Anti-Diefstalmaatregelen: Zin en Onzin.

Ik gebruik:

  • Stuurslot

    Stemmen: 6 6,0%
  • Schijfremslot

    Stemmen: 23 23,0%
  • Kettingslot

    Stemmen: 8 8,0%
  • Beugelslot

    Stemmen: 3 3,0%
  • Schijfrem+kabel/beugelslot

    Stemmen: 26 26,0%
  • Alle voorgaande + Alarm

    Stemmen: 16 16,0%
  • Alarm + goede verzekering

    Stemmen: 10 10,0%
  • Een foto van Lucy

    Stemmen: 8 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100
Ik zet men fiets eigenlijk nooit meer op slot, wel stuurslot en alarm, snachts staat ie bij mij in de achtertuin. Als ze hem daar jatten moeten ze door de poort met alarm op men werk staat ie in beveiligde garage dus daar zal het ook wel meevallen, hopelijk wordt ie nooit gejat.
 
En das raar met een Guzzi?? Ik zou hem ook niet op slot zetten, geen hond die zo'n ding wil hebben :+ :+

Die honden van het dievengilde idd niet; die kijken alleen naar handelswaarde.
Een motorrijder stelt meer prijs op andere zaken, zoals betrouwbaarheid, rijeigenschappen en prestaties.

:+

houden zo, lijkt me dus.
 
Wij hebben een detector van ons alarm in de garage hangen, die direct bij iedere beweging afgaat. Niemand anders een alarminstallatie?
 
Die honden van het dievengilde idd niet; die kijken alleen naar handelswaarde.
Een motorrijder stelt meer prijs op andere zaken, zoals betrouwbaarheid, rijeigenschappen en prestaties.

:+

houden zo, lijkt me dus.
Het gaan soms ook om een vluchtmotor te hebben, en dan maakt het niet zoveel uit wat het is.
 
Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om een alarm te maken die afgaat als je alleen al dich bij de motor staat net zoiets als een sensor lamp
 

Werkt niet: De mijne was ook gejat. Dat er maar 5 km mee gereden was daarna betekend wel dat je 'm terugkrijgt... Ik zou toch voor die scooters van 3000+ ofzo gegaan zijn dan. Wel lastig terug thuiskomen.

Gekeken naar een degelijke keting, maar 100 euro om iets van krap 1000 vast te leggen zet ook geen zoden aan de dijk.
 
:^ Alleen de Belgische uitvoering *O*

Erg waaks en standaard voorzien van hapapparatuur :} :}

Maar daarnaast fietsje wel op stuurslot/schijfrem slot (nieuwe kryptonite) *O* en natuurlijk oud brik -O-

Op dit moment cockpit eruit en kuipgedeeltjelijk gesloopt, nog minder interresant.

Inderdaad :}

Ook nog een schrijfremslotje (voor 't goede gevoel), voor als onze wolf een keer iets te diep slaapt (doet 'ie toch niet) :+
 
"Ik heb er een ABUS "Granit Victory 39" schijfremslot op zitten en het standaard stuurslot."


Hou er a.u.b. rekening mee dat dit slot hoogstwaaschijnlijk z'n ART keuring gaat verliezen dit jaar, of in ieder geval wordt gedevalueerd naar ART3. Dit i.v.m. nieuwe braakmethodes.

Het nieuwe Abus slot is de X-plus, deze is wel ART4 gekeurd.
Dat maakt niet uit. Bepalend is of het slot een ART-goedkeuring had op het moment dat je de motor verzekerde.
 
bij mij moeten ze eerst de auto jatten :+
Die staat nl voor de (afgesloten) deur van de schuur waarin de motor (met schijfremslot en 6-arm kryptonite en stuurslot) staat.
Daar ben ik ook niet zo bang voor.
Meer wanneer ik ergens naar toe ga en de motor moet parkeren :N
 
Worden politiemotoren weleens "geleend" eigenlijk?

Geen idee...bij de Mac waar ik kom dus iig niet :+ :P





Hier kettingslot, aan een leuke combinatie van staal, beton en pvc. + alarm.

Zit nog steeds te prutsen om er een camera op te zetten, verborgen in de bouwlamp die erboven hangt. Je hebt er niets aan politie kan (mag) niets doen met deze beelden. Ook al film je alleen je eigen terrein. Maar altijd handig als je toevallig naar buiten rende en het kenteken van het gebruikte voertuig kon lezen.

