als ik zie hoeveel kneuzen de laatste meter naar het stoplicht lopend afleggen, of niet in staat zijn om te keren zonder een voet aan de grond te zetten, denk ik dat AVB hard nodig is. Als je de motor niet alleen gebruikt om snelweg te rijden kom je vanzelf op doodlopende dijkjes en straatjes waarbij het toch wel heel handig is dat je fatsoenlijk een straatje kan keren.
Als je wat ervaring hebt kan je de oefeningetjes ook met een SS.
Een R1200GS is een oneerlijk voorbeeld, daarmee zijn de AVB oefeningetjes makkelijker als op een CB500.
dat valt dan nog mee.
maar stel dat je op je nieuwe SS stapt en een mongool voor je voegt opeens links in waardoor je een soort van noodstop moet maken.
dan is het toch lekker als je uit ervaring weet hoe je op je eigen motor (ss) een noodstop moet maken en je je niet finaal onderuit remt.
bij mijn rijlessen kon ik al een stoppie maken op mijn cb500, instructeur vond het prachtig.
en met mijn eerste motor was het eerste wat ik kon een perfecte stoppie precies voor de streep
dat was altijd fun om die achterkant flink omhoog te laten komen