Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rustig hier, iig een stuk rustiger dan het ducati topic wat ik hiervoor altijd las. daar halen ze iets van 3 pagina's per dag...
Maja daar is natuurlijk ook meer te praten over bijvoorbeeld onderdelen die weer eens kapot zijn gegaan.
Zelf gelukkig nooit last met mn duc gehad, en ik verwacht dat de aprilia zelfs nog beter in elkaar zit.
Zo ook een bestellen, wilde iets van carbon maken maar dit is net zo handig.
Zijn er hier al mensen die een eigen undertray hebben gemaakt, is een must have bij montage andere dempers.
Hallo chriskenb,
Er is van Aprilia een kapje (9,95 euro) te krijgen om de stekkers beter te beschermen tegen spatwater.
Dit kapje zit standaard op een Dorsoduro die ABS heeft.
Ik heb dit kapje (artikelnr. 890421) vandaag gemonteerd en dat ging niet zo makkelijk als ik gehoopt had, omdat de bundel stekkers aardig in de weg zat.
Eerst de zijkappen van de tank verwijderen, dan de radiator losmaken en iets laten zakken (geen slangen losmaken), dan enkele stekkers losmaken en de kabels zo omleggen dat de hele bundel stekkers hoger gelegd kan worden.
Ook de kabelboom die met 2 tyrips aan de luchtfilterkast vast zit, los gemaakt en iets hoger gelegd.
Het kapje zelf zit met 2 boutjes M6 en 2 tyrips vast aan het frame.
Groetjes Marc
Hoeft niet maar staat wel een stuk mooierderder.. Ik heb nog geen voorbeelden gezien hiervan, ben benieuwd.
dan moet je écht op je kop onder de motor kijken wil het je opvallen hoor? hieronder plaatje als je lager kijkt[afbeelding]
en hier eentje bij "normaal aanzicht", maar ja, smaken verschillen nietwaar, wil je een undertray, maak je een undertray, simpel....vandaag lekker geknalt met de DD, ff paar Supersports dwars gezeten op wat rotondes en bochtige weggetjes, héérlijk!! Op acceleratie moet je het soms afleggen( niet altijd overigens maar op een gegeven moment op wat langere stukken kom je wat snelheid te kort ) maar op uitremmen en sturen enz. ben je veel sneller omgelegd en bocht uit vól aan het gas met de dikke V-twin klappen zie je ze steeds kleiner worden in je spiegels en helemaal kicken is dat je hierbij soms de achterband voelt happen naar grip.
( de kick hiervan lijkt bijna op die van sex... )
Als je de vering aanpast en de dunflops vervangt voor supercorsa's heb je altijd grip en hapt de band niet
De originele dunflops zijn er al af zoals je kan zien op de foto...de nieuwe Sportec M5 van Metzeler bevallen me stukken beter kwa grip en sturen+geven me meer vertrouwen wat ik van de dunlops niet kon zeggen , grip verliezen kan ook vervuild wegdek zijn natuurlijk, de afgelopen winter zijn er vliegtuigladingen pekel/zand gestrooid die je nog steeds ziet liggen als je maar even naast de meest gebruikte rijlijnen kijkt.
Maar ja, banden hé? dat blijft persoonlijk. De een zal dunlops geweldig vinden de ander ( o.a. ik) vind ze niet bijzonder vertrouwenwekkend. Metzeler/Pirelli ( whats in a name...blijft 1 en dezelfde producent) daarentegen bevallen mij zeer goed. Op het circuit voldeden beide merken bij mij ook altijd prima, maar vering is en blijft een belangrijk punt wil je grip hebben en houden ja.
@ Geelensnel: Kan jij al weer mappings doen of heb je nog geen apparatuur?
heeft er al eens iemand getest hoeveel km je kan rijden als je de gehele tank leeg rijdt ?
heb er momenteel 150 km gedaan en sta op reserve, ik zou eens willen proberen verder te rijden tot 180 km en zien of er nog iets overblijft van benzine in de tank of is dit toch niet aan te raden...
@ Geelensnel: Kan jij al weer mappings doen of heb je nog geen apparatuur?
En hoe bevallen ze??? Of beter gezegd hoe is t verschil van de hele DD t.o.v. je andere DD?
Dacht vandaag ook even lekker te rijden. Na ongeveer 5 km begon het geheel toch wat raar te sturen.. Schroef in mijn achterband.
Met ongeveer 0.3 bar rustig naar huis gereden. Nieuwe slof net meteen maar besteld.