Bak aan m'n boxer (R1100gs)

De nieuwere speed heeft net een heel lange swingarm, die komt weg bij de linkerkant van het spanframe en loopt dan onder de bak door naar rechts. Scheelt behoorlijk in weggedrag. Heb wel eens op een zzr1100 met het oude eml speed ding gereden en in vergelijking met mijn eigen speed voelt die toch een stuk onrustiger bij slechte wegen.

Je kunt het ook zien op de foto's in deze pdf. Foto 1 geeft een redelijk beeld van de nieuwere arm

 
Klopt, guzzpower heeft zo'n nieuwer type speed aan z'n zzr. Ik heb het oude, wel nieuwe schokbrekers en rijdt waanzinnig goed vind ik.
 
Hoi.

Goed verhaal, lekker kort, is een beetje de aard van het beessie. :)

Maar zo'n cardanklok is een hoop onafgeveerd gewicht, en dat gewicht wil je zo laag mogelijk houden.
Dat zijspanwiel is toch al een heel verhaal om goed afgeveerd te krijgen, lege bak, volle bak, moet uit 1 schokkertje komen.

Groeten, Paul.
 
Moet nog zien. Zo zwaar is het (leeg) allemaal niet. Maar de lange armen onder de bak door gaan het denk ik niet worden.
Neem van die betonblokken bij de zeedijk, daar kan ik graag over😎.
Met zzr gaat dat niet, met de vorige k1100 wel.

Pfff, zit nog 4 weken in de zandbak bij bijna 50°C en al zoveel plannen
 
Laatst bewerkt:
Als je wil dan kan ik wel wat foto's maken. :Y
Maar kan eventueel ook een keer langs rijden zodat je zelf foto's kan maken.
 
Als je wil dan kan ik wel wat foto's maken. :Y
Maar kan eventueel ook een keer langs rijden zodat je zelf foto's kan maken.
Ik heb volgens mij heel je topic doorgespit, maar weet nog steeds niet wat voor bak eraan zit. Ben geloof ik enkel een foto van een tank reparatie tegengekomen en van EHE die een naaf maakt😉
Maar fotootje is altijd welkom, meestal plan ik het geheel in m'n kop en als ik dan begin kan het vlot gaan😂.
 
Ik heb volgens mij heel je topic doorgespit, maar weet nog steeds niet wat voor bak eraan zit. Ben geloof ik enkel een foto van een tank reparatie tegengekomen en van EHE die een naaf maakt😉
Maar fotootje is altijd welkom, meestal plan ik het geheel in m'n kop en als ik dan begin kan het vlot gaan😂.
Moet je in 1 van de EHE topics kijken. Daar staat er wel meer over
 
Ik heb volgens mij heel je topic doorgespit, maar weet nog steeds niet wat voor bak eraan zit. Ben geloof ik enkel een foto van een tank reparatie tegengekomen en van EHE die een naaf maakt😉
Maar fotootje is altijd welkom, meestal plan ik het geheel in m'n kop en als ik dan begin kan het vlot gaan😂.
Ga ik doen! :Y
 
Het begin is er.
 

Bijlagen

  • IMG-20210707-WA0010.jpg
    IMG-20210707-WA0010.jpg
    178,7 KB · Weergaven: 24
Hoi.

Mooi wieletje. :t

Beetje breed ook, met dat 195 bandje.
Ik kreeg met pijn een 165 tussen de achterbrug en uitlaat.
En dan moest ik de uitlaat ook nog wat in model masseren voor vrij te lopen bij inveren.

Uitdaging #1. :Y

Groeten, Paul.
 
Dat is de velg die op marktplaats stond?
Klopt.

Inderdaad PaulRS, breder dan ik dacht. Misschien kan er een iets smallere band op en anders zal ik de uitlaat wat moeten bewerken. De wielen van de 1100/1150 zijn hetzelfde, krijg het er vast wel in😎
 
Hoi.

Ligt aan de velg maat.
1 maatje groter of kleiner kan op dezelfde velg, meer wordt zeuren.

Groeten, Paul.
 
Ik moest bij de RS de uitlaat indeuken en de hanger van de voetsteun/uitlaat uitbuigen. De voetsteun van een GS zit wat hoger maar 195 is ook significant breder als 165. Eigenlijk is 155 de norm voor vierklepsboxers.
 
Het is een ezs wiel voor R1150GS. We gaan het zien. Zodra ik thuis ben ga ik wat prutsen.
 
Klopt.

Inderdaad PaulRS, breder dan ik dacht. Misschien kan er een iets smallere band op en anders zal ik de uitlaat wat moeten bewerken. De wielen van de 1100/1150 zijn hetzelfde, krijg het er vast wel in😎
Op mijn 1100 S had ik een 185 op EZS velg achter
 
Even een uitlaatdemper verleggen lijkt me voor GSLandrover niet echt een uitdaging
Dat word dan een nieuwe uitlaat bouwen. De collector/katalisator en de eind demper zijn één geheel. Dat wordt dan een Y-stuk kopen/maken en een losse demper of afzagen na de kat, een zogenaamde klei pijp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan