Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nice! Welke zijn dat en passen ze zonder al te veel morren op de standaard aansluiting?
Die slijtnokken moet je trouwens wel ff wegrijden hoor
bij de nieuwe legio motoren meten ze de snelheid bij de uitgaande asSnelheidsmeters meten altijd aan het wiel (vaak voor) voor zover ik weet, dus vertanding heeft daar geen effect op
nog even over die tandwielen!
een groter tandwiel achter lijkt me inderdaad beter, maar bestaat(?) en past een 50 tands tandwiel?(3 groter dan origineel)
en waar meet de bandit eigenlijk de snelheid?, krijg je een (grotere) tellerafwijking met andere vertanding?, of meet hij bij het voor/achter wiel?
en dan morgen denk ik even tandwielen en ketting halen en er op laten zetten en dan is hij makkelijk voor de mfmm klaar
Weet het niet zekers maar dacht van niet.
Achter 3 groter staat toch bijna gelijk aan een 1 tands kleinere voortandwiel....
Dat past zekers.
Vraagje:
Weet iemand wat de minimale bandenprofiel eis izz voorop het circuit?
Volgens mij heb ik nog wel even, Tis alleen zo'n domper als de bewuste dag blijkt van niet.
Alvast bedankt.
Niet de bandit toch? Als het wel aan de uitgaande as is heeft de vertanding natuurlijk wel effect... In jouw geval niet flitsgevaarlijk though, hooguit hinderlijk voor achterliggers, hij wordt enthousiast (geeft meer aan dan je rijdt)
Niet de bandit toch? Als het wel aan de uitgaande as is heeft de vertanding natuurlijk wel effect... In jouw geval niet flitsgevaarlijk though, hooguit hinderlijk voor achterliggers, hij wordt enthousiast (geeft meer aan dan je rijdt).
Edit: Op het circuit mag je toch ook met slicks rijden Op de weg is het 1mm...
hm jt heeft dus maar tot maat 48, lastig. ik ga morgen of overmorgen even bij jos smit langs en ff kijken, hij heeft het gewoon op voorraad liggen toch? (het meeste?)
en ik zag op de jt site een overzichtje met ratio's staan, en 3 tanden groter kom je op een ratio van 3.33, en een tandje voor minder op 3.36 (origineel is 3.13) , dus dat is wel ongeveer gelijk
en nee dat weet ik niet welk circuit ga je heen?dat was juist mijn vraag, of het bij de bandit ook zo was
Dat izz zo ja, Alleen staat op de site van MSL iets over genoeg profiel.Het meeste ja.
Toch vertelde hij me volgende keer ff te bellen voor een afspraak. Dit i.v.m. de planning van meerdere dezelfde klussen op 1 dag.
Er staat ook een linkje in de OP. "Tandwiel verhoudingen" of google eens op "gearing commander". scheel 1km/h op zijn top. Zie je ook hoeveel RPM hij draait bij b.v. 80, 100, 120km/h... Kan makkelijk zijn.......
Ga niet het hele land door als Zandvoort in mijn achtertuin ligt.
Als je het zeker wilt weten, volg het dikste kabeltje vanuit je kilometerTeller naar...... je voorwiel?
Is die niet aanwezig...Weet jij genoeg.
Ook dan zou ik me geen zorgen maken.
Volgens het bedrading schema heb jij een speedo Sensor.
Elektronisch.
Daarvoor heb je denk ik meer kans in het Tilburg topicHallo zijn er hier ook bandit rijders uit regio Tilburg ofzo die in het weekend regelmatig gaan sturen zo met met een ploeg???
Lijkt me gezellig om een keer met een ploeg een stukje te rijden
De oude type Bandit's meten de snelheid vanaf het voorwiel.....gewoon een ouderwets kabeltje.....mechanisch dus.
Hoe het bij de nieuywe Bandit's zit weet ik niet.......
Dat weet ik dan weer.....haha
Heel mooi dat Reuffneck zijn tandwiel gefotografeerd heeft. Daarop is namelijk de 'speed rotor' te zien. Dat is een ding met 4 hoekjes (geen vierkant) welke langs een sensor loopt. Deze sensor zit op de deksel welke over het voortandwiel heenvalt, gemonteerd met 1 inbusboutje.
Aangezien je de speed rotor weer terug monteert, wordt deze nog steeds gemeten. Je gearing is wel veranderd, in de zin van meer trekkracht, zodat je tellerafwijking (die is in de plus) nog meer wordt. Bij hetzelfde toerental van de uitgaande as rijd je nu minder hard, das wel een nadeel denk ik.
Verder zal een 50 tand tandwiel idd niet te krijgen zijn voor een Bandit . Zag zelf tot aan 48.
Hoor ik een getik bij mijn achterwiel terwijl ik mijn motor parkeer bij mijn huis.Dit na mijn dagelijkse woonwerkritje(40 km), denk nog dat zal de afkoelende uitlaat wel zijn? Draait mijn achterwiel niet meer soepel rond, Remblokken liepen aan, boel gangbaar proberen te maken, zuigers zagen er bling uit, wil ik ze voorzichtig terugduwen, zit er een stuk rubber stofringetje tussen?? Krijg nu die cilinder niet meer terug,..stofringetje er tussen uit kunnen peuteren.
Net nu ik 3 dagen filetijden moet werken Bandit 1200 is 4,5 jaar oud en gebruik mijn achterrem dus nooit( blokken nog erg dik) Wat een rotklauw die tokico, de glijpennen zitten ook verrot vast,...iemand nog zo,n klauwtje liggen,...of tips over revisie?
Km stand Bandit 44k km
Ding zal toch gesplitst moeten worden neem ik aan?
bah,...
Misschien is hij vast gaan zitten, doordat je hem nooit gebruikt......... Woon-werk wil vaak ook zeggen dat de motor ook met slechter weer gebruikt wordt (weet niet of dat in jouw geval zo is...).
De stofring zal wel de stofring uit de remklauw zijn. Heb de remklauw van mijn oude motor (GS500E) wel eens uit elkaar gehad. Stelt niet zoveel voor. Er zit een stofring en vervolgens een keerring in. Zonder stofring zou ik in principe niet (lang) gaan rijden. Een revisisetje is wel bij de dealert te bestellen.