Auto en motor samen rijden??

Feit is dat als je samen rijdt je wel rekening gaat houden met elkaar en je onbewust toch op elkaar focust en niet je volle concentratie op anderen hebt. Goede afspraken zijn zeker waardevol, maar 30 minuten achter elkaar rijden lijkt me inderdaad een goede actie.
 
Laatst bewerkt:
Ongelofelijk, wat laat MF zich weer kennen _O- !

Ontopic: Wat is het verschil met samen rijden met 2 auto's? Ook dan kun je hebben dat de een harder doorrijdt dan de ander, of dat iemand een verkeerde afslag wilt nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ongelofelijk, wat laat MF zich weer kennen _O- !

Ontopic: Wat is het verschil met samen rijden met 2 auto's? Ook dan kun je hebben dat de een harder doorrijdt dan de ander, of dat iemand een verkeerde afslag wilt nemen.
Het verschil is dat 1 iemand met de motor rijdt.

[me="Fiah"]snapt het ook niet[/me]
 
Het grote gevaar van samen rijden (ongeacht welke combinatie van voertuigen) zit in het feit dat je snel de neiging hebt om meer oog te hebben voor elkaar dan voor de rest van het verkeer.

Jullie hadden gewoon elk zelfstandig naar huis moeten rijden. Jij met de auto over de snelweg, hij lekker binnendoor over bochtige weggetjes :]
 
:z

Als je niet eens een uurtje met 2 voertuigen bij elkaar kunt rijden, kan dat rijbewijs wel door de shredder wat mij betreft hoor.. Waar gaat het echt over..

Overigens; Lekker heldere startpost. Volgens mij typ jij gewoon wat je ook daadwerkelijk denkt of niet?
 
Als ik samen met auto's rijd, rijd ik meestal achteraan. Dit omdat ik op de motor de auto('s) makkelijk weer inhaal wanneer we onverhoopt even gescheiden raken.

Een aantal zaken moet je gewoon van tevoren afspreken:
- Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen,
- Rijd voor jezelf en zorg dat je zelf de route weet,
- Houden jullie je aan de maximumsnelheid, en zo nee, hoeveel te hard wil je maximaal rijden,
- De langzaamste voorop,

Met meer ervaren bestuurders kan je ook afspraken maken voor inhalen. Als beide bestuurders op elkaar ingespeeld zijn, kun je dan als achterste bestuurder mooi ruimte maken wanneer het voertuig voor je wil inhalen. Je moet dan echter wel allebei opletten, niet dat de achterste naar links gaat, plaats maakt en dat de voorste dan geen gebruik maakt van het gaatje...
 
Als wij samen rijden dan rijdt :] mijn vrouw voor mij met als reden van haar dat als ik val dan rijdt zij mij in ieder geval niet aan (dood).

Grapje zeker?
Want anders , wat zegt dat dan over jullie beider rijkwaliteiten ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Tja hoe gevaarlijk is dat? Met de motor achter een auto (of meerdere) aanrijden?

Ligt aan de rijstijl en het tempo denk ik, als je met je 2wieler achter een 911 en een impreza sti aanrijdt om zo snel mogelijk op de ring te komen is dat best gevaarlijk ja :Y :+
 
Uit de winterstalling. eind april????
Is je man ziek geweest of zo?

Mijn motor ging op 20 november de garage in en was er op 9 januari alweer uit omdat het zo'n mooi weer was....

Maar het is wel herkenbaar: we rijden elke 2e zaterdag van juni een toertocht en zelfs dan zijn er 's morgens nog mensen die bellen omdat ze de motor na de winterstop niet gestart krijgen.....
 
Uit de winterstalling. eind april????
Is je man ziek geweest of zo?

Mijn motor ging op 20 november de garage in en was er op 9 januari alweer uit omdat het zo'n mooi weer was....

Maar het is wel herkenbaar: we rijden elke 2e zaterdag van juni een toertocht en zelfs dan zijn er 's morgens nog mensen die bellen omdat ze de motor na de winterstop niet gestart krijgen.....

ge rijdt 1x per jaar dus??? :?
 
Vind het wel leuk om deze toppic te openen en mijn verhaal van vandaag hier nog even neer te pennen.

Vandaag kwam de motor van Gerard uit de winterstalling... eindelijk voor ons beide *D
Voor hem en ik deel ook wel in zijn vreugde, eindelijk weer op de motor en met de motor weer als vervoermiddel maakt het voor ons beide gemakkelijker om naar het werk te gaan zeker als je allebei onregelmatige diensten werkt, dan ben je niet afhankelijk van elkaar en kunnen we vanaf dit moment ook blijvend vertoeven op de camping ;)

Wat ik in dit bericht wel kwijt wil is dat...... ik bracht hem dus met de auto naar de dealer, waar we de motor weer op konden halen en we zouden terug gaan naar de camping en we zouden ook nog even langs het tankstation gaan om te tanken.

Aangezien het na enige tijd weer is dat hij op de motor zit, wilde hij rustig aan doen en achter mij blijven rijden. Wat ik wel bemerkte, is dat hij achter mij aan rijdende, een machine die gemakkelijk harder wil, ik ook wel iets harder ging rijden om hem ook lekker door te kunnen laten rijden. Heb toen we op het laatste stukje snelweg teken gegeven, van man ga er even lekker vandoor en ik zie je wel bij de tank.
Hij begreep mijn signaal, maar wilde er 1 afslag te vroeg vanaf gaan, dus ik seinde met mijn groot licht en deed mijn knipperlicht naar links van.... je moet er hier nog niet af, ik ga aan dat ie nog op de snelweg moest blijven. hij begreep de boodschap en kwam ook weer terug.
Ik realiseerde op het moment dat ik het deed, dat ik even de mede weggebruikers vergeten was in de zin van, dat hun mijn knipperlicht naar links uit zien doen en misschien wel schrokken.

Moreel van het verhaal?
Hoe veilig is het als je als auto en motor met elkaar oprijd?

ahha ik doe het niet hoor auto's schieten niet op :)

dus rij liever met motor's dan met een auto bij me
 
Ik weet iig dat mijn vriendin het schijt-irritant vind om achter me te rijden met de auto omdat ze niet kan zien dat ik m'n gas soms loslaat en ze de afstand dan verkeerd inschat. Enneh oh ja...
ook vanwege m'n blerpijp :Y
 
Uit de winterstalling. eind april????
Is je man ziek geweest of zo?

Mijn motor ging op 20 november de garage in en was er op 9 januari alweer uit omdat het zo'n mooi weer was....

Maar het is wel herkenbaar: we rijden elke 2e zaterdag van juni een toertocht en zelfs dan zijn er 's morgens nog mensen die bellen omdat ze de motor na de winterstop niet gestart krijgen.....
Winterstalling :?
 
Ik heb dat een paar jaar geleden gedaan, we gingen met een paar vrienden naar oostenrijk. Ik ben met de Motor (sv1000) achter een Opel Astra station gereden.

Maar al snel kom je erachter dat het totaal geen zin heeft om samen te rijden. Sterker nog het is erg gevaarlijk, je bent dan veel meer bezig met elkaar als met het verkeer.
Uiteindelijk is ieder eigen tempo gaan rijden.

Maar wat blijkt, telkens als ik stond te tanken (elke 180km) kwam de Astra gezellig langstuffen (diesel dus op 1 tank naar oostenrijk). Zo kwamen we ongeveer tegelijk op de pauzeplaats (vooraf afgesproken) aan. De 2e helft van de rit naar oostenrijk herhaalde zich dit spel, uiteindelijk kwamen we ook ongeveer tegelijkertijd aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan