Bandit topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vond de originele voetsteunen ook niet mooi (waren ook al aan het (af)-slijten), dus nu maar even andere pas gemaakt. *O*

bikepics-1286127-full.jpg
 
Nice! Welke zijn dat en passen ze zonder al te veel morren op de standaard aansluiting?

Die slijtnokken moet je trouwens wel ff wegrijden hoor :X
 
Nice! Welke zijn dat en passen ze zonder al te veel morren op de standaard aansluiting?

Die slijtnokken moet je trouwens wel ff wegrijden hoor :X

Komen van een GSX-R.

Gat was qua diameter te groot, even pas gemaakt met een paar busjes. :Y

De grap was juist dat ik door die slijtboutjes niet mijn voetsteunen zelf verrot rij. Dus ik laat ze mooi even zitten, en vervang ze wel als ze op zijn....

Anders kan ik ook wel van die mooie lichtmetalen LSL-voetsteuntjes nemen, maar die zijn binnen no-time op.
 
Laatst bewerkt:
Aardig wat gepost binnen een week!

Kom net terug uit de Dolomieten in Italie, wat is het daar geweldig rijden! Wat slijt dat rubber snel zeg in de warmte en al die bochten!

Zat in Hotel Mondschein in Eggen, voor iemand die er naartoe gaat zeker een aanrader, erg goed eten daar!!!!!

(en niet al te duur)
 
nog even over die tandwielen!

een groter tandwiel achter lijkt me inderdaad beter, maar bestaat(?) en past een 50 tands tandwiel?(3 groter dan origineel)

en waar meet de bandit eigenlijk de snelheid?, krijg je een (grotere) tellerafwijking met andere vertanding?, of meet hij bij het voor/achter wiel?

en dan morgen denk ik even tandwielen en ketting halen en er op laten zetten en dan is hij makkelijk voor de mfmm klaar *O*
 
Snelheidsmeters meten altijd aan het wiel (vaak voor) voor zover ik weet, dus vertanding heeft daar geen effect op :N

:)
bij de nieuwe legio motoren meten ze de snelheid bij de uitgaande as:+

hm jt heeft tandwielen voor bandit tot max 48 tanden, dus geen 50:+
 
Laatst bewerkt:
nog even over die tandwielen!

een groter tandwiel achter lijkt me inderdaad beter, maar bestaat(?) en past een 50 tands tandwiel?(3 groter dan origineel)

en waar meet de bandit eigenlijk de snelheid?, krijg je een (grotere) tellerafwijking met andere vertanding?, of meet hij bij het voor/achter wiel?

en dan morgen denk ik even tandwielen en ketting halen en er op laten zetten en dan is hij makkelijk voor de mfmm klaar *O*

Weet het niet zekers maar dacht van niet.
Achter 3 groter staat toch bijna gelijk aan een 1 tands kleinere voortandwiel....

Dat past zekers.




Vraagje:

Weet iemand wat de minimale bandenprofiel eis izz voorop het circuit?
Volgens mij heb ik nog wel even, Tis alleen zo'n domper als de bewuste dag blijkt van niet.

Alvast bedankt.
 
Niet de bandit toch? Als het wel aan de uitgaande as is heeft de vertanding natuurlijk wel effect... In jouw geval niet flitsgevaarlijk though, hooguit hinderlijk voor achterliggers, hij wordt enthousiast (geeft meer aan dan je rijdt).

Edit: Op het circuit mag je toch ook met slicks rijden :? Op de weg is het 1mm...
 
Laatst bewerkt:
Weet het niet zekers maar dacht van niet.
Achter 3 groter staat toch bijna gelijk aan een 1 tands kleinere voortandwiel....

Dat past zekers.




Vraagje:

Weet iemand wat de minimale bandenprofiel eis izz voorop het circuit?
Volgens mij heb ik nog wel even, Tis alleen zo'n domper als de bewuste dag blijkt van niet.

Alvast bedankt.

hm jt heeft dus maar tot maat 48, lastig. ik ga morgen of overmorgen even bij jos smit langs en ff kijken, hij heeft het gewoon op voorraad liggen toch? (het meeste?)
en ik zag op de jt site een overzichtje met ratio's staan, en 3 tanden groter kom je op een ratio van 3.33, en een tandje voor minder op 3.36 (origineel is 3.13) , dus dat is wel ongeveer gelijk

en nee dat weet ik niet :+ welk circuit ga je heen?

Niet de bandit toch? Als het wel aan de uitgaande as is heeft de vertanding natuurlijk wel effect... In jouw geval niet flitsgevaarlijk though, hooguit hinderlijk voor achterliggers, hij wordt enthousiast (geeft meer aan dan je rijdt)

dat was juist mijn vraag, of het bij de bandit ook zo was :+ :+
 
Laatst bewerkt:
De oude type Bandit's meten de snelheid vanaf het voorwiel.....gewoon een ouderwets kabeltje.....mechanisch dus.
Hoe het bij de nieuywe Bandit's zit weet ik niet.......
 
Niet de bandit toch? Als het wel aan de uitgaande as is heeft de vertanding natuurlijk wel effect... In jouw geval niet flitsgevaarlijk though, hooguit hinderlijk voor achterliggers, hij wordt enthousiast (geeft meer aan dan je rijdt).

Edit: Op het circuit mag je toch ook met slicks rijden :? Op de weg is het 1mm...

Dat izz zo ja, Alleen staat op de site van MSL iets over genoeg profiel.



hm jt heeft dus maar tot maat 48, lastig. ik ga morgen of overmorgen even bij jos smit langs en ff kijken, hij heeft het gewoon op voorraad liggen toch? (het meeste?)
en ik zag op de jt site een overzichtje met ratio's staan, en 3 tanden groter kom je op een ratio van 3.33, en een tandje voor minder op 3.36 (origineel is 3.13) , dus dat is wel ongeveer gelijk

en nee dat weet ik niet :+ welk circuit ga je heen?dat was juist mijn vraag, of het bij de bandit ook zo was :+ :+

Het meeste ja.
Toch vertelde hij me volgende keer ff te bellen voor een afspraak. Dit i.v.m. de planning van meerdere dezelfde klussen op 1 dag.

Er staat ook een linkje in de OP. "Tandwiel verhoudingen" of google eens op "gearing commander". scheel 1km/h op zijn top. Zie je ook hoeveel RPM hij draait bij b.v. 80, 100, 120km/h... Kan makkelijk zijn.......


Ga niet het hele land door als Zandvoort in mijn achtertuin ligt. ;)

Als je het zeker wilt weten, volg het dikste kabeltje vanuit je kilometerTeller naar...... je voorwiel? ;)

Is die niet aanwezig...Weet jij genoeg.
Ook dan zou ik me geen zorgen maken.


Volgens het bedrading schema heb jij een speedo Sensor.
Elektronisch.
 
Laatst bewerkt:
Hallo zijn er hier ook bandit rijders uit regio Tilburg ofzo die in het weekend regelmatig gaan sturen zo met met een ploeg???
Lijkt me gezellig om een keer met een ploeg een stukje te rijden
 
Dat izz zo ja, Alleen staat op de site van MSL iets over genoeg profiel.Het meeste ja.
Toch vertelde hij me volgende keer ff te bellen voor een afspraak. Dit i.v.m. de planning van meerdere dezelfde klussen op 1 dag.

Er staat ook een linkje in de OP. "Tandwiel verhoudingen" of google eens op "gearing commander". scheel 1km/h op zijn top. Zie je ook hoeveel RPM hij draait bij b.v. 80, 100, 120km/h... Kan makkelijk zijn.......


Ga niet het hele land door als Zandvoort in mijn achtertuin ligt. ;)

Als je het zeker wilt weten, volg het dikste kabeltje vanuit je kilometerTeller naar...... je voorwiel? ;)

Is die niet aanwezig...Weet jij genoeg.
Ook dan zou ik me geen zorgen maken.


Volgens het bedrading schema heb jij een speedo Sensor.
Elektronisch.

bedankt *O* *O* *O*
 
De oude type Bandit's meten de snelheid vanaf het voorwiel.....gewoon een ouderwets kabeltje.....mechanisch dus.
Hoe het bij de nieuywe Bandit's zit weet ik niet.......

Dat weet ik dan weer.....haha

Heel mooi dat Reuffneck zijn tandwiel gefotografeerd heeft. Daarop is namelijk de 'speed rotor' te zien. Dat is een ding met 4 hoekjes (geen vierkant) welke langs een sensor loopt. Deze sensor zit op de deksel welke over het voortandwiel heenvalt, gemonteerd met 1 inbusboutje.

Aangezien je de speed rotor weer terug monteert, wordt deze nog steeds gemeten. Je gearing is wel veranderd, in de zin van meer trekkracht, zodat je tellerafwijking (die is in de plus) nog meer wordt. Bij hetzelfde toerental van de uitgaande as rijd je nu minder hard, das wel een nadeel denk ik.

Verder zal een 50 tand tandwiel idd niet te krijgen zijn voor een Bandit :N . Zag zelf tot aan 48.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik dan weer.....haha

Heel mooi dat Reuffneck zijn tandwiel gefotografeerd heeft. Daarop is namelijk de 'speed rotor' te zien. Dat is een ding met 4 hoekjes (geen vierkant) welke langs een sensor loopt. Deze sensor zit op de deksel welke over het voortandwiel heenvalt, gemonteerd met 1 inbusboutje.

Aangezien je de speed rotor weer terug monteert, wordt deze nog steeds gemeten. Je gearing is wel veranderd, in de zin van meer trekkracht, zodat je tellerafwijking (die is in de plus) nog meer wordt. Bij hetzelfde toerental van de uitgaande as rijd je nu minder hard, das wel een nadeel denk ik.

Verder zal een 50 tand tandwiel idd niet te krijgen zijn voor een Bandit :N . Zag zelf tot aan 48.


aah oke, is dat nou de speed rotor. wat tof:) bedankt!
morgen ff langs jos smit als ik tijd heb..lastig!
 
Vorige week ben ik op onverklaarbare wijze een inbus-dingetje kwijt geraakt tijdens een rit met de bandit... Heeft iemand zo'n inbus-dingetje toevallig over die hem wel van de hand wil doen?!?!
full
 
Hey mensen,

ff een vraagje: ik wil mijn 600S uit 2002 weer compleet maken ( tis nu een N). Nu heb ik een kuip op de kop weten te tikken. Echter, en nu komt het, de bevestigingspunten aan de zijkanten en bovenkanten zitten niet op mijn bike. Zijn hier aparte onderdelen voor om de kuip vast te maken aan het frame ?

Zou iemand misschien een fotootje kunnen plaatsen hoe een en ander vast zit?

Alvast bedankt hiervoor.
 
Zijn er hier nog mensen die bougies met korting ergens kunnen krijgen? Een of ander leuk adresje?

De bougies die ik nodig heb kosten € 9,95 per stuk B| . Mijn vader heeft een CB750 en was voor 4 NGK-bougies € 12,- kwijt. :X
 
Hoor ik een getik bij mijn achterwiel terwijl ik mijn motor parkeer bij mijn huis.Dit na mijn dagelijkse woonwerkritje(40 km), denk nog dat zal de afkoelende uitlaat wel zijn? Draait mijn achterwiel niet meer soepel rond, Remblokken liepen aan, boel gangbaar proberen te maken, zuigers zagen er bling uit, wil ik ze voorzichtig terugduwen, zit er een stuk rubber stofringetje tussen?? Krijg nu die cilinder niet meer terug,..stofringetje er tussen uit kunnen peuteren.

Net nu ik 3 dagen filetijden moet werken |( |( Bandit 1200 is 4,5 jaar oud en gebruik mijn achterrem dus nooit( blokken nog erg dik) Wat een rotklauw die tokico, de glijpennen zitten ook verrot vast,...iemand nog zo,n klauwtje liggen,...of tips over revisie?
Km stand Bandit 44k km
Ding zal toch gesplitst moeten worden neem ik aan?

bah,...
 
Hoor ik een getik bij mijn achterwiel terwijl ik mijn motor parkeer bij mijn huis.Dit na mijn dagelijkse woonwerkritje(40 km), denk nog dat zal de afkoelende uitlaat wel zijn? Draait mijn achterwiel niet meer soepel rond, Remblokken liepen aan, boel gangbaar proberen te maken, zuigers zagen er bling uit, wil ik ze voorzichtig terugduwen, zit er een stuk rubber stofringetje tussen?? Krijg nu die cilinder niet meer terug,..stofringetje er tussen uit kunnen peuteren.

Net nu ik 3 dagen filetijden moet werken |( |( Bandit 1200 is 4,5 jaar oud en gebruik mijn achterrem dus nooit( blokken nog erg dik) Wat een rotklauw die tokico, de glijpennen zitten ook verrot vast,...iemand nog zo,n klauwtje liggen,...of tips over revisie?
Km stand Bandit 44k km
Ding zal toch gesplitst moeten worden neem ik aan?

bah,...

Misschien is hij vast gaan zitten, doordat je hem nooit gebruikt......... Woon-werk wil vaak ook zeggen dat de motor ook met slechter weer gebruikt wordt (weet niet of dat in jouw geval zo is...).

De stofring zal wel de stofring uit de remklauw zijn. Heb de remklauw van mijn oude motor (GS500E) wel eens uit elkaar gehad. Stelt niet zoveel voor. Er zit een stofring en vervolgens een keerring in. Zonder stofring zou ik in principe niet (lang) gaan rijden. Een revisisetje is wel bij de dealert te bestellen. :Y
 
Misschien is hij vast gaan zitten, doordat je hem nooit gebruikt......... Woon-werk wil vaak ook zeggen dat de motor ook met slechter weer gebruikt wordt (weet niet of dat in jouw geval zo is...).

De stofring zal wel de stofring uit de remklauw zijn. Heb de remklauw van mijn oude motor (GS500E) wel eens uit elkaar gehad. Stelt niet zoveel voor. Er zit een stofring en vervolgens een keerring in. Zonder stofring zou ik in principe niet (lang) gaan rijden. Een revisisetje is wel bij de dealert te bestellen. :Y


Het is een klote-ontwerp die klauw, doordat die pennetjes waar de blokken aanhangen vastrotten, kan je de blokken er niet uithalen en moet je de klauwen splitsen.

idd een elke dag motor,...nog nooit blokken vervangen,...zijn nog bijna net zo dik als nieuw

ps kan nu wel weer rijden, ga mijn achterrem nu helemaal niet gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet zonder m'n achterrem willen :N Als ik gewoon rem en dergelijke doe ik dat ook puur met de voorrem, 2 grote schijven zijn daar beter voor geschikt dat 1 klein ding. Maar bij langzame maneouvres en remmen in korte bochten gebruik ik toch echt de achterrem.
 
Mn bug spoiler hangt er eindelijk onder, het heeft wat geduurd eer het gespoten en geplaatst was, maar ik ben tevreden met het resultaat...

IMG_0011.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan