Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee want dan zijn ze niet in staat om je snelheid in te schatten, want verblind.
Toch worden die ook best vaak over het hoofd gezien Storingsoorzaak: aanrijdingIk heb geen bewijs voor je, maar het is wel plausibel. De NS rijdt ook met 3 lampen. Je wil ook (onbewust) geen 80 tons locomotief over het hoofd zien.
Nogmaals, dat boeit helemaal niet. Er is genoeg aan toe te voegen.Slechts 0,3 procent van de ongevallen met motorfietsen is te wijten aan technische defecten van de motorfiets. En verder niks aan toe te voegen
Gootlicht? Is dat speciaal gemaakt voor de bermvlucht?Om het geheel af te maken, zou je ook nog met gootlicht aan moeten rijden, zodat de mensen jou zien
Maar je weet precies waar ze heen gaan.Toch worden die ook best vaak over het hoofd gezien Storingsoorzaak: aanrijding
Dat is het bij auto’s ook niet, de uitlaat mag niet lek zijn, dat is het en niets over het geluid.Weet 97,87% zeker dat mijn motorfietsen door de APK komen zolang geluid geen keuringseis wordt....
Wat ik niet reëel vind:
Als je het over een klassieke auto hebt (voor 1-1-1960), heb je het ook over een hobby-voertuig. Er zijn heel weinig mensen die met een auto van voor 1960 dagelijks rijden, de meeste auto's van die leeftijd rijden hooguit duizend kilometer per jaar.
Bij motorfietsen zie je iets vergelijkbaars. Je ziet met regelmaat een motor te koop staan van 20 jaar oud met 20.000 km op de teller en dat is ook maar 1000 km per jaar.
Beide soorten voertuigen zijn vooral hobby projecten. Ergens in een garagebox staat het voertuig en de eigenaar komt eens in de zoveel tijd even een onderdeeltje vervangen door een nog mooier onderdeeltje of de eigenaar mag eindelijk weer eens een verse plons olie in het carter mikken.
En beide soorten voertuigen worden sporadisch zakelijk gebruikt. De oude Rolls wordt wel eens als trouwbakkie gebruikt, de oude Laverda voor de excentriekeling die er af en toe mee naar zijn werk rijdt.
Ik hoop daarom van harte - tegen beter weten in - dat de overheid andere APK-regeltjes voor motorfietsen zal maken. Geen ctrl-c en ctrl-v maar regels waar over nagedacht is door mensen die de praktijk kennen.
De keerzijde van APK is dat een deel van die hobbyisten op zoek zullen gaan naar een andere hobby. Het is een ding dat een vakman tegen je zegt: "Dat kan je niet maken, dat is levensgevaarlijk" maar het is ronduit irritant als je te horen krijgt: "Onze welwillende overheid vindt het nodig dat er zesendertig reflectortjes op een motor zitten".
En ik vind het vervelend als ik ieder jaar weer voor april moet zorgen dat het jaarlijkse onderhoud is uitgevoerd (het brommertje is van april 2004). En ik moet dan ook de juiste uitlaat er onder schroeven, de ledpinkertjes en extra dramlampjes moeten er af zijn en de emissie moet enigszins binnen de perken vallen. Dat betekent dat ik in april (na de keuring) tijd moet besteden aan het rijker zetten van de carburatie, het monteren van alle dramlampjes en ledpinkers en het monteren van de brulpijp.
Dat terwijl april het begin van het seizoen is. April is de maand van "Ik wil.... weer motorrijden". April is de maand van olie en fiiltertje en blazen met die brommert.
Misschien moet ik ook maar een oud barrel gaan zoeken.
Zoiets, bijvoorbeeld:
Dan keur je hem toch in december? Of wanneer dan ook.
Moet je zelf weten, als het maar voor de datum is
Juist, VOOR die datum.
Mijn motoren zijn tegenwoordig een hobby, ze zijn een groot bouwpakketje. Als ik gezeik en gezever over die dingen krijg, koop ik toch een bootje of zo.
Hoewel ik veel liever aan mijn motor zit te knutselen, ik vind het prachtige machines. Heerlijk basic, heerlijk doelmatig.
Maak je niet druk, auto's met andere lampen en brulpijpen komen ook gewoon door de apk.
De soep word dikwijls niet zo heet gegeten als dat deze opgediend wordt...
Allemaal leuk en aardig zo`n keuring maar ik ben bezig een motor in orde aan het maken die ik in Spanje wil laat staan.
De bedoeling is dat hij op NL kenteken blijft en niet meer terug komt in NL.
Zo`n keuring gaat mijn plannen dan wel een beetje dwarsbomen of zou je hem ook in het buitenland mogen laten keuren?
Spanje kent overigens wel een keuring voor motorfietsen (itv)
Hoe zit dat bv met automobielen die nooit meer in NL komen en wel een NL kenteken hebben?
Allemaal leuk en aardig zo`n keuring maar ik ben bezig een motor in orde aan het maken die ik in Spanje wil laat staan.
De bedoeling is dat hij op NL kenteken blijft en niet meer terug komt in NL.
Zo`n keuring gaat mijn plannen dan wel een beetje dwarsbomen of zou je hem ook in het buitenland mogen laten keuren?
Spanje kent overigens wel een keuring voor motorfietsen (itv)
Hoe zit dat bv met automobielen die nooit meer in NL komen en wel een NL kenteken hebben?
Dat mag volgens mij niet, na een periode langer dan....moet je importeren en registreren toch? Zou lekker makkelijk zijn, nummerplaat uit onki Tonki land, geen tenaamstellingen, geen houderschapbelasting, geen adres voor CJIB, verzekering onbekend. En een kenteken vodje uit Afrika waar zelfs een ervaren diender niet precies weet hoe het eruit hoort te zien. Dat willen we allemaal wel. Dat zal in andere landen dus niet anders zijn .Allemaal leuk en aardig zo`n keuring maar ik ben bezig een motor in orde aan het maken die ik in Spanje wil laat staan.
De bedoeling is dat hij op NL kenteken blijft en niet meer terug komt in NL.
Hoe zit dat bv met automobielen die nooit meer in NL komen en wel een NL kenteken hebben?
Mijn opdrachtgever haalt ieder jaar de NL gekentekende voertuigen voor de keuring naar NL, en dat is niet voor niets denk ik.
En ze hebben ook een Spaanse inschrijving, firma aanmelding, enzoverder...
Mijn opdrachtgever haalt ieder jaar de NL gekentekende voertuigen voor de keuring naar NL, en dat is niet voor niets denk ik.
En ze hebben ook een Spaanse inschrijving, firma aanmelding, enzoverder...
De motor blijft gewoon in NL geregistreerd en ik ben Ollander.Dat mag volgens mij niet, na een periode langer dan....moet je importeren en registreren toch? Zou lekker makkelijk zijn, nummerplaat uit onki Tonki land, geen tenaamstellingen, geen houderschapbelasting, geen adres voor CJIB, verzekering onbekend. En een kenteken vodje uit Afrika waar zelfs een ervaren diender niet precies weet hoe het eruit hoort te zien. Dat willen we allemaal wel. Dat zal in andere landen dus niet anders zijn .
Belasting mrb verzekering wordt gewoon voldaan in NLNog even een aanvulling.
Het is ook verboden om meer dan X maanden (ik meen een half jaar) met een voertuig in een ander land te verblijven. Belasting, bpm, en vast nog wel iets....
Dat vind ik wel vreemd want je kan al een paar jaar nederlandse auto's in Spanje laten apk keuren. En die krijgen dan weer een geldige Nederlandse apk goedkeuring.
Vrachtwagens weet ik zo niet
Dat vind ik wel vreemd want je kan al een paar jaar nederlandse auto's in Spanje laten apk keuren. En die krijgen dan weer een geldige Nederlandse apk goedkeuring.
Vrachtwagens weet ik zo niet
De motor blijft gewoon in NL geregistreerd en ik ben Ollander.
Heb ook geen Spaans paspoort of inschrijving.
Het gaat dus alleen om mijn vakanties.
(Nu heb ik een motor op spaans kenteken maar die staat niet op mijn naam, die ga ik omruilen voor een NL motor)
Retourtje voor de motor kost naar NL kost €700 of je zit 5000km op de motor.
Belasting mrb verzekering wordt gewoon voldaan in NL
Alleen in de polis staat dat je niet langer dan X maanden in het buitenland met je voertuig mag zijn.
(maar hoe kunnen ze dat controleren?)
Dan zou dat voor een motor ook mogelijk moeten worden.
Het zou wat zijn, ga ik op wereldreis, moet ik terug voor de APK, ik dacht het niet!
Het zou wat zijn, ga ik op wereldreis, moet ik terug voor de APK, ik dacht het niet!