APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Netjes hoor dat als je het niet kunt winnen je grof taalgebruik gaat gebruiken en gaat schelden :t
Ook jij bent denk ik gestopt met leren lezen op jonge leeftijd. Ik scheld niemand uit of gebruik grof taalgebruik tegen mensen hier op het forum. Ik heb wel een duidelijke mening over die achterlijke corona wappies en het onvermogen om een tekst te kunnen begrijpen.
 
Als ik hier wel is verhalen lees hoe mensen motoren kopen / bezichtigen/ sleutelblunders van anders etc. Met oude banden, niet goed werkende remmen, verrotte lagers etc. dan snap ik toch niet helemaal waar de hele afkeer tegen de motor APK komt. Ik ken steeds minder mensen die ook maar iets van hun motor afweten dan mensen die wél wat van hun motor (op technisch vlak) afweten. Ik ben eigenlijk wel een voorstander van een APK voor motoren, maar dan wel het liefst door aparte keur stations. We zien nu al dat gerommel met 'vriendjes' garages die een oud barrel door de APK moffelen, te schandalig voor woorden.
Als je wilt voorkomen dat mensen een brakke motorfiets kopen dan kunnen deze er toch zelf voor kiezen een aankoopkeuring doen? Kennelijk hebben ze het geld niet over voor een aankoopkeuring en dan moet iedereen maar aan de APK? Bij APK gaat het erom de verkeersveiligheid te verhogen en daarmee verkeersongevallen voorkomen. En daar wringt nu juist de schoen: er is nooit aangetoond dat de verkeersveiligheid hoger is geworden door de APK.
 
Ook jij bent denk ik gestopt met leren lezen op jonge leeftijd. Ik scheld niemand uit of gebruik grof taalgebruik tegen mensen hier op het forum. Ik heb wel een duidelijke mening over die achterlijke corona wappies en het onvermogen om een tekst te kunnen begrijpen.

Jij bent een topper :t
Knuffel?
 
Altijd fijn om te lezen dat iedereen er unaniem positief over is.
Hartverwarmend.

csm_slide1_3a2c1221c8.jpg
 
Ik vind het een onnodige vorm van betutteling. Als er iets stuk gaat aan je motor ben je vooral zelf de sjaak. Dus eigen schuld als ie niet in topstaat was. Voor die enkele gevallen per jaar dat er ook nog meer gewonden vallen, daar hoeft de overheid geen heel APK systeem voor op te tuigen. Is mijn mening.

Ik ga met mijn autos ook vaak naar een louche apk keurder. Van m'n dagelijkse auto weet ik gewoon dat ie goed is. Hou zelf de technische staat in de gaten en 2x per jaar bij de bandenwissel kruip ik er even onder. Daarbij is het gewoon het gemak dat ik binnen 10 minuten weer buiten sta met een verse APK. Geen gedoe met halen, brengen etc. Voor m'n oldtimer is het financieel niet meer interessant om hem in topstaat te houden. Remmen zijn wel in orde en hij is niet doorgerot. Maar voor die paar km dat ie per jaar rijdt is het erg fijn dat er verder niet zo nauw gekeken wordt.
 
Als je wilt voorkomen dat mensen een brakke motorfiets kopen dan kunnen deze er toch zelf voor kiezen een aankoopkeuring doen? Kennelijk hebben ze het geld niet over voor een aankoopkeuring en dan moet iedereen maar aan de APK? Bij APK gaat het erom de verkeersveiligheid te verhogen en daarmee verkeersongevallen voorkomen. En daar wringt nu juist de schoen: er is nooit aangetoond dat de verkeersveiligheid hoger is geworden door de APK.
Een aankoopkeuring van 140 / 200 euro doe je ook niet zo snel op een auto van 700 euro. Als jij een motor koopt van 300 euro met alles wat verrot kan zijn, verrot is en je hebt geen APK dan mag je hier gewoon lekker mee rondtuffen

