Aprilia Rst 1000 futura stop ermee

verweij22

MF'er
29 aug 2005
222
17
Beste Techneuten,
Bovenstaande stopte er spontaan mee onder het rijden.
Heb al het een en ander gecontroleerd.
Dodemansknop staat goed
* Brandstofpomp draait enkele seconden en stopt dan, normaal lijkt me.
* hogedruk brandstof leiding staat onder druk.
* bougies vonken.
*loopt wel op remreiniger
*genoeg benzine in de tank( euro 98)
Lijkt of de injectoren niet bekrachtigd worden, relais klikt wel.
Zijstandaard schakelaar??

Het is iets lulligs.. wie helpt me op weg?
 
Laatst bewerkt:
Ga toch brandstofpomp demonteren uit de tank,draait wel paar seconden en stopt dan ,is normaal, twijfel of hij wel op druk komt, misschien inwendig lekkage ..
 
Als ik het goed heb gelezen dan kan de motor op de remreiniger draaien. Houd in dat er vonken zijn.
Kan de motor na gebruik remreiniger wel op benzine blijven draaien, al dan niet met flink gas geven?
Bougies versleten. de injectoren worden niet aangestuurd. Kijk of je die ingebouwd kan zien inspuiten, anders uitbouwen. Instelling voor de stationair loop (gasklep opening) niet juist (gaskleppositie sensor).
 
Als ik het goed heb gelezen dan kan de motor op de remreiniger draaien. Houd in dat er vonken zijn.
Kan de motor na gebruik remreiniger wel op benzine blijven draaien, al dan niet met flink gas geven?
Bougies versleten. de injectoren worden niet aangestuurd. Kijk of je die ingebouwd kan zien inspuiten, anders uitbouwen. Instelling voor de stationair loop (gasklep opening) niet juist (gaskleppositie sensor).
Motor liep voorheen perfect bougies nieuw
 
Hoe werkt dat zelftest? EFI lampje is uit..heb wel kabel besteld voor uitlezen
Onder de buddy, ergens rechts, zit een grijs kabeltje. Normaal is dit een losse stekker, maar daar in de buurt vindt je ook de andere kant van die stekker. ( rond plastic, één ader) Verbindt die en je klok geeft een code. 1 is oké, -1 is noodstop en zo zijn er nog aantal codes die je kan vinden als je even googelt op efi codes Aprilia Futura. Het is een wat primitief systeem dus het meest niet alles, maar je kan alvast een aantal dingen uitsluiten.
 
Onder de buddy, ergens rechts, zit een grijs kabeltje. Normaal is dit een losse stekker, maar daar in de buurt vindt je ook de andere kant van die stekker. ( rond plastic, één ader) Verbindt die en je klok geeft een code. 1 is oké, -1 is noodstop en zo zijn er nog aantal codes die je kan vinden als je even googelt op efi codes Aprilia Futura. Het is een wat primitief systeem dus het meest niet alles, maar je kan alvast een aantal dingen uitsluiten.
Ok super! bedankt had het kabeltje wel gezien,maar wist niet waar het voor was..heb hem net gekocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan