Aprilia SMV 750 Dorsoduro deeltje II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk inderdaad dat het koppel het verschil maakt (volgens mij trouwens 94 nm voor 97-er sm).
Maar goed ik denk dat zoals altijd proefrijden duidelijk kan maken wat beter bevalt.
Zelf vind ik DD dus mooi maar ben zo blij met mijn 950 sm.
 
De blokken zijn wel gelijk maar de afgifte van t vermogen is anders.... en uhm de Dorso heeft 81nm koppel max en de 950sm 98nm ;)

De Aprilia en KTM staan op papier erg dicht bij elkaar idd maar die 250cc extra merk je wel degelijk bij de KTM. Met 1 tandje kleiner voor zijn powerwheelies in de 3de versnelling en een top van 235 km/h (geeikt met tomtom) prima te doen op de KTM.

KTM rijd daarin tegen wel heel erg spartaans en bullig. De Dorsoduro is soepel en je zit wat meer "in" de motor dan echt erop waardoor het comfort een stuk hoger ligt. Ook kan de Dorsoduro iets later naar de dealer voor een beurt (9000km voor de ktm tegen 12000km van de aprilia) en de grote beurt bij 24000km schijnt duur te zijn (400 tot 600 euro).
 
@ Gr1000, nog nieuws over je motor????

Yess, motor staat inmiddels bij de dealer, Kroonplaat kapot, remschijf achter kapot, accu kapot.
De schade valt dus enigszins mee, afwachten op schade rapport en hoe de verzekeraar daar op reageert.
 
Vandaag ben ik een beetje ondeugend geweest :P

Ik ga mijn vriendin verassen....

Met het gebrul uit mijn nieuwe akra's die ik vandaag besteld heb :)
 
Hoezo ondeugend ? Ik denk dat zij waarschijnlijk niet op de hoogte is van wat een paar mooie Akra-pijpjes kosten 8-)

full
 
daarom weet ze het ook nog niet haha :)

haha en de prijs valt toch wel mee?
(je krijgt er wel iets voor ;) )
 
daarom weet ze het ook nog niet haha :)

haha en de prijs valt toch wel mee?
(je krijgt er wel iets voor ;) )
:? Wat is de prijs die jij moet betalen dan :?

En je hebt gelijk je krijgt er wel wat voor ;)

@ Molenaar leuk filmpje :Y

@ GEEL&SNEL Al wat bekend over t re-mappen :?
 
Laatst bewerkt:
Yess, motor staat inmiddels bij de dealer, Kroonplaat kapot, remschijf achter kapot, accu kapot.
De schade valt dus enigszins mee, afwachten op schade rapport en hoe de verzekeraar daar op reageert.

Dus niet totall loss, zoals je eerst dacht? ivm stuurslot...
 
~
:? Wat is de prijs die jij moet betalen dan :?

En je hebt gelijk je krijgt er wel wat voor ;)

Door dat ik een tijd in een motor garage heb gewerkt heb ik flink wat korting gehad.
Op Ebay ben ik ook al wat prijsen tegen gekomen rond de 850 euro... dus goed zoeken loont!
 
\
:? Wat is de prijs die jij moet betalen dan :?

En je hebt gelijk je krijgt er wel wat voor ;)

Door dat ik een tijd in een motor garage heb gewerkt heb ik flink wat korting gehad.
Op Ebay ben ik ook al wat prijsen tegen gekomen rond de 850 euro... dus goed zoeken loont!

Ja dat is nog veel te duur _O- waar is de tijd van de guldens gebleven :X
 
Dus niet totall loss, zoals je eerst dacht? ivm stuurslot...

Hij is niet Total loss, maar wel een aardige schadepost :(. Dus nu sta ik voor drie opties, 1 laten repareren en weer rijden, 2 eieren voor me geld kiezen en als schade motor verkopen (op me geld gaan zitten), 3 bijbetalen en een spiksplinternieuwe rijden.
 
Hij is niet Total loss, maar wel een aardige schadepost :(. Dus nu sta ik voor drie opties, 1 laten repareren en weer rijden, 2 eieren voor me geld kiezen en als schade motor verkopen (op me geld gaan zitten), 3 bijbetalen en een spiksplinternieuwe rijden.

Das mooi k#t dan -O- zijn dit de opties die de verzekering geeft dan?
Sterkte met t maken van n beslissing '(
 
@ GEEL&SNEL Al wat bekend over t re-mappen :?

:Y alles staat klaar, kasten zijn geprogrameerd, enz, enz...

Maar we lopen nu nog 1,5 week achter op de planning. Dat was 3 weken dus we halen het (voor mij te langzaam) wel in. B| Vanaf Juli wil ik de we-gaan-mappen-roadshow laten starten omdat ik dan 2 man extra heb.


Ook hebben we vanaf 30 juni een leuk alternatief voor de "leenmotor" bij onderhoud/reparaties *D Een gloednieuwe yamaha raptor })
 
:Y alles staat klaar, kasten zijn geprogrameerd, enz, enz...

Maar we lopen nu nog 1,5 week achter op de planning. Dat was 3 weken dus we halen het (voor mij te langzaam) wel in. B| Vanaf Juli wil ik de we-gaan-mappen-roadshow laten starten omdat ik dan 2 man extra heb.


Ook hebben we vanaf 30 juni een leuk alternatief voor de "leenmotor" bij onderhoud/reparaties *D Een gloednieuwe yamaha raptor })

Dat is goed nieuws dan *D , wil je mij aub op de hoogte houden over wanneer ik evt aan de beurt ben? Dit ivm werkzaamheden in t buitenland....

Alvast dank ;)

En die raptor wil ik wel gebruik van maken als ik de DD breng voor onderhoud door de tijd })
 
Laatst bewerkt:
Neem de Raptor dan ruilen we deze tegen mijn Dorso ;-)
 
Laatst bewerkt:
:Y alles staat klaar, kasten zijn geprogrameerd, enz, enz...

Maar we lopen nu nog 1,5 week achter op de planning. Dat was 3 weken dus we halen het (voor mij te langzaam) wel in. B| Vanaf Juli wil ik de we-gaan-mappen-roadshow laten starten omdat ik dan 2 man extra heb.


Ook hebben we vanaf 30 juni een leuk alternatief voor de "leenmotor" bij onderhoud/reparaties *D Een gloednieuwe yamaha raptor })


Hi all,

hier even een bericht uit de USA, wat kan je hier mooi rijden!!!

Geelensnel, ik kom als ik terug ben van vakantie (3 weken) jou kant op voor een krachtkuur...
 
Vandaag ben ik een beetje ondeugend geweest :P

Ik ga mijn vriendin verassen....

Met het gebrul uit mijn nieuwe akra's die ik vandaag besteld heb :)


Nice!! Nog ergens kunnen luisteren of gewoon op goed geluk?? Is in ieder geval een goede keuze geweest!
 
Yess, motor staat inmiddels bij de dealer, Kroonplaat kapot, remschijf achter kapot, accu kapot.
De schade valt dus enigszins mee, afwachten op schade rapport en hoe de verzekeraar daar op reageert.

Lees het hele handeltje nu pas maar dat ik mooi kl#te zeg... Hoop dat je verzekeringsmaatschappij een beetje coulant is.
 
Lees het hele handeltje nu pas maar dat ik mooi kl#te zeg... Hoop dat je verzekeringsmaatschappij een beetje coulant is.


Ja verzekering werkt wel mee voor zover er contact is. Hele proces van diefstal (afhandeling) is nieuw voor mij, dus moet even door de molen heen. Tot nu toe gaat het wel goed.

Geniet van je vakantie, nog aankopen gedaan voor de moto ???
 
Ja verzekering werkt wel mee voor zover er contact is. Hele proces van diefstal (afhandeling) is nieuw voor mij, dus moet even door de molen heen. Tot nu toe gaat het wel goed.

Geniet van je vakantie, nog aankopen gedaan voor de moto ???


Nee nog niets gekocht, hebben ook niet zo veel voor de Aprilia hie, blijft Harley land he??

Het is hier wel erg erg erg mooi rijden zeg.. pfffff tis dat het zo ver weg is maar wat kan je je hier uitleven met en Dorso zeg.

Suc-6 met de afhandeling!
 
Nee nog niets gekocht, hebben ook niet zo veel voor de Aprilia hie, blijft Harley land he??

Het is hier wel erg erg erg mooi rijden zeg.. pfffff tis dat het zo ver weg is maar wat kan je je hier uitleven met en Dorso zeg.

Suc-6 met de afhandeling!


hahaha, dat is waar, maar die Yanks zien dat het gras groener is aan de overkant vooral de laatste tijd (RSV4, BMWS1000RR). Geniet van je Vacation.

Bedankt voor de steun.
 
Gisteren de Rubberbutt rit gereden, de
Dorsoduro heeft het weer prima gedaan. Maar rond 2 uur in de middag ben je het zat .... En dan nog terug naar het eindpunt, en daarna heerlijk de A2 afrossen naar huis.
Inmiddels de 4K op de teller gepasseerd. Op naar de volgende rit
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan