Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Aprilia SMV 750 Dorsoduro deeltje II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo ook een bestellen, wilde iets van carbon maken maar dit is net zo handig.

Zijn er hier al mensen die een eigen undertray hebben gemaakt, is een must have bij montage andere dempers.
 

Jij zat toch in t buitenland?? Of vergis ik me nu

Volgens mij hebben we hier veel DD-rijders die alleen mee lezen en heeeeel soms ineens wat posten, zoals FLorett nu vandaag

Ik ga niet teveel over Ducati lachen, want met mijn Aprilia Tuono heb ik ook nix dan ellende gehad en ik lees de afgelopen tijd ineens over lekkende Tellers op n shiver
 
Zo ook een bestellen, wilde iets van carbon maken maar dit is net zo handig.

Zijn er hier al mensen die een eigen undertray hebben gemaakt, is een must have bij montage andere dempers.

Nu weet ik t niet meer hoor..... MOET er nu wel of geen undertray gemonteerd worden bij t vervangen van je dempers
 
Hoeft niet maar staat wel een stuk mooierderder.. Ik heb nog geen voorbeelden gezien hiervan, ben benieuwd.
 
Kan jij eens n foto maken van de onderkant van je akra's dan?
 
Bedankt Marc voor de info ga eens kijken bij de dealer om zo een kapje te bestellen



 
en hier eentje bij "normaal aanzicht", maar ja, smaken verschillen nietwaar, wil je een undertray, maak je een undertray, simpel....vandaag lekker geknalt met de DD, ff paar Supersports dwars gezeten op wat rotondes en bochtige weggetjes, héérlijk!! Op acceleratie moet je het soms afleggen( niet altijd overigens maar op een gegeven moment op wat langere stukken kom je wat snelheid te kort ) maar op uitremmen en sturen enz. ben je veel sneller omgelegd en bocht uit vól aan het gas met de dikke V-twin klappen zie je ze steeds kleiner worden in je spiegels en helemaal kicken is dat je hierbij soms de achterband voelt happen naar grip.


( de kick hiervan lijkt bijna op die van sex... )
 
Laatst bewerkt:

Als je de vering aanpast en de dunflops vervangt voor supercorsa's heb je altijd grip en hapt de band niet
 
Als je de vering aanpast en de dunflops vervangt voor supercorsa's heb je altijd grip en hapt de band niet

De originele dunflops zijn er al af zoals je kan zien op de foto...de nieuwe Sportec M5 van Metzeler bevallen me stukken beter kwa grip en sturen+geven me meer vertrouwen wat ik van de dunlops niet kon zeggen , grip verliezen kan ook vervuild wegdek zijn natuurlijk, de afgelopen winter zijn er vliegtuigladingen pekel/zand gestrooid die je nog steeds ziet liggen als je maar even naast de meest gebruikte rijlijnen kijkt.

Maar ja, banden hé? dat blijft persoonlijk. De een zal dunlops geweldig vinden de ander ( o.a. ik) vind ze niet bijzonder vertrouwenwekkend. Metzeler/Pirelli ( whats in a name...blijft 1 en dezelfde producent) daarentegen bevallen mij zeer goed. Op het circuit voldeden beide merken bij mij ook altijd prima, maar vering is en blijft een belangrijk punt wil je grip hebben en houden ja.

@ Geelensnel: Kan jij al weer mappings doen of heb je nog geen apparatuur?
 

Ik rijd de Dunlops snel op en dan komen er ook Pirelli/Metzelers onder
Onderweg naar GeelenSnel in de regen gereden en reed op eieren voelde alles onder me glijden bij t insturen van n bocht
 
Hier de onderzijde met de Akra's. Vind het ook niet misstaan.


Met mijn Pilot Powers ook geen probleem met grip.
@ Meeuwtje: ik zie nog steeds een stukje ongebruikte band... Je kan dus nog schuiner
 
heeft er al eens iemand getest hoeveel km je kan rijden als je de gehele tank leeg rijdt ?
heb er momenteel 150 km gedaan en sta op reserve, ik zou eens willen proberen verder te rijden tot 180 km en zien of er nog iets overblijft van benzine in de tank of is dit toch niet aan te raden...
 

Dat is n hele goeie vraag, ik wil eigenlijk dat ook wel eens testen! Maar meer eigenlijk nog, hoe ver ik nu nog kan rijden als t lampje gaat branden

Nu gaat hij bijv bij 120km branden en dan ga ik tanken en gaat er maar 7liter in oid

Als ik t ga testen neem ik ff n 2 liter fles mee met benzine anders moet ik zo ver lopen mijn geluk kennende
 
Laatst bewerkt:
@ Geelensnel: Kan jij al weer mappings doen of heb je nog geen apparatuur?

De apparatuur is weer aanwezig, maar door een nieuwere hardware & software versie moet ik alle mappen omzetten naar het nieuwe bestandsformaat. Dat is niet moeilijk, maar het kost enorm veel tijd. En dat heb ik niet veel ivm drukte.
Binnen 2 weken zijn we weer actief
 
En hoe bevallen ze??? Of beter gezegd hoe is t verschil van de hele DD t.o.v. je andere DD?

Ja ze plakken super! Maar eigenlijk zit ik te wachten op zonnig weer met een graadje of 18, zodat ik ze echt een x goed kan testen. Het is verder lastig te vergelijken met mijn oude DD omdat daar de vering niet van was aangepast.
 
Dacht vandaag ook even lekker te rijden. Na ongeveer 5 km begon het geheel toch wat raar te sturen.. Schroef in mijn achterband.

Met ongeveer 0.3 bar rustig naar huis gereden. Nieuwe slof net meteen maar besteld.
 
Dacht vandaag ook even lekker te rijden. Na ongeveer 5 km begon het geheel toch wat raar te sturen.. Schroef in mijn achterband.

Met ongeveer 0.3 bar rustig naar huis gereden. Nieuwe slof net meteen maar besteld.

Das mooi k@t dan weer n Michelin besteld??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.