Auto via vluchstrook, ambulance geblokkeerd (poll)

Wat vind je van inhalen via de vluchtstrook tijdens een file

  • Dat kan echt niet!

    Stemmen: 171 91,0%
  • Mwoah, dat zien ze maar door de vingers.

    Stemmen: 2 1,1%
  • Blokkeren die zooi met je eigen koekblik!

    Stemmen: 2 1,1%
  • Doe ik ook wel eens.

    Stemmen: 8 4,3%
  • Doe ik altijd!

    Stemmen: 2 1,1%
  • Moet legaal worden!

    Stemmen: 3 1,6%

  • Totaal aantal stemmers
    188
Zowaar kan ik wel een heel klein beetje inkomen met je mening maar van een berm was er geen sprake, het was een afrit naar rechts en het enige wat er dan rechts van je zit is een vangrail.

Afijn ik hoop dat die mensen zich echt heel erg schuldig hebben gevoeld dat die ambulance broeders er niet langs konden.

Immers denken die mensen dat ze bergen verkeers-inzicht hebben maar puntje bij paaltje houden ze wel een ambulance op die groote haast heeft!

Wat een eikels blijven het toch! :(

Inderdaaad, dan mis je gewoon verkeersinzicht... Van de week heb ik nog ruimte gemaakt voor ambulance. Op de A1 tussen Huizen en Amsterdam. Rechterbaan volledig vol met auto´s. Ik reed linker baan en zag in m´n spiegel al 10 auto´s achter mij de ambulance op mijn baan aan komen met zwaailampen. Ik me tussen de auto´s rechts gewurmd. Je moet niet denken dat je de ruimte krijgt of zo. Vervolgens nog maar doorgeschoven naar de vluchtstrook om ruimte te maken voor een andere auto die nog op de linker baan reed en geen kans zag snel in te voegen.

Dus in dit geval vluchtstrook gereden om juist ruimte te maken voor de ambulance... ;)

Maar mensen kijken niet, echt erg is dat. Bijna niemand zag die ambulance tenzij die achter op d´r bumper zat. :(
 
Dat weet jij, dat weet ik, maar weet je dat ook als je een auto over de vluchtstrook voorbij ziet komen? :)

MAaruh verder tja..als je gewoon geen zin hebt om te wachten dan... Is dat wel schraal...

Al zou ik wel erg bang zijn als ik in zo'n koekblik zit van 20 jar oud, die nog net door de APK komt, en elk moment kan uitvallen en waarvan de verwarming het dan niet meer doet... :D (genoeg situaties waarin ik de vluchtstrook toch wel als optie zou zien, maar voor de meeste vluchtstrookrijders gaat dit niet op denk ik)

Als jij in zo'n koekblik rijdt dat 20 jaar oud is en nog net door de apk komt en de verwarming het niet doet, dan waag jij het echt niet om over de vluchtstrook te rijden en te riskeren dat je een vette plak krijgt! Immers kan je die echt niet betalen, anders rijd je wel in een andere auto.......met verwarming
:+
 
Vluchtstrook?? Ambulance moet toch tegenwoordig in het midden door de file heen... :? eigen schuld dikke.....
5 cm sneeuw heel het land ligt op zijn gat.... Er zijn lande waar elk jaar meters sneeuw valt niks aan de hand wat een amateurs :N
 
Meen me pas een topic te herinneren van iemand die zeer verontwaardigd was dat ie een boete voor over de vluchtstrook rijden had gehad. En er waren een hoop mensen die vonden dat het toch idd wel bijzonder kinderachtig was dat ie die boete had gehad.

Waar zijn al die mensen nu?

Oh wacht... Dat geldt natuurlijk niet als je op de motor zit. :X


Met een motor blokkeer je de weg niet,. is het wel.... En dat is net het meest irritante van dit soort acties, als je daar in de file loopt te bevallen van een baby en wacht op die ambulance.....

(Overigens ben ik tegen motors op de vluchtstrook, maar dan om een andere reden, nl dat het verkeer naar binnen schiet,.. en daar zit ik met mijn motor...)
 
En wat nu zoals ik eerder al zei de berm in ga... En als er inderdaad geen ruimte is omdat er geen berm is dan gewoon geen gebruik van de vluchtstrook.

Dan gaat jou op gevoel inwerkende theorie niet op. :)

T gaat mij er niet om mijn gelijk te halen hoor. Maar ik maak dagelijks een hoop ellende mee, en als jij met een paar minuten tijdswinst blij bent, geniet ervan.
En jij gaat misschien de berm in, maar de anderen die denken, wat hij kan kan ik ook, en wat minder verkeersinzicht hebben, doen dat niet.
 
ik ben zelf vorige maand op mijn bek gegaan op de snelweg (achterop de file geknald '( ) en ik was blij dat de ambulance die ik nodig had nergens vast stond achter dit soort sukkels op de vluchtstrook. de boete voor vluchtstrookje pikken kan me niet hoog genoeg zijn
 
Zonder goede AANTOONBARE reden vind ik dat je tijdenlijk je rijbewijs kwijt moest raken voor het rijden over een vluchtstrook. :Y
 
Als je nou ff een stukje van 100 meter pakt omdat de afrit verder vrij is kan ik me goed voorstellen, ben ook geen heilig boontje, maar een kilometer van te voren de vluchtstrook opduiken, al dan niet of het door zou rijden op de afrit, is gewoon te gek voor woorden :(

Zulke mensen mogen ze nou echt een hele flinke douw geven :(

Vluchtstrook heet niet voor niets vluchtstrook en is ook niet voor niets alleen bedoelt voor noodgevallen...

en als het 125 meter is ??


En als het 150 meter is ??


en als het 175 meter is ??


en als het 200 meter is ??


en als het 225 meter is ??


en als het 250 meter is ??


Beetje lullig om dan voor 125 meter wel te schijven, niet ??

Of is dat pas bij 150 meter ??


Of pas b......



.......



......


...

.
 
moeten ze maar meer asfalt aanleggen, waar ik zoveel wegenbelasting voor betaal, zodat ik niet over de vluchtstrook HOEF te rijden.

Denk je nou echt dat ik zin heb om 5 uur lang in de fucking rij te gaan staan?

:^

en zo is het.

of gewoon die hoogspannings kabels onderhouden. B|

het probleem moet by de wortel worden aangepakt, niet die auto's de schuld gaan geven, maar die lutsers die weigeren wegen aan te leggen, of die andere lutsers die ambulance posten efficienter maken, of opheffen, net hoe je dat noemt.
 
zeker nooit ietsje pietsje te hard over een drempeltje gereden B|

:Y , spoedrit op een mooie strak geasfalteerde weg, na m'n vakantie.

Hadden ze net die middag een drempel neergelegd alleen nog geen tijd gehad om die witte strepen erop te plakken, en dan zie je ze dus ECHT niet hoer.

Deed best pijn B|
 
:Y , spoedrit op een mooie strak geasfalteerde weg, na m'n vakantie.

Hadden ze net die middag een drempel neergelegd alleen nog geen tijd gehad om die witte strepen erop te plakken, en dan zie je ze dus ECHT niet hoer.

Deed best pijn B|

Kan je nog wel kindertjes maken :X

Vroembert heeft ook wel eens met koekblik en motor op van die verborgen gebreken een luchtreis gemaakt. :(
 
Vroembert heeft soms de neiging om wat van z'n vroegere militaire uitrusting op te sporen en te gebruiken op vluchtstrook rijders. Je wil echt niet op de vluchtstrook met pech staan en doodgereden worden door een aso die niet netjes in de rij op zijn beurt kan wachten :(
 
Daarom snap ik ook niet hoe de regering het in haar botte hoofd haalt om op bepaalde tijden een vluchtstrook als rijstrook toe te wijzen.

Komt op hetzelfde neer.

Wegblijven van die strook,tenzij je pech hebt,of een oma/kind in de auto hebt die nodig moet plassen. Voor jezelf mag het weer niet of je moet zelf heel oud zijn :+
 
en als het 125 meter is ??


En als het 150 meter is ??


en als het 175 meter is ??


en als het 200 meter is ??


en als het 225 meter is ??


en als het 250 meter is ??


Beetje lullig om dan voor 125 meter wel te schijven, niet ??

Of is dat pas bij 150 meter ??


Of pas b......



.......



......


...

.

Is dat niet het eeuwige probleem? Ik rij ook wel eens een paar ( O-) ) kilometer te hard, en ik pak ook wel eens een oranje stoplicht... en dat doe ik een stuk vaker dan dat ik over een vluchtstrook rij, en daarbuiten, de vluchtstroken die ik gebruik zijn eigenlijk niet eens als vluchtstroken te beschouwen, omdat je er met een motor al nauwelijks zou kunnen staan (Utrechtse Baan bij het NN gebouw).

Als ik een prent krijg, so be it. Mij zal je geen topic daarover zien openen dat ik het onbegrijpelijk vind en onzin en onterecht of de boete te hoog :)
Ik begeef me bewust op 'glad ijs' en dan zal je mij niet horen huilen over de boete. Die betaal ik, en het leven gaat gewoon verder ;)
 
Als ik in de truck zit zet ik hem ervoor maar blijf constant kijken. Zie ik blauwe lampen aankomen maak ik onmiddelijk plaats. Maar vanaf een meter of 300 mogen ze der van mij wel langs.
 
Ach, als je pech hebt is de plek waar je juist NIET moet staan wel de vluchtstrook.
Altijd in de berm (als je der nog uit komt) of gewoon doorrijden naar de eerste afrit...
In blik heb ik nog niet zo lang geleden 130km met 2 geklapte banden gereden, dus het kan best (alleen die mongolen die naar je banden wijzen en je om dat te kunnen doen RECHTS voorbij komen zodat je zelf niet naar rechts kunt als je de klapbanden kreeg op de linkerstrook B| )

Duh, alsof ik het niet voel aan het stuur of terug moet naar z'n 3 om de 100 te kunnen blijven houden -O-

Verder moet het gewoon VERBODEN worden om pech te krijgen met het blik opde snelweg... :Y
Zolang het goedkoper blijft om elke keer de weg onveilig te maken met het wrak van de weg dan de boel te (laten) repareren blijven mensen met de meest verschrikkelijke meuk. APK? wasda?
 
APK schijnt een veiligheidskeuring te zijn. Geloof niet dat in de eisen staat dat je voertuig redelijkerwijs geen pech mag krijgen. :P
 
sneeuw?? heb de hele week nog geen sneeuw gezien joh?? :P (vind het eigenlijk best klein beetje jammer....)

Nee, gasten die zulke acties flikken... afschieten (bij wijze van...)
 
Heb het wel eens bij een busbaan gedaan (voor kruising). Ik weet dan wel zeker dat ik mijn weg kan vervolgen en het eventuele busverkeer dus niet zou hinderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan