Lastig dit. RokΓ© is top voor je Aprilia, dus daar ligt het niet aan. Goedkoop zijn ze overigens niet, ook dat is mijn ervaring met hun.@MooMoo Nice
Ik heb een vraagje over onderhoudskosten omdat ik zelf echt geen idee heb of het een normale prijs is of niet.
Donderdag wordt mijn motor (gratis) opgehaald door Roke voor wat onderhoud. Problemen die ik heb en die (hopelijk) worden opgelost:
- Te hoge toeren stationair (1700-2000tpm)
- Linker ventilator slaat niet aan bij 95 graden
- Verstopping waterafvoer in tankdop
Nu heb ik de volgende reactie en offerte ontvangen van Roke om de problemen te verhelpen, vermoedelijk met kleppen stellen:
===
Als we de kleppen stellen wordt ook het gas klephuis schoon gemaakt bougie vervangen luchtfilter vervangen en de motor af gesteld en dan zijn je problemen waarschijnlijk ook opgelost. En dan moeten we nog even naar het koelings probleem kijken.
Ik ga er vanuit dat het simpel is op te lossen. Alles bij elkaar denk ik ongeveer tussen 600 en 800 euro aan kosten.
= = =
Alternatief was eerst onderzoek te laten doen met de mogelijke conclusie dat bovenstaande alsnog moet gebeuren en daarbovenop dan ook nog die extra onderzoekskosten kwijt ben.
Is dit een eerlijke prijs? Ik lees veel goeie verhalen over Roke dus ik ga er vanuit dat het goed zit. Maar een seconde opinion kan geen kwijt?
Wie is HdeB en waar zit Speen?Eprom kun je vrij makkelijk zelf checken. Even de ECU uit de motor halen (grote stalen trommel achter de accu) en daarvan de deksel open schroeven. Dan zie je chip zo zitten.
Afstellen zou ik bij HdeB in Speen doen in jouw geval
EDIT: en uiteraard gefeliciteerd met je toffe nieuwe Falco!
als de contacten er niet meer brons kleurig uit zien knippen en solderen, de bruine altijd knippen en solderenDie ziet er gelukkig nog normaal uit! Wel ga ik hem even doormeten om het zeker te weten!
Bedankt!
Heb ze allebei goed door gesoldeerd daarover heen krimpkous en met vulkaniserende tape afgeplakt .als de contacten er niet meer brons kleurig uit zien knippen en solderen, de bruine altijd knippen en solderen
Goed bezig, als het soldeer goed vloeit heb je een prima verbinding ( wel harskern soldeer dus geen vloeimiddelen als S39 gebruiken)Heb ze allebei goed door gesoldeerd daarover heen krimpkous en met vulkaniserende tape afgeplakt .
De standard Eeprom valt niet af te stellen, de potmeters zijn gedeactiveerd. Die oude V-Twins zijn niet gevoelig voor de Eeprom - Demper combinaties, daarvoor is het injectiesysteem veel te simpel en onnauwkeurig. Gewoon rijden met wat er op zit of doe je de standaard dempers erop vanwege de herrie?Eprom vraag: Indien je de standaard dempers en de standaard eprom monteert, is de motor in die combinatie voldoende afgesteld? Of moet je nog kijken naar het luchtfilter o.i.d.? Als er weer ritjes mogelijk zijn in Duitsland wil ik zorgeloos op pad.
Ah, duidelijk. Inderdaad voor het geluid, set die er nu op zit produceert gemakkelijk over de 100 db. De originele heb ik erbij, schroef ik die erop voor de oosterburen.De standard Eeprom valt niet af te stellen, de potmeters zijn gedeactiveerd. Die oude V-Twins zijn niet gevoelig voor de Eeprom - Demper combinaties, daarvoor is het injectiesysteem veel te simpel en onnauwkeurig. Gewoon rijden met wat er op zit of doe je de standaard dempers erop vanwege de herrie?
Honda Blackbird (CBR1000XX), Fireblade (04-07), of je plakt/boort een dik stuk zwart rubber onder de voet zodat ie wat rechterop staat.Goedemiddag,
Ik loop inmiddels al 45 minuten terug te lezen in welk bericht het stond dat de standaard van de fireblade 1op1 overpast?
Ben benieuwd naar het bouwjaar, ik wil er 1 gaan bestellen
Heeft iemand die info? mag ook een andere standaard zijn uiteraard!
Ik vind de originele te wankel voor mijn gevoel
Top thnx!Honda Blackbird (CBR1000XX), Fireblade (04-07), of je plakt/boort een dik stuk zwart rubber onder de voet zodat ie wat rechterop staat.
Is die overgespoten? Dit is een temperatuur sensor en technisch gezien maakt het niet uit waar die zit denk ik. Misschien is de vorige eigenaar vergeten om hem op de originele plek terug te zetten?Hallo!
Iemand een idee waarom iemand deze sensor op deze plek zou plaatsen?
Via de code op de sensor weet ik dat het de luchtsensor is die normaal in het inlaatkanaal zit...
Denso 179700-0110
Ik heb geen idee, het is de bruine kleur...hij is zo te zien wel aardig professioneel geplaatst in het kapje naast de zekeringhouderIs die overgespoten? Dit is een temperatuur sensor en technisch gezien maakt het niet uit waar die zit denk ik. Misschien is de vorige eigenaar vergeten om hem op de originele plek terug te zetten?
Heb zelf de Fireblade jiffy 04 t/m 07 erop, past 1:1 zelfs de originele switch past ook die heb ik er ook opgezet .Goedemiddag,
Ik loop inmiddels al 45 minuten terug te lezen in welk bericht het stond dat de standaard van de fireblade 1op1 overpast?
Ben benieuwd naar het bouwjaar, ik wil er 1 gaan bestellen
Heeft iemand die info? mag ook een andere standaard zijn uiteraard!
Ik vind de originele te wankel voor mijn gevoel