Aprilia SMV 750 Dorsoduro deeltje II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Dorsoduro-rijders,

Mijn zoon is op zoek naar zijn 1e motor, >25kW, en hij heeft de Dorsoduro als één van de mogelijkheden genoemd.

Een uitspraak als 'Het is een Aprillia en dus niet probleemloos" doet me een beetje huiveren.
Het geld groeit mijn nazaat niet op de rug (student) en een miskoop kan door hem niet met een achteloze graai in de geldkist worden afgedaan.

Dus wil hij eerst wat ervaringen van anderen weten.

Zoals : wat zijn de typische mankementen en tekortkomingen van de Dorsoduro?
 
@ oude brikker, enig nadeel aan de DD is de lage actieradius, het onbetrouwbare imago van aprilia behoort tot het verleden.


7
 
Aha, dat geeft de burger moed!
Collega van me had een Pegaso. Geen klachten over gehoord.
Zat een Rotax blok in.
Heeft de Dorsoduro ook een Rotax blok?

Hoe beperkt is de actieradius?
Mijn Yamaha moet om de 150km aan de slang.
Kan lastig zijn, maar is niet super hinderlijk, vind ik.
 
Er zit een aprilia motorblok de motorfiets, actieradius ook ongeveer zoiets. Gewoon een testrit maken geeft wel uitslag!
 
Er zit een aprilia motorblok de motorfiets, actieradius ook ongeveer zoiets. Gewoon een testrit maken geeft wel uitslag!
Testrit sowieso, je moet verschillende motoren geprobeerd hebben voordat je een keuze maakt.

Er zit dus een eigen Aprillia blok in.
Met injectie en de bijbehorende elektronische regelingen, neem ik aan.
is die elektronica ook, over het algemeen, probleemloos?
 
Testrit sowieso, je moet verschillende motoren geprobeerd hebben voordat je een keuze maakt.

Er zit dus een eigen Aprillia blok in.
Met injectie en de bijbehorende elektronische regelingen, neem ik aan.
is die elektronica ook, over het algemeen, probleemloos?
:Y Eigen ontwikkeld blok van Aprilia, met injectie en 3 standen qua vermorgensafgifte. R= rain dwz gas vol open en er gebeurt bijna nix :)
T=tour en dwz gas vol open en er gebeurt ff nix en dan komt t vermogen er langzaam in :)
S= sport en dwz knallen *O*

Over t algemeen probleemloos :Y
 
Problemen zijn idd minimaal.

Het enige wat ik weet is dat ze op sommige modellen een stekkertje vervangen (zie ook deel 1 van het topic).

Nu staat Aprilia volgens mij ook niet bekend als onbetrouwbaar. Sinds de introductie van de RSV mille bouwen ze heel goede fietsen. Het is geen Ducatie (=stukgaatie).
 
ducati stukgatie gaat ook al lang niet meer op.
duc´s zijn wat duurder in het onderhoud maar ze lopen zeker niet zomaar kapot
kijk naar die nieuwe superbike blokken die zijn minstens net zo goed als die japanse 4 cilinders.
ik heb zelf een 749 gehad, dus met een testastretta blok, liep altijd perfect.
het katrakter van het blok sprak me zelfs zo aan dat ik vanaf de duc nooit weer een 4 cilinder wil. en een van de doorslaggevende dingen om een DD te kopen was dat het ook een 90gr blok is, net als ducati. een hypermotard vond ik niet mooi zonder dat je er enorm veel accesoires aan toevoegt dus is het de DD geworden.
en natuurlijk de 3 standen van de injectie.
en de looks, en het rijwielgedeelte, en de zithoogte, en de... enz. enz enz
 
Klinkt allemaal prima :Y

Je koopt een beetje 3 fietsen in 1, met die instelbare motorkarakteristiek.

We zijn gisteren bij een Motoport wezen kijken naar de Dorsaduro.
Idd een erg mooie fiets :9
Mooi strak ontwerp, zonder poespas.

Natuurlijk er fff op gezeten en dat beviel prima.

Nu moet hij eerst zijn kassa vullen en dan op zoek naar een goeie gebruikte.
In november is de 25kW-beperking voor mijn zoon verleden tijd, dus hij heeft nog wel even de tijd.
Nu al, gesponsord door pa & ma, kopen begin ik niet aan; hij zou dan zonder RBW gaan rijden en dat gebeurt niet.
 
Toch is het jammer dat niet alle Dorsoduro's met deze achterschokbreker zijn uitgerust :(
Stuurt net effe een stukkie strakker.

full
 
Net terug van een ritje van 1000km in de Eiffel. Daar komt dat ding pas echt goed tot z'n recht :}


Moet helaas wel bekennen dat ik helemaal zoekgereden ben door m'n oom in zijn koekblik, een Mini John Cooper Works. Tering, wat gaat dat ding hard :o

Denk dat binnenkort bij hem ook een Dorso in de schuur staat. Hij heeft het helemaal gehad met z'n Duc gaan omdat 'ie daar gebroken van af stapt na een half uurtje rijden, maar ik denk dat 'ie redelijk verliefd op de Dorso geworden is toen we even van voertuig wisselden. Tijdens het rijden gaf 'ie al een 'thumbs up' 8-)
 
Sachs schokbreker minus de standaard achterschokbreker is echter lang geen 1000 Euro. Dus voor een gering prijsverschil de Sachs schokbreker op elke Dorsoduro af fabriek monteren :Y

Er stond ook n :+ achter he ;)
 
Net terug van een ritje van 1000km in de Eiffel. Daar komt dat ding pas echt goed tot z'n recht :}


Moet helaas wel bekennen dat ik helemaal zoekgereden ben door m'n oom in zijn koekblik, een Mini John Cooper Works. Tering, wat gaat dat ding hard :o

Denk dat binnenkort bij hem ook een Dorso in de schuur staat. Hij heeft het helemaal gehad met z'n Duc gaan omdat 'ie daar gebroken van af stapt na een half uurtje rijden, maar ik denk dat 'ie redelijk verliefd op de Dorso geworden is toen we even van voertuig wisselden. Tijdens het rijden gaf 'ie al een 'thumbs up' 8-)

Was t btje te doen met je kleine tank ook? Ben vorig weekend ook ff duitsland ingeweest met t vrouwtje maar rond de 100km ging ik toch naar pompstations uitkijken :P
 
Was t btje te doen met je kleine tank ook? Ben vorig weekend ook ff duitsland ingeweest met t vrouwtje maar rond de 100km ging ik toch naar pompstations uitkijken :P





Stuk of tien keer naar de pomp geweest... Goed moment om even de benen te strekken en een liter water op m'n kop te gooien, zo'n uitgeholde koe is best warm als het buiten 36 graden is. -O-


Ik kreeg net een mailtje van m'n oom, nadat ik dit filmpje van een Dorso doorgestuurd had.


Leuk filmpje, hij jakkert rustig met 140 door een bocht over de streep. Geeft heel goed weer wat voor een reserve die motor heeft. Das iig een geruststelling als je erop zit! Ben nog een beetje ondersteboven van de dorsoduro... Echt geweldig.


Even een voorzichtige voorspelling: binnen nu en 3 maanden heeft 'ie er ook een })
 
Wie van jullie heeft zelf t achterwiel er al uit gehaald?

Dacht ff mn achterwiel te demonteren om vd week n nieuwe band erop te doen, maar WAT N GRAFTAKKEBAAN is dat joh B|
De as was met geen mogelijkheid eruit te krijgen dus met n btje slaan en trekken eindelijk de as eruit gekregen met 2! man met als gevolg dat t schroefdraad op de as nu niet 100% meer is en dus de moer niet meer recht op te draaien is :(

Achterremklauw zat ook lekker vast dus toen eindelijk de as eruit was kreeg ik mn wiel er nog niet uit omdat die klauw niet los wou B| maar goed hij is eruit dus voor ik alles terug zet smeer ik alles ff goed in met vet :X
 
het was mij ook al op gevallen dat de achterremklauw bij mij ook vast staat..

ik ben iemand die veel de achterrem gebruikt, ik kwam een keer thuis en toen kwam de rook van mijn remklauw af... ik merkte ook dat hij af en toe bleef hangen. Nu heb ik mijn rem pendaal heel erg los gezet (dat ik hem behoorlijk ver moet in trappen) en nu heb ik er geen last meer van gehad, maar nu weet ik niet of het komt omdat ik hem nu bijna niet meer gebruik.
 
in mijn scooterperiode deden we altijd kopervet om de rem cilinders na een middagje sleutelen en opvoeren }) , een koperkleurig goedje wat er voor zorgt dat de zuigers van je remmen na het inknijpen van de hendel weer terug in de rustpositie schuiven.

zie
Kopervet!!!
 
in mijn scooterperiode deden we altijd kopervet om de rem cilinders na een middagje sleutelen en opvoeren }) , een koperkleurig goedje wat er voor zorgt dat de zuigers van je remmen na het inknijpen van de hendel weer terug in de rustpositie schuiven.

zie
Kopervet!!!

Kopervet is bekend :Y

Maar mn klauw zat vast dwz t gedeelte waar hij in de achterbrug haakt B| dus niet mn blokken :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan