Aprilia SMV 750 Dorsoduro deeltje II

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil later dit jaar in ieder geval 2 weken met de DD op vakantie, niet eens zo ver weg, maar wel even lekker er uit, op het moment woon ik ik een stad met 16 tot 20 miljoen mensen, die drukte wil ik in eind augustus even ontsnappen.
ik zit te denken om lekker rustig naar Luxemburg te gaan, een beetje Frankrijk in, een beetje Duitsland in, maar zuidelijker dan Parijs zal ik niet komen. geen haast is het hoofddoel.

ik ben al eens met eens eerder aan het hotel hoppen geweest, en ook met een tent. deze x kies ik voor een tent, beetje martelen, maar wel zo lekker vrij. dagje hier dagje daar.

ik ben op het moment bezig een zadeltas + tenttas, een gps mount en een hoger windschermpje te kopen. deze laat ik dan opsturen naar familie in Nederland.
de zadeltas heeft 52 liter inhoud, (medium formaat) en ik denk dat ik nou misschien een x 15 tot 20 kilo maximaal meeneem, maar wat heb je nou nodig...? een spijkerbroek, een korte broek, wat t shirts. voor eten ga ik niet martelen, ga gewoon naar een restaurant. kleren wassen bij de camping.
wat gereedschap misschien. luchtpatronen voor wanneer ik een zachte band krijg.
haha oja en ik neem 2 speciale aluminium flessen (samen 2 liter) mee waar ik wat extra brandstof in doe. aangezien de DD een kleine tank heeft.
kettingspray
zekeringen

wat nog meer...?? ik weet zo 123 even niets

zadeltas monteer ik trouwens aan de pasagier (hand) beugels die ik laatst besteld heb en aan de pasagier voetsteunen.

Ja dan heb je t probleem van het moeilijke vastzetten gelijk opgelost :Y
Klinkt goed wat je van plan bent :9~
 
Hallo alleen

hoop dat ik even mag inbreken.
ik heb nu een VTR1000F firestorm en wil eigenlijk wat anders...
zeg maar wat minder sportief en meer rechtop en ander soort lol (zonder meteen rijbewijs kwijt te zijn)

Nou twijfel ik tussen de Dorsoduro en een KTM 950 SM waarom zou ik wel of niet voor de dorsoduro moeten kiezen?

hoop dat jullie me beetje met voors en tegens kunnen helpen

P.S. kleine actieradius benk wel gewend huidig verbruik 1:12 dus 170KM op tank
 
Laatst bewerkt:
Ziet er beter uit dan de KTM... ;)

Da's wel een van de betere redenen ;).

Verder als je je rijbewijs wil houden koop dan vooral een 100+ pk fiets, dat helpt. Qua prijs is de DD volgens mij ook iets goedkoper.

DD is gewoon een hele leuke speelfiets.

Mijn advies, doe een proefrit op beiden en overtuig jezelf.
 
Beide zijn mooie fietsen, ik spreek niet uit ervaring, maar de ktm lijkt zwaarder, de dorseduro daarin tegen is wat "vlugger" misschien minder bruut dan a dat oranje staal om je heen, maar wel met meer flair.
voor mij was een van de belangrijkste punten het drive by wire systeem, waarmee je door een druk op de knop een heel ander motorkarakter kan oproepen.
regen (= soft)
tour (relaxed)
sport (funbike)
In de sport stand betrapte ik me er al na een paar kilometer op even een auto in te halen over een verkeersdrempel, gas open, gas dicht en ik was er voorbij. met een gemene glimlach van oor tot oor.
Het zelfde gemene glimlach gevoel welke ik op mn veel lichtere offroad/crosser kan hebben. (zie avatar)

ik ga ook met de aprilia op vakantie, vooralsnog is het mn bedoeing de hele vakantie in de tour stand te rijden, lekker relaxed tuffen, maar het kan ook best zijn dat wanneer de mooie bochtjes verschijnen de DD naar de sport stand wordt gedrukt....

proefrit maken geeft uitslag
 
Hallo alleen

hoop dat ik even mag inbreken.
ik heb nu een VTR1000F firestorm en wil eigenlijk wat anders...
zeg maar wat minder sportief en meer rechtop en ander soort lol (zonder meteen rijbewijs kwijt te zijn)

Nou twijfel ik tussen de Dorsoduro en een KTM 950 SM waarom zou ik wel of niet voor de dorsoduro moeten kiezen?

hoop dat jullie me beetje met voors en tegens kunnen helpen

P.S. kleine actieradius benk wel gewend huidig verbruik 1:12 dus 170KM op tank

Voors; FUN })
Looks :9~
Geluid(met standaard dempers al :Y )
Grote onderhoudsinterval *O*

Tegens; Kleine tank :X
VERSLAVEND :+

Maar inderdaad, ga lekker proef rijden op allebei en maak dan je besluit... Ik zou ook n rondje op de KTM 990SMR maken dan ;)

Veel succes met je keuze :W
 
Zow ik heb een aantal dingetjes besteld voor mn geplande vakantie later dit jaar.
Nu ook wel weer genoeg uitgegeven.

tailbag.jpg

bck_cb5041_201274175497-31302.jpg

Een zadel tas (52L) en een losse tent tas beide besteld.
Vast te maken aan de voorkant aan de duo pasagier voetsteunen, en aan de achterkant aan de duo handgrepen welke ik al binnen heb. (gaten boren in mn achterkuip |( )

gps_13_702_10000__b1274175666-31302.jpg

bck_gps_00_010_1111265724161-5355.jpg

Gps houder speciaal voor de dorso, en een bijpassed gps tasje, spatwaterdicht en universeel, dit omdat ik een auto gps ga gebruiken en geen garmin ofzo. doorvoer openingen voor een hoofdtelefoon al weet ik niet of ik dat ga doen.

Zie trouwens ook het stuur van de dorso op deze foto. een soort dempingsysteem wat druk op de polsen moet verlagen wanneer je slecht wegdek rijd, of off road, maar dat doen er denk ik niet zo veel met de dorso.

Knipsel.jpg

Knips2el.jpg

Aansluiting voor gps en een usb adapter om zelfs mn telefoon op te kunnen laden.

Verder dit ruitje besteld, via ebay dus ik betaal niet deze hoofdprijs
AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories
Puig voor dorso, die moet de wind wat van mn lichaam af houden.
Ziet er niet top uit, maar doet zn werk wel denk ik

ghehe en een beetje voor de grap, maar toch, hie zit ik ook aan te denken.
MSR 30 oz. Motorcycle Fuel Bottle | TwistedThrottle.com

Of weet iemand of er een grotere tank leverbaar is voor de DD?
Dit was voor de aprilia sxv 5.5 (hardcore sm) wel het geval
 
Zow ik heb een aantal dingetjes besteld voor mn geplande vakantie later dit jaar.
Nu ook wel weer genoeg uitgegeven.

[afbeelding]
[afbeelding]
Een zadel tas (52L) en een losse tent tas beide besteld.
Vast te maken aan de voorkant aan de duo pasagier voetsteunen, en aan de achterkant aan de duo handgrepen welke ik al binnen heb. (gaten boren in mn achterkuip |( )

[afbeelding]
[afbeelding]
Gps houder speciaal voor de dorso, en een bijpassed gps tasje, spatwaterdicht en universeel, dit omdat ik een auto gps ga gebruiken en geen garmin ofzo. doorvoer openingen voor een hoofdtelefoon al weet ik niet of ik dat ga doen.

Zie trouwens ook het stuur van de dorso op deze foto. een soort dempingsysteem wat druk op de polsen moet verlagen wanneer je slecht wegdek rijd, of off road, maar dat doen er denk ik niet zo veel met de dorso.

[afbeelding]
[afbeelding]
Aansluiting voor gps en een usb adapter om zelfs mn telefoon op te kunnen laden.

Verder dit ruitje besteld, via ebay dus ik betaal niet deze hoofdprijs
AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories
Puig voor dorso, die moet de wind wat van mn lichaam af houden.
Ziet er niet top uit, maar doet zn werk wel denk ik

ghehe en een beetje voor de grap, maar toch, hie zit ik ook aan te denken.
MSR 30 oz. Motorcycle Fuel Bottle | TwistedThrottle.com

Of weet iemand of er een grotere tank leverbaar is voor de DD?
Dit was voor de aprilia sxv 5.5 (hardcore sm) wel het geval
:} :9~

Ziet er goed uit hoor :Y , die tas heb ik ook maar zonder die duo-grepen word t niet zo makkelijk vast maken :X
 
@ Molenaar, zou je de hartafstand tussen de 2 bouten van de handgrepen voor mij kunnen opmeten?
Op de milimeter precies als het zou kunnen.

De handsteunen zitten met 4 bouten aan het subframe vast, ik bedoel de 2 bouten het dichtst bij het achterlicht, en dan dus de afstand tussen de linker bout en de rechterbout (resp. linker handgreep, rechter handgreep) vanuit het midden van de bout.

en welke maat is zijn die bouten?
M8 ??

@ Gixxyray, Hoe passen die tassen op je Dorso?
Passen de zijkanten van de tas over de uitlaten? en smelt het niet kapot?
Hoe heb jij hem vastgemaakt?

mvk
 
@ Molenaar, zou je de hartafstand tussen de 2 bouten van de handgrepen voor mij kunnen opmeten?
Op de milimeter precies als het zou kunnen.

De handsteunen zitten met 4 bouten aan het subframe vast, ik bedoel de 2 bouten het dichtst bij het achterlicht, en dan dus de afstand tussen de linker bout en de rechterbout (resp. linker handgreep, rechter handgreep) vanuit het midden van de bout.

en welke maat is zijn die bouten?
M8 ??

@ Gixxyray, Hoe passen die tassen op je Dorso?
Passen de zijkanten van de tas over de uitlaten? en smelt het niet kapot?
Hoe heb jij hem vastgemaakt?

mvk

Kan ik je geen antwoord op geven :N ik heb m wel gepast en dat gaat allemaal wel redelijk maar ik kan m niet vast zetten aan de achterkant omdat ik geen handgrepen heb...
Ik had die tas al en op mn andere motoren kon ik m goed vast zetten maar had ik ook geen dempers in t kontje. Ik denk dat t wel gaat met je uitlaat als jij hem goed vast kan maken aan je handgrepen :Y
 
Geachte familieleden,

Helaas heb ik een triest bericht, mijn Dorsoduro is gestolen !!! 7 weken jong en ongeveer 920KM op de teller. Aangifte etc achter de rug maar een zware nacht tegemoet.

De motor is gestolen in Amsterdam, Osdorp.

Datum: 11-06-2010
Tijdstip: 21:15 -23:20

Merk: Aprilia
Model: Dorsoduro 750 Factory
Bouwjaar: 2010
Kenteken: MX-PB-42
Framenummer: ZD4SMB004AS000196
Kleur: Rood Frame, Carbon panelen.
Bijzonderheden: Handgrepen voor duo passagier, en rubberen stepjes voor voetsteunen

Hierbij een link naar Topic:

http://www.motor-forum.nl/forum/lis...LEN-Aprilia-Dorsoduro-Factory-MX-PB-42-1.html
 
Geachte familieleden,

Helaas heb ik een triest bericht, mijn Dorsoduro is gestolen !!! 7 weken jong en ongeveer 920KM op de teller. Aangifte etc achter de rug maar een zware nacht tegemoet.

De motor is gestolen in Amsterdam, Osdorp.

Datum: 11-06-2010
Tijdstip: 21:15 -23:20

Merk: Aprilia
Model: Dorsoduro 750 Factory
Bouwjaar: 2010
Kenteken: MX-PB-42
Framenummer: ZD4SMB004AS000196
Kleur: Rood Frame, Carbon panelen.
Bijzonderheden: Handgrepen voor duo passagier, en rubberen stepjes voor voetsteunen

Hierbij een link naar Topic:

http://www.motor-forum.nl/forum/lis...LEN-Aprilia-Dorsoduro-Factory-MX-PB-42-1.html

NEEEEEEEEEEEE B| :( -O- wat n hufters!!!!

Sterkte met de afhandeling '( en hoop dat je snel weer n verse DD in de schuur heb staan!!
 
Geachte familieleden,

Helaas heb ik een triest bericht, mijn Dorsoduro is gestolen !!! 7 weken jong en ongeveer 920KM op de teller. Aangifte etc achter de rug maar een zware nacht tegemoet.

De motor is gestolen in Amsterdam, Osdorp.

Datum: 11-06-2010
Tijdstip: 21:15 -23:20

Merk: Aprilia
Model: Dorsoduro 750 Factory
Bouwjaar: 2010
Kenteken: MX-PB-42
Framenummer: ZD4SMB004AS000196
Kleur: Rood Frame, Carbon panelen.
Bijzonderheden: Handgrepen voor duo passagier, en rubberen stepjes voor voetsteunen

Hierbij een link naar Topic:

http://www.motor-forum.nl/forum/lis...LEN-Aprilia-Dorsoduro-Factory-MX-PB-42-1.html
!@#$%^&*(gtvrdegtvrrrr '(

dat is al de 2e hier....
woest kan ik hier van worden (als ervaringsdeskundige...)hopelijk had je hem goed verzekerd. sterkte ermee
 
Laatst bewerkt:
Yess, wel goed bericht !!!

zojuist dealer gebeld en kon mij vertellen als ze het slot hebben geforceerd met brute kracht (met name de pin voor het stuurslot die in het frame verwerkt zit) dat de motor waarschijnlijk totallos verklaard zal worden.ivm prijs nieuw frame etc etc.
 
Wel snel gevonden. Total loss is mooi klote. Zit je weer ff zonder. Ze moet gewoon met hun "piep"klauwen van andermans fiets afblijven.

@gixxerK3 zo'n flesje in niet eens zo'n gek idee. Kun je overigens bij iedere kampeerwinkel ook krijgen. Eh, kopen. ;)
 
vreemd verhaal van de gestolen DD, maar ben blij dat i weer terug is. hopen op een goede afhandeling
 
Hallo alleen

hoop dat ik even mag inbreken.
ik heb nu een VTR1000F firestorm en wil eigenlijk wat anders...
zeg maar wat minder sportief en meer rechtop en ander soort lol (zonder meteen rijbewijs kwijt te zijn)

Nou twijfel ik tussen de Dorsoduro en een KTM 950 SM waarom zou ik wel of niet voor de dorsoduro moeten kiezen?

hoop dat jullie me beetje met voors en tegens kunnen helpen

P.S. kleine actieradius benk wel gewend huidig verbruik 1:12 dus 170KM op tank

Ik heb ook een VTR1000F gehad en rij nu op een KTM 950 SM. Heb nooit op een Dorsoduro gereden maar wel op een Shiver. Ik vind Dorsoduro zeker een mooie motor, gelikter dan KTM, die is meer bruut. Wat ik miste op Shiver was de power, 950 SM heeft voor mijn gevoel veel meer koppel......en wheeliet zo :D
 
Ik heb ook een VTR1000F gehad en rij nu op een KTM 950 SM. Heb nooit op een Dorsoduro gereden maar wel op een Shiver. Ik vind Dorsoduro zeker een mooie motor, gelikter dan KTM, die is meer bruut. Wat ik miste op Shiver was de power, 950 SM heeft voor mijn gevoel veel meer koppel......en wheeliet zo :D

Shiver vermogen is anders als van de DD en deze twee vergelijken met n 950 sm qua vermogen is appels en peren vergelijken :W
 
Ben natuurlijk geen Aprilia kenner maar dacht toch echt dat de blokken van Dorsoduro en Shiver verregaand gelijk waren. En qua vermogen appels met peren? 950 SM wordt volgens mij opgegeven voor 98 pk en Shiver 95 pk. Dat voelde toch echt heel anders toen ik er op reed.
En Bluestorm vroeg om verschil, dit was voor mij groot verschil. Overigens qua verbruik vind ik 950 sm meevallen, 1 : 16 is redelijk makkelijk haalbaar.
 
Ben natuurlijk geen Aprilia kenner maar dacht toch echt dat de blokken van Dorsoduro en Shiver verregaand gelijk waren. En qua vermogen appels met peren? 950 SM wordt volgens mij opgegeven voor 98 pk en Shiver 95 pk. Dat voelde toch echt heel anders toen ik er op reed.
En Bluestorm vroeg om verschil, dit was voor mij groot verschil. Overigens qua verbruik vind ik 950 sm meevallen, 1 : 16 is redelijk makkelijk haalbaar.

De blokken zijn wel gelijk maar de afgifte van t vermogen is anders.... en uhm de Dorso heeft 81nm koppel max en de 950sm 98nm ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan