als ik zie hoeveel kneuzen de laatste meter naar het stoplicht lopend afleggen, of niet in staat zijn om te keren zonder een voet aan de grond te zetten, denk ik dat AVB hard nodig is. Als je de motor niet alleen gebruikt om snelweg te rijden kom je vanzelf op doodlopende dijkjes en straatjes waarbij het toch wel heel handig is dat je fatsoenlijk een straatje kan keren.
Als je wat ervaring hebt kan je de oefeningetjes ook met een SS.
Een R1200GS is een oneerlijk voorbeeld, daarmee zijn de AVB oefeningetjes makkelijker als op een CB500.
heb het wel eens met een ss over gedaan.
-remproeven = makkelijker
-uitwijken + afremmen=makkelijker
rest is wat lastiger plus het feit dat ik liever met de lesmotor de kans maakte om te flikkeren dan met mijn eigen motor
SS heeft ws een grotere draaicirkel dan de standaard lesmotoren
als ik zie hoeveel kneuzen de laatste meter naar het stoplicht lopend afleggen, of niet in staat zijn om te keren zonder een voet aan de grond te zetten, denk ik dat AVB hard nodig is. Als je de motor niet alleen gebruikt om snelweg te rijden kom je vanzelf op doodlopende dijkjes en straatjes waarbij het toch wel heel handig is dat je fatsoenlijk een straatje kan keren.
Als je wat ervaring hebt kan je de oefeningetjes ook met een SS.
Een R1200GS is een oneerlijk voorbeeld, daarmee zijn de AVB oefeningetjes makkelijker als op een CB500.
De AVB oefeningen zijn niet direct bedoeld om te leren precies te sturen. Ze zijn vooral bedoeld om je te leren dat de motor daarheen gaat waar je naartoe kijkt. Best wel belangrijk, in de bergen als je krappe weggetjes rijdt met veel haarspeld/u-bochten dat je niet naast de weg eindigt. Maar het gaat vooral om te leren kijken dus!
...................
......En met pilonnen heb je altijd nog de mogelijkheid om rechtdoor te gaan als blijkt dat je het verkeerd ingeschat had. Dat is bij keren tussen auto's wat listiger...
Kan wel!
Preciesiestop is voor mij echt geen probleem.
Noodstop oefen ik ieder begin van het seizoen.
Maar ik doelde eigenlijk op het precies sturen (achtjes, straatje keren, korte slalom). Ik gebruik het werkelijk nooit. Het enige wat in de buurt komt is een krap bochtje.
Maar als ik bijvoorbeeld in een straat wil keren, dan loop ik 'm wel achteruit
Als het met een ZZR 1400 kan...