ex-motorloos
MF veteraan
Danku! geen muil ingevlogen. Wel vermakelijk!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat hoeft niet, eerdere onderzoeken wezen uit dat in Nederland een verwaarloosbaar aantal verkeersdoden het gevolg waren van defecten bij motorfietsen. De nieuwe plannen om de apk door te voeren hebben te maken met de Europese eenwording. Minister Cora van Nieuwenhuizen is zelf motorrijdster en voelde niets voor een apk. Maarja, die zal wel opgevolgd worden door een autorijder die dat niet eerlijk vindt.
Dat is hetgeen de complotdenkers ook roepen.Even om de discussie even op te lossen. Het gaat TOTAAL niet om de veiligheid van wie dan ook. Dat is gewoon een smoes. Het draait alleen om het geld. Het hele gezeik is opgezet door de DEKRA (google maar even). Dit is een commerciële organisatie welke op ons geld uit is. De EU heeft allang vastgesteld dat bij ongevallen met motorrijders slechts 0,9% iets met technische staat te maken heeft. Dus: nogmaals: Het draait alleen om geld.
Dat hebben we al 6 jaar geleden vastgesteld toen we met 6000 motorrijders naar Brussel zijn geweest. Maar het feest gaat gewoon door, de geld lobby is machtiger dan motorlobby. Zo simpel is het, betalen zullen we. Of je het er nu mee eens bent of niet, of het democratisch of niet. Geld regeert, simpel toch................
Het is voornamelijk pakkans denk ik... Weet ik eigenlijk wel zeker, want waar ik woon is de pakkans best klein, en de straffen aardig hoog.Kijk maar eens naar de strenge straffen voor verkeersovertredingen in Zwitserland. Daar rijdt echt iedereen (op een paar mafklappers met teveel geld na) als een brave Hendrik. Stel dat we in NL ook die strafmaat zouden invoeren en strikt controleren dan zouden er een stuk minder 'hardrijders' en niet handsfree bellers overblijven. Het gaat om pakkans en hoogte van de bekeuring. Is een van beide (of beide) er niet dan gaat men zijn eigen gang.
Ligt dat aan geen APK of de laksheid van jouw familie in het onderhoud? Mijn auto's zijn nog nog nooit APK afgekeurd nl, ze krijgen elk jaar onderhoud en als er wat stuk is of dreigt te gaan wordt het gewoon gerepareerd.
Hoeveel kost een APK keuring in NL?Geloof me, die 2 tientjes wordt het niet. Er was toen al sprake vanwege de investering in opleiding en meetapparatuur voor de monteurs dat het bedrag eerder 100 EURO zou moeten zijn. En dat is 6 jaar geleden.......
Die mensen zijn er zeker, maar als de APK voor motorfietsen soortgelijke eisen gaat krijgen als de APK voor auto's dan zouden die remslangen geen reden voor afkeuring zijn. Dus wat voegt het toe?
Sterker nog, ik denk dat het een negatief effect zal zijn. Nu zegt een goeie monteur tegen iemand dat hij eens nieuwe remslangen moet laten monteren en sommigen zullen dat doen. Nu zal veel vaker de vraag zijn: "is tie goedgekeurd? Ja, nou laat die remslangen dan maar zitten". Gevolgd door een bericht op social media hoe de monteur heeft geprobeerd die persoon op te lichten.
Blij dat het bij jullie zo goedkoop is, want APK in NL stelt niks voor vergeleken met de "technische keuring" in B.12,50 bij mijn medelander garage, klaar terwijl U wacht.
Dat is vooral het geval bij autorijders.Er zijn heel veel mensen die géén onderhoud doen, en niet goed voor hun voertuig zorgen.
Ooit al eens door een keuring station in B gereden?Nou, ik weet wel dat ondanks de zgn vlotte check dat de ervaren monteur de pijnpunten gemakkelijk eruit haalt!
Moderne yuppies worden gewaarschuwd middels de app dat ze met hun lease auto naar de garage moeten.Kijk, voor dit soort mensen bestaat er APK!
Tis een blijft een moment opname, ongelukken zullen er nog altijd plaatsvinden.Ooit al eens door een keuring station in B gereden?
DÁN weet je wat technische keuring inhoudt!
Dat maakt natuurlijk verder niet veel uit, want op moment van keuring is die auto misschien goed, een maand later scheelt er iets ernstigs aan. Het zal er ook maar vanaf hangen, eens de auto 6 jaar us, elk jaar naar de keuring, de ene gaat dus om de 10.000km naar de keuring, de andere pas om de 50.000km.
Net zo met de motor. Veel motorrijders zullen dus om de paar 1000km naar de keuring moeten, anderen om de 35.000km (of zelfs veel meer).
Dat zei ik ook netTis een blijft een moment opname, ongelukken zullen er nog altijd plaatsvinden.
Het gaat ook helemaal niet om die momentopname. Het gaat om een verandering in bewustwording, en om de kans dat iemand jarenlang met een wrak blijft rondrijden zeer te beperken. Want dat gebeurt nu nog steeds met motorfietsen, en niet met auto's.Tis een blijft een moment opname, ongelukken zullen er nog altijd plaatsvinden.
Bij Zwitsers zit het in hun genen om de regels niet te overtreden en om keurig netjes te zijn/geen overlast te verzorgen(zelfs alle tuintjes en bermen zien er uit om door een ringetje te halen: daar zal toch geen wet en/of boete voor zijn?). In ieder geval in hun eigen land. Zwitserse auto`s die ik buiten Zwitserland tegen kom betrap ik wel eens op harder dan toegestaan te rijden.Kijk maar eens naar de strenge straffen voor verkeersovertredingen in Zwitserland. Daar rijdt echt iedereen (op een paar mafklappers met teveel geld na) als een brave Hendrik. Stel dat we in NL ook die strafmaat zouden invoeren en strikt controleren dan zouden er een stuk minder 'hardrijders' en niet handsfree bellers overblijven. Het gaat om pakkans en hoogte van de bekeuring. Is een van beide (of beide) er niet dan gaat men zijn eigen gang.
Dat ligt natuurlijk aan mijn familie, maar je wilt niet weten hoeveel mensen zo waren.Ligt dat aan geen APK of de laksheid van jouw familie in het onderhoud? Mijn auto's zijn nog nog nooit APK afgekeurd nl, ze krijgen elk jaar onderhoud en als er wat stuk is of dreigt te gaan wordt het gewoon gerepareerd.