:?
Op eigen terrein geen probleem.

En onlangs is er iemand nat gegaan op een PV van mij waarin de camerabeelden die gewoon op straat gemaakt werden met eem camera vanuit de woning het voornamste bewijs waren.
 
Hier kettingslot, aan een leuke combinatie van staal, beton en pvc. + alarm.

Zit nog steeds te prutsen om er een camera op te zetten, verborgen in de bouwlamp die erboven hangt. Je hebt er niets aan politie kan (mag) niets doen met deze beelden. Ook al film je alleen je eigen terrein. Maar altijd handig als je toevallig naar buiten rende en het kenteken van het gebruikte voertuig kon lezen.

Als jij van buitenaf duidelijk kenbaar maakt dat je filmopnamen maakt, mag het dus wel :Y

Wij hebben een detector van ons alarm in de garage hangen, die direct bij iedere beweging afgaat. Niemand anders een alarminstallatie?

:Y Verder alleen stuur en schijfremslot.
 
Hier: spyballalarm, xenalock met alarm, beugelslot, nog 3 degelijke kettingsloten, voor elke motor een schijfremslot en auto voor de garagedeur. Sloten niet op de grond en erg moeilijk bereikbaar, de motoren aan elkaar met de grootste met alarm vooraan en de meest gewilde achteraan en het belangrijkste; sleuteltjes absoluut niet vindbaar.
Enige wat ik gemakkelijk nog extra zou kunnen doen is stroom afsluiten in de garage iedere nacht of als we weg zijn.
Nog een voordeeltje, ik woon al voor de derde keer in een doodlopende straat. Dat nodigt ook niet echt uit.
 
Geen idee...bij de Mac waar ik kom dus iig niet :+ :P:?
Op eigen terrein geen probleem.

En onlangs is er iemand nat gegaan op een PV van mij waarin de camerabeelden die gewoon op straat gemaakt werden met eem camera vanuit de woning het voornamste bewijs waren.

Mijn motor staat dus op een stukkie voortuin. En dief staat dus ten alle tijden op de openbare weg. Voor zover ik heb begrepen mag je die dus niet filmen. Jij weet hier ongetwijfeld het fijne wel van.

Het is zo en zo maar schijnveiligheid, het gebruikte busje blijkt toch gejat te zijn ofzo, maar voor mijn nachtrust misschien wel bevoordelijk. Komt regelmatig voor dat er weer een feestje in de buurt is en ik om de 20 mins. voor het raam sta omdat ik stemmen hoor. Het gaat mij ook meer om beveiliging tegen slopen, heb ik helaas nogal wat ervaring mee.
 
Die van mij staat in de garage, ik weet dat de garage deur aardig inbraak proof is :)

aangezien ze bij ons in de wijk toen de huizen netopgeleverd waren bij een aantal huizen iets verderop hadden ingebroken en de cv. ketels hadden gejat, en ze bij een poging de garage deuren open te breken geen succes boekten.

Woon hier ook wel redelijk save naar mij idee.

Maar ik zit er toch over te denken een allarm op de garage te zetten, dr is nu een allarm bij de gamma in de aanbieding voor 30 eurie ofzo, ben vanmiddag even gaan kijken maar dat vind ik echt niks.

Denk er nu over om zelf iets in elkaar te knutsellen, me binnenshuis een aan/uit schakelaar en een reset knop.

En dan in de garage de sensoren + een geheugencell (waar de reset-knop op wordt aangesloten) + lekker grote toeter :P
 
zorgen dat je in een buurt woont waar mensen nix van je durven te jatten of een reputatie (berucht zijn) opbouwen ;)

anyway, hierow geen slot, gewoon in zn 1.

(binnekort toch maar wel investeren in een slot, aangezien ik wat van plan ben vaker de deur uit te gaan :) )

staat op een verlichte overzichtelijke plaats.
 
Ik zal geen lang en sensationeel verhaal houden over wat ze van mij allemaal gestolen hebben de afgelopen jaren :?

Zolang er (uitrust)straffen uitgedeelt worden zal er geen moer veranderen.
Wat domweg betekend: Als ze het persé hebben willen dan nemen ze het toch wel mee :( :( :(
 
Wat ik hier allemaal lees is: 3 kettingsloten, beugelslot, schijfremslot alarm enzenzenz...

Dat allemaal op één motor. Ja sorry hoor, ik wil niet dat ze mijn motor wederom jatten maar ik rij iedere dag op dat ding! Dan zal ik dus iedere dag 30 minuten vooraf moeten beginnen met het "ontgrendelen" van mijn motor en als ik weer thuis ben dito verhaal maar dan andersom -O- Das toch geen doen...?

Ik weet ook wel dat de keuze is: of al die sloten en tijd investeren, óf volgende maand wederom een topic starten, maar godverdomme dat stelletje kuthoeren moet gewoon met de fikken van m'n bike afblijven! Dat is te veel gevraagd, dat weet ik wel, maar toch! :(

[me]Mini Mistress die aardig over d'r verdriet heen is en zich nu wél kwaad aan het maken is B| [/me]
 
heb het allemaal niet gelezen, maar het beste lijkt me om ze zolang mogelijk bij je motor vandaan te houden (als je motor binnen staat).
Als ze eenmaal binnen zijn houdt weinig ze nog tegen.

Dus deuren goed barricaderen, eventuele bewegingsmelders/webcam etc...
Als ze lawaai moeten maken voor ze bij je motor zijn is de pak-kans groter.
 
Met een schijremslot van Abus, een kettingslot van Abus ART 4* en spyball alarm, moest van de verzekering omdat ie s'nacht buiten staat.
Plus dat er een zeil overheen gaat.
Meer kan ik niet doen lijkt me -O-


full
 
mijne staat hier eigenlijk altijd met de sleutels op het contact , hangt er ook beetje vanaf waar je woont zeker?
 
bij mij staat mijn motor voor (of achter: het is maar net hoe je het ziet) mijn auto op de oprit. Resultaat: ze moeten 1st de auto jatten willen ze de motor hebben... :r En aallebei hebben ze een alarm !

2 voor de prijs van 1 !! *O* *O* *O*

:W
 
Wat ik hier allemaal lees is: 3 kettingsloten, beugelslot, schijfremslot alarm enzenzenz...

Dat allemaal op één motor. Ja sorry hoor, ik wil niet dat ze mijn motor wederom jatten maar ik rij iedere dag op dat ding! Dan zal ik dus iedere dag 30 minuten vooraf moeten beginnen met het "ontgrendelen" van mijn motor en als ik weer thuis ben dito verhaal maar dan andersom -O- Das toch geen doen...?

Ik weet ook wel dat de keuze is: of al die sloten en tijd investeren, óf volgende maand wederom een topic starten, maar godverdomme dat stelletje kuthoeren moet gewoon met de fikken van m'n bike afblijven! Dat is te veel gevraagd, dat weet ik wel, maar toch! :(

[me]Mini Mistress die aardig over d'r verdriet heen is en zich nu wél kwaad aan het maken is B| [/me]

Alarm en een schijfremslot moet genoeg zijn als ze die moeite al nemen, maakt het niet meer uit. Ieder slot is hooguit 1 minuut werk. Zolang ie buiten staat is er gewoon niet tegenop te beveiligen ben ik bang.
 
Ik had net een geniale ingeving die ik jullie niet kan onthouden (of het bestaat al). Is er niet een alarmsysteem die inplaats van alleen loeit bij het voertuig zelf, ook bv. de afstandsbediening af laat gaan, of een smsje stuurt?

Ik zet mijn motor alleen aan de ketting. Volgens mij kan ik ook een beugelslot kwijt onder mijn zadel, en heb hier ook wel interesse voor.

Mijn scooter was trouwens ooit op brutale wijze uit de tuin gestolen. Ik hoorde hem nog wel wegrijden..
 
Ik had net een geniale ingeving die ik jullie niet kan onthouden (of het bestaat al). Is er niet een alarmsysteem die inplaats van alleen loeit bij het voertuig zelf, ook bv. de afstandsbediening af laat gaan, of een smsje stuurt?

Ik zet mijn motor alleen aan de ketting. Volgens mij kan ik ook een beugelslot kwijt onder mijn zadel, en heb hier ook wel interesse voor.

Mijn scooter was trouwens ooit op brutale wijze uit de tuin gestolen. Ik hoorde hem nog wel wegrijden..

Van Clifford is er zo'n systeem geloof ik. Heb er ooit naar gekeken maar voor mijn eigen gezondheid niet gedaan. Wat wil je gaan doen als er een paar man je motor in een busje gaan slepen. Ben bang dat ik het wel zou proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan