ardennen - luxemburg - eifel

En tussen Wiltz en Kautenbach (misschien op meer plekken?) Strepen op het asfalt om de veilige tijdlijn voor motoren aan te geven :}

Waarover ik een klein uurtje geleden in de regen bijna onderuit ging.... Die strepen zijn niet fijn als het nat is. Maar ze liggen er ook om de snelheid eruit te halen, dus ze doen goed hun werk.
 
Waarover ik een klein uurtje geleden in de regen bijna onderuit ging.... Die strepen zijn niet fijn als het nat is. Maar ze liggen er ook om de snelheid eruit te halen, dus ze doen goed hun werk.


Ik heb daar toch heel hard gereden op mijn xj900... Juist omdat ik zeker wist dat ik een veilige lijn had durfde ik verder te gaan. Het was overigens droog toen en ik heb de strepen niet geraakt.

Volgens de officiële kanalen zijn die strepen trouwens een extra stroeve, speciale soort. Niet dus. |(
 
In 2018 en 2019 deze route gereden...

Dit jaar willen we naar de Eiffel gaan, liefste omgeving Saarburg (Trier) mss Cochem.

Iemand suggesties voor een mooie route? Waar kan je zien of de wegen dicht zijn?
Hoi,

Wij gaan vanaf morgen een weekje kamperen in Saarburg.
Op motorroute.net staat een route die er precies langs loopt. En ook een paar in de buurt en Luxemburg.
Staan voor de zekerheid in de Zumo 👍🏻

 
Laatst bewerkt:
Gelegen tussen de Moezel en de Rijn. Niet veel bijzonders. Als je alleen maar een slaapplek zoekt met een goede uitvalsbasis, is het wel te doen. Op zaterdagavond vaak een BBQ met onbeperkt eten. Kamers redelijk klein en best wel gehorig. Ik zie wel op Zoover dat de opmerkingen van de laatste jaren slechter zijn dan die van meerdere jaren terug. Is, om eerlijk te zijn, ook al weer geruime tijd geleden dat ik daar ben geweest. Het kan dus verslechterd zijn.

In de buurt van Bitburg. Motorvriendelijk, met (toentertijd) een speciaal motor-pakket: 2 overnachtingen, 2x ontbijt en 2x avondeten. Nette mensen. Het café ernaast is van dezelfde eigenaar.
 
Laatst bewerkt:

Goed hotel, goed eten en drinken en en toplocatie als uitvalsbasis om uit te vliegen in de omgeving. Drie garages voor stalling maar voor op parking gaat ook goed.
 
Ziet er leuk uit!

Ben er nu een paar keer geweest en bevalt goed, het is geen straf om met dit uitzicht de dag af te bieren...
IMG_20200703_192050.jpg
 
Ik zou Mersch in Luxemburg overslaan. Veel industrie etc. Verder is Luxemburg top met inderdaad Kautenbach en Nocher als gehuchtjes met haarspeldbochten en geweldig asfalt.
 
Ik heb deze gevonden,

Dank je.
€47,50 p nacht.
Ik ga dit keer alleen een tourtje doen maar en zit te twijfelen tussen tentje mee of hotel.
Hotel is als je alleen gaat niet echt gunstig want de toeslag is dan €7,50 en wil je maar 1 overnachting dan komt er ook €7,50 bij dat maakt €62,50 per nacht.
Kampeer plaats is rond de €20,- zie ik.
 
Dank je.
€47,50 p nacht.
Ik ga dit keer alleen een tourtje doen maar en zit te twijfelen tussen tentje mee of hotel.
Hotel is als je alleen gaat niet echt gunstig want de toeslag is dan €7,50 en wil je maar 1 overnachting dan komt er ook €7,50 bij dat maakt €62,50 per nacht.
Kampeer plaats is rond de €20,- zie ik.

Tja, kamperen is idd goeiekoperder, die keuze is aan jou.... :] ;)
 
Over die haarspelden bij Kautenbach gesproken: ik zie in je route dat je ze van noord naar zuid pakt. Dat is berg af. Als dat je voorkeur is, prima, dan heb ik niks gezegd. Voor het betere gooi en smijtwerk rij ik haarspelden liever berg op, maar dat is persoonlijke voorkeur.
 
Ik moet zeggen dat ik zowel berg op als af prima vind, ik weet eigenlijk nog niet waar mijn voorkeur ligt. Berg op heb je vaak wel meer controle omdat je op het gas moet...


Eerlijk gezegd heb ik er niet bewust voor gekozen om het rondje linksom of rechtsom te doen, heb voor een rondrit gekozen in Mydrive en genomen zoals het me voorgeschoteld werd_O-
 
Ach op zo'n huchie zoals bij Kautenbach dan maakt 't weinig uit. Echt steil is het daar toch niet.
Dat was in de Picos wel anders. Daar is het heel steil en om dan krappe bochten door te komen moet je steeds heel stevig remmen..
Eind van de dag na vele bochten ga je dat best aan je polsen en armen voelen. Daarom in dat geval liever naar boven.
Daar dan vaak in de bocht terug naar 1e versnelling. De FZ ging in z'n 2 daar door de knieën................ '(
Voor Luxemburg of de Alpen bestaat dit probleem niet/ nauwelijks! Daar maakt 't niks uit omhoog of omlaag.
 
/off topic
Staat voor september in de agenda: Pyreneeën en Picos. Ben benieuwd. FF spannend voor wat betreft de regionale lockdowns.
/on topic
;)
 
Trouwens, even een tip tussendoor.

Kijk uit bij de bocht in de rode cirkel (zie hiervoor ook mijn vorige plaatje). Er loopt een weg rechtdoor, waardoor je de indruk krijgt dat je ook rechtdoor moet. Echter zie je door het verval in de weg pas op het laatste moment dat je links af moet. Er zijn in het verleden al genoeg motorrijders geweest die deze bocht door het optisch bedrog gemist hebben en in de bocht de berm ingedoken zijn. Heb daar zelf al eens EHBO moeten verlenen aan een gecrashte rijder.

M-F.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan