Ok,dan zul je nog met de originele mapping rond rijden. Bij mij staat er wel duidelijk "race" in het schermpje.
En je hebt geen Aprc versie toevallig, daar kun je toch ook kiezen tussen verschillende (ride by wire), instellingen waaronder race.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ok,dan zul je nog met de originele mapping rond rijden. Bij mij staat er wel duidelijk "race" in het schermpje.
Jarno kan sowieso je huidige map uitlezen ja, indien nodig/gewenst ook een andere erin freubelen.Gisteren de eerste ronde Eifel gemaakt met de Appie.
Bekijk bijlage 1657063
Heerlijke stuurfiets, maar wat een lange overbrenging zeg! En bokken onder de 4k toeren. Na controle nog de standaard 16/40. Ik had me al even ingelezen en heb een 15/44 besteld, met bijpassende iets langere ketting. Zou mij dat te kort zijn, koop ik evt een 42er tandwiel.
Vandaag gelijk even de kappen eraf gehaald voor een grote poetsbeurt en om wat te hobbien. Het was nog steeds een rampomgeving in de Eifel, dus her en der lag nog nattigheid/modder, de motor zag eruit als een varken. Bekijk bijlage 1657057
Bekijk bijlage 1657049
Bekijk bijlage 1657060
Bekijk bijlage 1657052
Bekijk bijlage 1657062
Bekijk bijlage 1657053Bekijk bijlage 1657054Bekijk bijlage 1657056
Morgen verder met polijstwerk.
Trouwens, ik zou wel eens willen weten welke mapping er (überhaupt) geupload is in mijn ECU en deze evt laten afstellen. Ik zit in Zuid Limburg, iemand een goed adres hiervoor. Wellicht 'de Zwart' motoren in Weert?
Wellicht kan ik eens langsgaan bij 'de Zwart' hiervoor. Ik zie dat je zelf ook uit Weert komt, waar heb je de motor laten banken?Jarno kan sowieso je huidige map uitlezen ja, indien nodig/gewenst ook een andere erin freubelen.
Bokken op lagere toeren klinkt als een standaard mapping, kortere gearing helpt wel, maar lekker smeuïg krijg je hem pas met afstellen op de bank.
Akra map maakt het sowieso wel een stuk beter.
yes, dat zijn T = Track, S = Sport en R= Road.Ok,
En je hebt geen Aprc versie toevallig, daar kun je toch ook kiezen tussen verschillende (ride by wire), instellingen waaronder race.
Deze is (nog) niet op de bank geweest aangezien ding prima loopt/oppakt.Wel nog van plan trouwens en dat wordt dan Ruud Fredriks in Goes Of Biggelaar in Oisterwijk.Wellicht kan ik eens langsgaan bij 'de Zwart' hiervoor. Ik zie dat je zelf ook uit Weert komt, waar heb je de motor laten banken?
Een van de betere.Gisteren de eerste ronde Eifel gemaakt met de Appie.
Bekijk bijlage 1657063
Heerlijke stuurfiets, maar wat een lange overbrenging zeg! En bokken onder de 4k toeren. Na controle nog de standaard 16/40. Ik had me al even ingelezen en heb een 15/44 besteld, met bijpassende iets langere ketting. Zou mij dat te kort zijn, koop ik evt een 42er tandwiel.
Vandaag gelijk even de kappen eraf gehaald voor een grote poetsbeurt en om wat te hobbien. Het was nog steeds een rampomgeving in de Eifel, dus her en der lag nog nattigheid/modder, de motor zag eruit als een varken. Bekijk bijlage 1657057
Bekijk bijlage 1657049
Bekijk bijlage 1657060
Bekijk bijlage 1657052
Bekijk bijlage 1657062
Bekijk bijlage 1657053Bekijk bijlage 1657054Bekijk bijlage 1657056
Morgen verder met polijstwerk.
Trouwens, ik zou wel eens willen weten welke mapping er (überhaupt) geupload is in mijn ECU en deze evt laten afstellen. Ik zit in Zuid Limburg, iemand een goed adres hiervoor. Wellicht 'de Zwart' motoren in Weert?
Juist, dat dacht ik al.De 09's moeten inderdaad (nog) de 15W50 hebben.
De nieuwere blokken hebben ook andere olie sproeiers. Waardoor sommige onderdelen meer een sommige juist minder olie krijgen. De koppeling krijgt met de oudere blokken juist teveel olie. Dus simpelweg met dunnere olie te gaan rijden gaat niet op.Juist, dat dacht ik al.
Nu het volgende:
15w50 olie, welke voorgeschreven staat voor de eerste 2 bouwjaren ('09 /'10) is relatief dikker bij koudstart en tevens dikker bij warme motor.
Voor de 'nieuwere' type blokken ('11 tot heden) wordt 5w40 viscositeit voorgeschreven. De olie is relatief dunner bij koudstart en tevens dunner bij warme motor.
Kun je hieruit stellen dat Aprilia bij de 'nieuwere' type blokken ( '11 tot heden), waar de 5w40 voorschreven wordt, met nauwere toleranties is gaan produceren ???
Wie heeft praktijkervaring met dunnere olie in een '09/'10 motorblok?
Waarom wil ik dit weten? Bij koudstart hoor je een fractie van een seconde de klepjes bediend worden door de nokkenas, dunnere olie (5w40) vloeit makkelijker waardoor theoretisch het tikken bij koudstart opgelost zou kunnen worden. Of de motor door de lagere viscositeitsindex van 40 ipv 50 wat olie zou gaan verbruiken, dat is ook afwachten. Ja de kleppen zijn bij iets over de 20k gesteld (momenteel 21.xxxkm).
Ik heb trouwens nog een middenweg staan van de rn22 R1 een 4L kan Castrol Power One Racing 10w50 volsyntheet...
Bekijk bijlage 1659033
Nieuwe 15/44 tandwielen, ketting, Ariette grips en fris rubber voor achter waren vandaag ook binnen. Gelijk maar even gemonteerd.
De vering staat terug op fabrieksafstelling, kuipen zijn gepolijst en in de wax gezet, carbon is voorzien van 2 lagen 2k blanke lak.
Helaas door (alweer) regenval niet de kans gehad te kunnen testen.
Nu wachten op de aftermarket handles, rearset en gripper tankpads
Juist, dat dacht ik al.
Nu het volgende:
15w50 olie, welke voorgeschreven staat voor de eerste 2 bouwjaren ('09 /'10) is relatief dikker bij koudstart en tevens dikker bij warme motor.
Voor de 'nieuwere' type blokken ('11 tot heden) wordt 5w40 viscositeit voorgeschreven. De olie is relatief dunner bij koudstart en tevens dunner bij warme motor.
Kun je hieruit stellen dat Aprilia bij de 'nieuwere' type blokken ( '11 tot heden), waar de 5w40 voorschreven wordt, met nauwere toleranties is gaan produceren ???
Wie heeft praktijkervaring met dunnere olie in een '09/'10 motorblok?
Waarom wil ik dit weten? Bij koudstart hoor je een fractie van een seconde de klepjes bediend worden door de nokkenas, dunnere olie (5w40) vloeit makkelijker waardoor theoretisch het tikken bij koudstart opgelost zou kunnen worden. Of de motor door de lagere viscositeitsindex van 40 ipv 50 wat olie zou gaan verbruiken, dat is ook afwachten. Ja de kleppen zijn bij iets over de 20k gesteld (momenteel 21.xxxkm).
Ik heb trouwens nog een middenweg staan van de rn22 R1 een 4L kan Castrol Power One Racing 10w50 volsyntheet...
Bekijk bijlage 1659033
Nieuwe 15/44 tandwielen, ketting, Ariette grips en fris rubber voor achter waren vandaag ook binnen. Gelijk maar even gemonteerd.
De vering staat terug op fabrieksafstelling, kuipen zijn gepolijst en in de wax gezet, carbon is voorzien van 2 lagen 2k blanke lak.
Helaas door (alweer) regenval niet de kans gehad te kunnen testen.
Nu wachten op de aftermarket handles, rearset en gripper tankpads
Hoe kan de koppeling teveel olie krijgen....de platen en korf lopen toch in de olie...De nieuwere blokken hebben ook andere olie sproeiers. Waardoor sommige onderdelen meer een sommige juist minder olie krijgen. De koppeling krijgt met de oudere blokken juist teveel olie. Dus simpelweg met dunnere olie te gaan rijden gaat niet op.
Mensen van het goede leven, ik groet u,
Allereerst, ik heb geen seconden spijt gehad van mijn aankoop en wat is het ieder keer toch een genot om op de Aprilia te mogen rijden, gewoon heeeeerlijk!
Verder, heb ik een vraag met betrekking tot bandenkeuze. Wie heeft de Pirelli Rosso Corsa 2 zowel als de Rosso 4 kunnen rijden? Welk raad je me aan voor een RSV4? En zou je het aub willen beargumenteren?
Tenslotte, heb ik de originele straat versie, titanium Akrapovic demper (zie foto's voor meer info) die door een fout door Aprilia, volledig gereviseerd is, je zou daarom mogen zeggen letterlijk zo goed als nieuw, te koop. De reden van verkoop, ik wil een volledige sport open uitlaat systeem. Want dan kan ik ook nog de racemap erop doen en nog van mijn fabrieksgarantie genieten. De reden dat de uitlaat geviseerd is is omdat ik de racemap niet erop had. Kennelijk mag je dat niet icm de straat versie demper, want katalysator. Ik dacht voor dat ik het op Marktplaats en andere sites te koop aanbid, vraag ik het eerst hier of er geïnteresseerden zijn.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie tijd en moeite.
Met een V4 symfonische groeten,
Farz.
Bekijk bijlage 1661780Bekijk bijlage 1661781
Je hebt een PB.Wat is je richtprijs ?
Heel leuk om te horen en veel succes en plezier. Mocht je vragen hebben, dan stel ze gerustIk zal ongetwijfeld wat hulp nodig hebben vanuit de kenners! Eerste stap de kapper eraf en alles schoonmaken, gezien hij behoorlijk vet en vies is! Ik rij zelf supersport, ducati tweecilinder, s1000rr gehad (niet zo spannend) en zo ongeveer de hele gixxer serie. Ik wilde altijd al een rsv4 vanwege het bizarre geluid. Zelf heb ik er nog nooit 1 zien rijden..
Fijn weekend alvast allemaal!
Gezien het een "in elkaar gezette fiets" is zal dat gerust het geval zijn . Thanks!Heel leuk om te horen en veel succes en plezier. Mocht je vragen hebben, dan stel ze gerust