel zaken er toch heel anders uit.

(Ook het einde :) )
Met die buitenaardse spin ofzoiets? :? Ik zal wel iets gemist hebben ;)
 
Vond IT dus geen reet aan. Naja de 1e keer was leuk, maar that's it. Beetje TE fake aan het einde. Heb hier uhhhh The Langoliers van Stephen King op DVD, das een goeie film. Low budget, maargoed.. vond 'm wel aardig. Ben nu nog op zoek naar The Stand. Ook van Stephen King.... DVD is alleen in Amerika te halen, ja ook wel in Europa, maar alleen regio1, ligt hier dus niet zomaar in de winkels ;(
 
:} :} lord of the rings :} :}

kan niet wachten op de volgende delen (ik denk dat ik de boeken maar gaan lezen)
 
Op donderdag 07 maart 2002 23:25 schreef JK het volgende:Vergeet trouwens The Others niet, is ook steengoed. Beetje langdradig maar ZOOOOOO Vet die film... die moet je in de bios hebben gezien, of je moet een dikke sound-setup hebben thuis, heb 'm hier op SVCD, maar het geluid is niet te evenaren met de bioscoop. Maar boeie, heb 'm ook in de bios gezien. Komt in mei ofzo op DVD.
Ik huur em wel een keer. De trailer was nogal boring, en dat voorspelt meestal weinig goeds. Maar ik heb wel van meer mensen gehoord dat ie goed is. Is dat ook geen remake trouwens?

Ennuhhhh als je the Matrix leuk vind, dan is Vanilla Sky ook wel wat voor je (of de Spaanse versie ervan Abre los Ojos)... Abre Los Ojos/Vanilla Sky, dat is de MEEST vage film ooit gezien. Maar wel een vette ;) De beste mindfuck film ooit gezien. En ik heb al heel wat films gezien.....
De Hollywood remake heeft Tom Cruise. Hmm. Is er ook een ondertitelde Spaanse versie? })

eXistenZ heb ik hier op DVD, das ook een goeie mindfuck. Je weet niet meer waar je zit in de film. Dan weet je niet meer of het begin het begin is, en het einde het echte einde of nog ergens midden in..... hehe jaaaaaaa vaag. I love mindfucks.
Moet ik ook nog zien, alhoewel ik me afvraag of je dit soort films niet beter kunt kijken als je wat gras hebt opgestookt... wat ik dus niet doe. ;)
 
:} :} lord of the rings :} :}

kan niet wachten op de volgende delen (ik denk dat ik de boeken maar gaan lezen)
Je had de boeken eigenlijk beter eerst kunnen lezen, is meer fun IMO. Kun je je fantasie nog de vrije loop laten, nu is alles al een beetje voorgekauwd. Maar hoe dan ook, aanschaffen en lezen. Bij voorkeur in het Engels.

Maar het schijnt voor veel mensen een heel karwei te zijn om door die boeken heen te komen. Ik ken luitjes die er al 6 jaar mee bezig zijn :)
 
Op donderdag 07 maart 2002 23:52 schreef Bananeman2002 het volgende:Ik huur em wel een keer. De trailer was nogal boring, en dat voorspelt meestal weinig goeds. Maar ik heb wel van meer mensen gehoord dat ie goed is. Is dat ook geen remake trouwens?

The Others een remake? Nee. Niet dat ik weet. Ik vind het echt een steengoede film. Richting het eind wordt alles duidelijk, en echt de laatste 2 minuten is het meest duidelijke moment ;) Maarja bij Abre Los Ojos/Vanilla Sky zijn de laatste 5 minuten ook de meest duidelijke van de hele film ;)

De Hollywood remake heeft Tom Cruise. Hmm. Is er ook een ondertitelde Spaanse versie? })

Abre Los Ojos heeft ondertiteling, weet niet of het Nederlands is, anders Engels. De Hollywood versie had meer budget, dus is wat meer, maar niet veel. Het is eigenlijk bijna een exacte kopie.. maarja in Vanilla Sky rijd Tom een Lotus (dacht ik) en in Abre Los Ojos een of ander simpele auto ;) Weet niet meer ff welke.
Ik zou zeggen : Kijk allebei. Je zou bijna medelijden krijgen met Tom in de film. Zo'n lelijke kop dat ie krijgt ;)

Moet ik ook nog zien, alhoewel ik me afvraag of je dit soort films niet beter kunt kijken als je wat gras hebt opgestookt... wat ik dus niet doe. ;)

eXistenZ moet je niet zien als je gras hebt gerookt want dan snap je er ECHT geen fuck meer van ;) naja je kan het doen, maar neem gewoon wat biertjes ofzo. ik rook ook geen gras, ik rook helemaal niet.
 
Jep het is een zeer goede film

misschien dat de 'foute' mensen hem een beetje errrugh goed vinden op een foute manier...
 
Klopt, en die ik ook erg goed vond was Misery.
Ook van King, maar kon gisteren niet op de naam komen.
Zenuwslopende film, vooral wanneer die doorgedraaide doos z'n poten breekt!

Helaas slaan de meeste andere horrorfilms/thrillers de plank volledig mis en vervallen in het "Boe!"-effect, in plaats van je zenuwen systematisch af te breken. Sixth Sense slaagt daar grotendeels wél in.
 
Snap niet wat er zo tof is aan die 'Lord of the rings'? Lijkt mij persoonlijk echt geen ene fuck aan. Evenals Harry Potter...
 
Snap niet wat er zo tof is aan die 'Lord of the rings'? Lijkt mij persoonlijk echt geen ene fuck aan. Evenals Harry Potter...

Tsja Harry Potter lijkt mij ook niks, hoewel ik alleen nog maar positiefe dingen heb gehoord van mensen die hem hebben gezien. Lord of the Rings lijkt me echt fantastisch, maar helaas ben ik er nog niet geweest.
 
Snap niet wat er zo tof is aan die 'Lord of the rings'? Lijkt mij persoonlijk echt geen ene fuck aan. Evenals Harry Potter...
Je moet inderdaad wel van fantasy-verhalen houden om LotR goed te vinden. Het mooie is dat een heel epos wordt verteld in meer dan 1000 pagina's, en Tolkien (de schrijver ;) ) er een complete wereld omheen heeft verzonnen terwijl je toch nog je eigen fantasie kunt gebruiken.

Op het internet zijn complete analyses te vinden van de boeken, de wereld er omheen, verbanden tussen het verhaal en real life, etc. Er zijn ook echte fanaten die het elfentaaltje dat hij heeft verzonnen proberen te spreken... naja ieder z'n ding. Ik vind het gewoon goede boeken, de film was geslaagd en ik kijk dan ook uit naar deel 2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan