Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat was de apex ook al weer precies? Binnenkant bocht?
Ik weet het echt niet meer? Wie wel?
Hmmm, uitstuurpunt dusOp donderdag 25 juli 2002 11:38 schreef jonas het volgende:
en: [url[http/www.seansa4page.com/resource/apex.html[/url]
Wat was de apex ook al weer precies? Binnenkant bocht?
Of het punt waarvan je denkt; KUT dat had ik moeten hebben en verder: zie rode lijn.In ieder geval het punt vanaf waar je weer gas begint te geven in een bocht.
Of het punt waarvan je denkt; KUT dat had ik moeten hebben en verder: zie rode lijn.
Helaas houdt de rode lijn op bij het gras , wat gebeurt er dan?Of het punt waarvan je denkt; KUT dat had ik moeten hebben en verder: zie rode lijn.
Op donderdag 25 juli 2002 12:37 schreef Investig8or het volgende:...
Ik rij volgens mij heel veel de gele lijn
Dan kijk je achterom hoever ze achter je zitten, blijft gewoon gas geven en verliest slechts 2 plaatsen. ')Helaas houdt de rode lijn op bij het gras , wat gebeurt er dan?
Hmmm, uitstuurpunt dus
Maar je kan wel zeggen dat je vanaf daar uitstuurt, want na de apex maak je de hellingshoek kleiner zodat je weer gas kan geven en de bocht uit kan accelereren. Dus in theorie is bij de apex de hellingshoek ook het grootst.Of beter: punt waar je de binnenkant van de bocht 'raakt', je stuur hier niet echt uit, blijft een vloeiende lijn.
Dan kijk je achterom hoever ze achter je zitten, blijft gewoon gas geven en verliest slechts 2 plaatsen. ')
Dat was tenminste mijn ervaring in duikerssloot met de clubrace van een paar jaar geleden, toen ik in gevecht met Ben Kannepohl was. (Ben won dus...)
Ik werd trouwens wel meteen door de speaker genoemd want ja, met Beljaars Schapenpraktijk als hoofdsponsor is het natuurlijk vragen om problemen
Maar je kan wel zeggen dat je vanaf daar uitstuurt, want na de apex maak je de hellingshoek kleiner zodat je weer gas kan geven en de bocht uit kan accelereren. Dus in theorie is bij de apex de hellingshoek ook het grootst.
Met een auto zou toch de zelfde theorie moeten opgaan, dat je bij de apex de grip van de banden volledig gebruikt om te sturen en dat je daarna grip wil gaan gebruiken voor de acceleratie. Dus moet je minder grip voor het sturen gebruiken en de bocht iets wijder maken.Okee! Ik zat nog een beetje met een autobril te kijken, waarmee je natuurlijk wel gas geeft, maar niet echt uitstuurt. Met de motor ben ik nog nooi op het circuit geweest, is ook niks op een Intruder
Met een auto zou toch de zelfde theorie moeten opgaan, dat je bij de apex de grip van de banden volledig gebruikt om te sturen en dat je daarna grip wil gaan gebruiken voor de acceleratie. Dus moet je minder grip voor het sturen gebruiken en de bocht iets wijder maken.
Ik zie dat het plaatje van een autowebsite is. Het lijkt mij dat er toch wel verschil zit in de ideale lijn voor een motor en een auto.
Weet iemand dit toevallig?
Is voor koekblik, motorfiets en racefiets allemaal hetzelfde