In 1980 waren er 4 miljoen personenauto's op de weg en was het niet voor iedereen weggelegd om een auto te rijden. auto's waren toen ook gemiddeld jonger dan nu.invoering apk 1982. Nu rijden er ruim 8 miljoen personenauto's rond en kan iedere idioot een auto kopen. Om echt je gelijk je willen bewijzen mbt. de APK voor auto's zouden we nu de komende 4 jaar alle APK verplichtingen moeten afschaffen en kijken hoeveel x procent meer ongelukken we krijgen. Gaat dit gebeuren? Nee
 
Een aankoopkeuring van 140 / 200 euro doe je ook niet zo snel op een auto van 700 euro. Als jij een motor koopt van 300 euro met alles wat verrot kan zijn, verrot is en je hebt geen APK dan mag je hier gewoon lekker mee rondtuffen

In 1980 waren er 4 miljoen personenauto's op de weg en was het niet voor iedereen weggelegd om een auto te rijden. auto's waren toen ook gemiddeld jonger dan nu.invoering apk 1982. Nu rijden er ruim 8 miljoen personenauto's rond en kan iedere idioot een auto kopen. Om echt je gelijk je willen bewijzen mbt. de APK voor auto's zouden we nu de komende 4 jaar alle APK verplichtingen moeten afschaffen en kijken hoeveel x procent meer ongelukken we krijgen. Gaat dit gebeuren? Nee

Blijkbaar mankeert er tegenwoordig met apk meer aan de motorvoertuigen want ze hebben zelfs een speciaal instrument voor de politie daarvoor in het leven geroepen. Namelijk de zogenaamde wok melding oftewel wachten op keuring via de rdw. Heet nu anders btw
 
Blijkbaar mankeert er tegenwoordig met apk meer aan de motorvoertuigen want ze hebben zelfs een speciaal instrument voor de politie daarvoor in het leven geroepen. Namelijk de zogenaamde wok melding oftewel wachten op keuring via de rdw. Heet nu anders btw
Als ik me niet vergis was de WOK melding oorspronkelijk bedoeld om voertuigen die technisch total loss zijn na een aanrijding pas weer op weg toe laten na een technische keuring van het RDW.
 
Kijk maar eens naar de strenge straffen voor verkeersovertredingen in Zwitserland. Daar rijdt echt iedereen (op een paar mafklappers met teveel geld na) als een brave Hendrik. Stel dat we in NL ook die strafmaat zouden invoeren en strikt controleren dan zouden er een stuk minder 'hardrijders' en niet handsfree bellers overblijven. Het gaat om pakkans en hoogte van de bekeuring. Is een van beide (of beide) er niet dan gaat men zijn eigen gang.
Nu is wel een verschil of je mss toch iets te snel bent gegaan, of dat je heel bewust je mobieltje in de hand pakt.

Paar jaar geleden reed ik door heel Zwits. Ja, het was mij bekend dat de snelheids-boetes hevig kunnen zijn.
Zeker langs de Bodensee staan controle-zuilen op de gekste plaatsen. Of er dan een flits-unit in zit dat weet je niet vooraf.
Maar de 1e paar maanden bij thuiskomst, alsnog een beroerd gevoel of je mss tóch ergens een paal hebt gemist.
Ik heb me toen best aan de snelheid (proberen) te houden, maar een keertje 10km te snel is maar zo gebeurd.

Maar of het voor mij leuk rijden was in de Schweiz? Nee, op deze manier was het dat eigenlijk niet. :X
 
Ook jij bent denk ik gestopt met leren lezen op jonge leeftijd. Ik scheld niemand uit of gebruik grof taalgebruik tegen mensen hier op het forum. Ik heb wel een duidelijke mening over die achterlijke corona wappies en het onvermogen om een tekst te kunnen begrijpen.
Maar wat heeft corona nu te maken met het voor of tegen zijn van apk keuring?
 
Een aankoopkeuring van 140 / 200 euro doe je ook niet zo snel op een auto van 700 euro. Als jij een motor koopt van 300 euro met alles wat verrot kan zijn, verrot is en je hebt geen APK dan mag je hier gewoon lekker mee rondtuffen

In 1980 waren er 4 miljoen personenauto's op de weg en was het niet voor iedereen weggelegd om een auto te rijden. auto's waren toen ook gemiddeld jonger dan nu.invoering apk 1982. Nu rijden er ruim 8 miljoen personenauto's rond en kan iedere idioot een auto kopen. Om echt je gelijk je willen bewijzen mbt. de APK voor auto's zouden we nu de komende 4 jaar alle APK verplichtingen moeten afschaffen en kijken hoeveel x procent meer ongelukken we krijgen. Gaat dit gebeuren? Nee
Zoiets is in 2012 al een keer onderzocht voor de APK bij auto's. Het was moeilijk concreet te krijgen: de schatting was dat het misschien 10-15 doden per jaar kon schelen. In andere landen (Noorwegen) was zelfs helemaal geen verbetering zichtbaar. Dus 15 doden op 7.859.000 auto's (2012) in Nederland die het gehele jaar rijden. Vertaal dat dan eens naar 635.900 motorfietsen (2012). Neem ik het ruim: een factor 10. Dat betekent dus 1,5 verkeersdode bij de motorfiets per jaar. Maar dit cijfer is waarschijnlijk nog lager, want het grootste deel van de motorfietsen rijdt niet het gehele jaar. Misschien zijn de cijfers een beetje platgeslagen, maar we praten echt over een bijdrage aan de verkeersveiligheid die bijna nihil is.

Het rapport kun je hier nalezen:
 
Ik druk hier nèt weer de sleutels in de hand van zo'n 'APK is toch onderhoud type'
Op mijn vraag of ze wisten dat de ruitenwissers het niet deden en er bijna anderhalve liter olie op het blok moest kreeg ik letterlijk te horen:
" och het lampje op het dashboard brandt toch niet, en de ruitenwissers doen het al een maand niet...gewoon niet rijden met regen..."

Koude rillingen...echt..

Ik zie zóveel oude motorfietsen met fabrieksoriginele remslangen, waarvan eigenaren stómverbaasd zijn als de remwerking ineens weer op peil is na montage van nieuwe slangen..
" heb je ze afgesteld? Remt ineens veel beter..."
 
Ik druk hier nèt weer de sleutels in de hand van zo'n 'APK is toch onderhoud type'
Op mijn vraag of ze wisten dat de ruitenwissers het niet deden en er bijna anderhalve liter olie op het blok moest kreeg ik letterlijk te horen:
" och het lampje op het dashboard brandt toch niet, en de ruitenwissers doen het al een maand niet...gewoon niet rijden met regen..."

Koude rillingen...echt..

Ik zie zóveel oude motorfietsen met fabrieksoriginele remslangen, waarvan eigenaren stómverbaasd zijn als de remwerking ineens weer op peil is na montage van nieuwe slangen..
" heb je ze afgesteld? Remt ineens veel beter..."
Je klant heeft best een punt: als hij niet in de regen rijdt heeft hij ook geen ruitenwissers nodig. Ik neem ook geen paraplu mee als de zon schijnt. :+
 
Nogmaals voor veel mensen staat een nieuwe apk gelijk aan onderhoud.
Deze mensen laten verder niets aan hun koekblik doen. Want hij is toch nagekeken en goedgekeurd?
Jij zegt idd precies zoals het (voor mij) is.

De auto gaat 1x per jaar naar de APK en verder doe ik er helemaal NIETS aan. (nou ja, bijna dan)
De auto moet niet zeuren. Ik heb 'm 2 mnd terug verwend met een nieuwe accu. (zelfde als bij Kwikshit, maar veeeel goedkoper)

Met de motor hoor ik ieder piepje of ander raar geluid. Als echt nodig is het direct aanpakken.
Er is mij precies bekend wanneer nieuwe olie, filters ect. Van alle reparaties hou ik een log bij.
Ik noteer ook alle onderweg ontdekte defecten die voor reparatie nog even kunnen wachten.
Met 1 nov gaat het spul de schuur in en werk ik de hele lijst af. Geen haast, maakt nix uit of het een weekje langer duurt.
Voor de kerst zijn beide motoren dan weer helemaal prima! In het voorjaar is het dan weer rijden. :]
 
Nogmaals voor veel mensen staat een nieuwe apk gelijk aan onderhoud. Deze mensen laten verder niets aan hun koekblik doen. Want hij is toch nagekeken en goedgekeurd?
Dat is inderdaad een slechte zaak. Maar ik hoop nog steeds dat motorrijders minder dom zijn dan koekblikkers.


Heel veel automobilisten hebben bij een oudere auto ook een houding van "onderhoud is weggegooid geld". Dit heb ik letterlijk meermaals gehoord, vooral omdat ik zelf graag aan mijn (oude) autootje zit te sleutelen.
- Waarom gooi je verse olie in een auto van 20 jaar met 3 ton op de teller
- Waarom zou je nieuwe banden kopen
- Moet er echt een andere voorruit in?
- Met die deuk kan ie oud worden.

En de opmerking APK is GEEN onderhoud.... die is na de dertigste keer nog steeds nieuw.
 
Maar wat heeft corona nu te maken met het voor of tegen zijn van apk keuring?
Omdat begrijpend lezen moeilijk is:

De corona wappies verzetten zich tegen alles wat de overheid instelt om de veiligheid van de inwoners te waarborgen. Of alles nou 100% effect heeft? Nee maar dat komt omdat die wappies zich ook niet aan de rest van de regels houden. Als iedereen zijn remleidingen zou vervangen als de slangen slecht zijn, de banden op tijd zou vervangen als dat nodig is en de verlichting op orde zou hebben, dan hoeft er waarschijnlijk geen overheidsbemoeienis te zijn a.k.a. een APK. Maar alles kost geld, bijna niemand heeft nog technische kennis (want het is ook veel moeilijker geworden) en men is toch wel wat laks.

Maar mensen zoals jij zullen (let op, nu komt het!) Net als corona wappies toch wel blijven protesteren tegen alle maatregelen omtrent verkeersveiligheid, of het nou helpt of niet helpt. Jij wilt gewoon lekker dwars doen en alles zelf kunnen beslissen. Op dat punt zou je goed kunnen passen in het Amerikaanse Texas.
 
Omdat begrijpend lezen moeilijk is:

De corona wappies verzetten zich tegen alles wat de overheid instelt om de veiligheid van de inwoners te waarborgen. Of alles nou 100% effect heeft? Nee maar dat komt omdat die wappies zich ook niet aan de rest van de regels houden. Als iedereen zijn remleidingen zou vervangen als de slangen slecht zijn, de banden op tijd zou vervangen als dat nodig is en de verlichting op orde zou hebben, dan hoeft er waarschijnlijk geen overheidsbemoeienis te zijn a.k.a. een APK. Maar alles kost geld, bijna niemand heeft nog technische kennis (want het is ook veel moeilijker geworden) en men is toch wel wat laks.

Maar mensen zoals jij zullen (let op, nu komt het!) Net als corona wappies toch wel blijven protesteren tegen alle maatregelen omtrent verkeersveiligheid, of het nou helpt of niet helpt. Jij wilt gewoon lekker dwars doen en alles zelf kunnen beslissen. Op dat punt zou je goed kunnen passen in het Amerikaanse Texas.
Dus omdat je het niet eens bent met iets, ben je automatisch een coronawappie? Volgens jou staat dat wellicht ook synoniem aan complotdenker ?

Ik ben voor maatregelen voor verkeersveiligheid als ze daadwerkelijk iets bijbrengen.

Nogmaals: Toon aan met cijfers en feiten dat de APK de verkeersveiligheid ten goede zal komen voor motoren.
 
Omdat begrijpend lezen moeilijk is:

De corona wappies verzetten zich tegen alles wat de overheid instelt om de veiligheid van de inwoners te waarborgen. Of alles nou 100% effect heeft? Nee maar dat komt omdat die wappies zich ook niet aan de rest van de regels houden. Als iedereen zijn remleidingen zou vervangen als de slangen slecht zijn, de banden op tijd zou vervangen als dat nodig is en de verlichting op orde zou hebben, dan hoeft er waarschijnlijk geen overheidsbemoeienis te zijn a.k.a. een APK. Maar alles kost geld, bijna niemand heeft nog technische kennis (want het is ook veel moeilijker geworden) en men is toch wel wat laks.

Maar mensen zoals jij zullen (let op, nu komt het!) Net als corona wappies toch wel blijven protesteren tegen alle maatregelen omtrent verkeersveiligheid, of het nou helpt of niet helpt. Jij wilt gewoon lekker dwars doen en alles zelf kunnen beslissen. Op dat punt zou je goed kunnen passen in het Amerikaanse Texas.

Mag jij blij wezen dat je niet in texas woont }) _O-
 
Dus omdat je het niet eens bent met iets, ben je automatisch een coronawappie? Volgens jou staat dat wellicht ook synoniem aan complotdenker ?

Ik ben voor maatregelen voor verkeersveiligheid als ze daadwerkelijk iets bijbrengen.

Nogmaals: Toon aan met cijfers en feiten dat de APK de verkeersveiligheid ten goede zal komen voor motoren.
Ik neem mijn woorden terug van begrijpend lezen, je snapt het namelijk gewoon echt niet. Verdere uitleg heeft dus ook geen zin.

Die vraag is nog wel de domste van de laatste berichten, naast dat het taal technisch niet klopt. Ik zou zeggen: bewijs jij maar is met cijfers en feiten hoe een verplichte APK de verkeersveiligheid voor motoren onveiliger gaat maken?
 
Laatst bewerkt:
Ik neem mijn woorden terug van begrijpend lezen, je snapt het namelijk gewoon echt niet. Verdere uitleg heeft dus ook geen zin.

Die vraag is nog wel de domste van de laatste berichten, naast dat het taal technisch niet klopt. Ik zou zeggen: bewijs jij maar is met cijfers en feiten hoe een verplichte APK motoren onveiliger gaat maken?
Dat hoeft niet, eerdere onderzoeken wezen uit dat in Nederland een verwaarloosbaar aantal verkeersdoden het gevolg waren van defecten bij motorfietsen. De nieuwe plannen om de apk door te voeren hebben te maken met de Europese eenwording. Minister Cora van Nieuwenhuizen is zelf motorrijdster en voelde niets voor een apk. Maarja, die zal wel opgevolgd worden door een autorijder die dat niet eerlijk vindt.
 
, eerdere onderzoeken wezen uit dat in Nederland een verwaarloosbaar aantal verkeersdoden het gevolg waren van defecten bij motorfietsen.
Hoeveel keer.....
Daar zou het helemaal niet om moeten gaan. Het wordt gewoon expres zo gesteld door tegenstanders om maar een stok te hebben om mee te slaan.
 
Even om de discussie even op te lossen. Het gaat TOTAAL niet om de veiligheid van wie dan ook. Dat is gewoon een smoes. Het draait alleen om het geld. Het hele gezeik is opgezet door de DEKRA (google maar even). Dit is een commerciële organisatie welke op ons geld uit is. De EU heeft allang vastgesteld dat bij ongevallen met motorrijders slechts 0,9% iets met technische staat te maken heeft. Dus: nogmaals: Het draait alleen om geld.

Dat hebben we al 6 jaar geleden vastgesteld toen we met 6000 motorrijders naar Brussel zijn geweest. Maar het feest gaat gewoon door, de geld lobby is machtiger dan motorlobby. Zo simpel is het, betalen zullen we. Of je het er nu mee eens bent of niet, of het democratisch of niet. Geld regeert, simpel toch................
 
Terug
Bovenaan Onderaan