Bandit topic deel 8 alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
helaas, ik moet mijn woorden terugtrekken :X gisteren opnieuw vanuit Gent (in winters kutweer) naar huis gereden, nu met een stuk meer neerslag, en het was 1 groot drama, huilen met de pet op, en weet ik het wat al niet meer.
begon ermee dat 1 cilinder er mee ophield, onregelmatig lopen, knallen uit de uitlaat, en dat terwijl ik (met dikke plakke ijs op de rijbaan) maar in de rij auto's aan ben gesloten en de grootste moeite had de motor draaiende te houden.
ff gestopt onder viaduct op de vluchtstrook, ff gewacht en toen startte die weer normaal.
helaas was dat het begin van een lange moeizame rit terug. ik had nog ca 200km voor de boeg en vanaf dat moment constant last gehad :X 90 was de absolute max, ingehaald worden door vrachtwagens op de ring antwerpen is NIET tof, uiteindelijk was ik na dik 3u ploeteren (inclusief ijskoude en natte voeten) bij vught, waar mn ouders wonen. ik rij bij hun de straat in en ja hoor, de laatste 30mtr ga ik op mn bek door het pak sneeuw.
vader uit bed gebeld en gevraagd of hij alsjeblieft mij wilde helpen de motor rechtop te zetten.

gelukkig geen zichbare schade *O* op een scheef spiegeltje na -O- maar wat erger is, vandaag proberen te starten, dit lukte al met de grootste moeite.
de motor draait nu maar op 2 cilinders. de 2 linkse cilinders (vanaf rijderspositie) doen niet mee, uitlaatbuizen blijven koud, en de 2 andere cilinders hebben de grootste moeite om de boel draaiende te houden.

wat zou het probleem kunnen zijn? bobine? nattigheid ergens anders (motor heeft ca 5 minuten op zn kant in de sneeuw gelegen '( )
motor staat nu sinds 2 uur in de garage in de hoopt dat die wat opwarmt en opdroogt. vanavond ga ik het nog eens proberen te starten.

zit er overigens hard aan te denken deze bandit de deur uit te doen en een nieuwe bandit of GSX-F te kopen(met injectie dus) (als de financien het toelaten). ik gebruik mijn motor voor woon-werk verkeer en met dit geklooi is het niet te doen.
enige wat ik nog ga proberen is benzine-toevoeging in de vorm van spiritus (goedkoop) en als dat niet werk Silkoline Pro-FST (schijnt goed te werken)

-O- .

Misschien dat er bij de bougies kortsluiting ontstaat..... dat kan ondermeer doordat de afwateringsgaatjes van de bougiekanalen verstopt zitten. Deze afwateringsgaatjes zitten onder de uitlaatbochten, en zou je met een ijzerdraadje vrij kunnen maken.

Dit probleem komt vaker voor bij de luchtgekoelde blokken, welke door wind en weer rijden. Het opspattende vuil zou er de oorzaak van kunnen zijn...
 
-O- .

Misschien dat er bij de bougies kortsluiting ontstaat..... dat kan ondermeer doordat de afwateringsgaatjes van de bougiekanalen verstopt zitten. Deze afwateringsgaatjes zitten onder de uitlaatbochten, en zou je met een ijzerdraadje vrij kunnen maken.

Dit probleem komt vaker voor bij de luchtgekoelde blokken, welke door wind en weer rijden. Het opspattende vuil zou er de oorzaak van kunnen zijn...

heb ik na het lezen van je bericht gechecked, maar helaas is dat het niet :( (door proberen te prikken met een uitgevouwen paperclip)
wel zag ik dat het ter hoogte van de bobine's nat(tig) is, dus ik denk dat de problemen daar ergens zitten. ik ga vanavond nog ff met een fohn aan de slag, en als dat niks oplevert en de motor morgenochtend niet wil starten laat ik de motor (met de pechhulp) naar de motorzaak brengen, mogen zij er naar kijken.
heb al de aanbieding om de motor van mn vader te lenen voor mn werk deze week, hij kan zelf zonder, dus dat is heel erg prettig. (wel spannend,zo'n r1100rt)

@luuk: de niet werkende carburateurs zitten aan de kant waar die op heeft gelegen, de linkerkant. heb de motor vandaag ongeveer 4x gestart, en met gas houden wel aan de praat weten te houden, maar de andere 2 slaan (nog) niet aan.
morgenochtend meer...

@Sarcodiose: bevroren carbs krijg je door te rijden, niet door stil te staan ;)
 
heb al de aanbieding om de motor van mn vader te lenen voor mn werk deze week, hij kan zelf zonder, dus dat is heel erg prettig. (wel spannend,zo'n r1100rt)

Klote dat je bandit het niet meer (goed) doet, maar let maar op dat je de motor van je pa niet op z'n kant legt. Het is nog steeds glad op de binnenwegen. B|
Ik zat vanmorgen lekker warm in de auto :Y
 
JOEPIE :D HIJ DOET HET WEER GOED :D

na een nachtje drogen in een verwarmde garage (soms moet je zo'n beestje een beetje verwennen he) startte die weer vrijwel onmiddelijk op alle cilinders! straks ff een stuk rijden (naar huis) en kijken of die het dan goed blijft doen, maar ik verwacht niet veel problemen eerlijk gezegd :D wat een geruststelling, een pak van mn hart :D
 
JOEPIE :D HIJ DOET HET WEER GOED :D

na een nachtje drogen in een verwarmde garage (soms moet je zo'n beestje een beetje verwennen he) startte die weer vrijwel onmiddelijk op alle cilinders! straks ff een stuk rijden (naar huis) en kijken of die het dan goed blijft doen, maar ik verwacht niet veel problemen eerlijk gezegd :D wat een geruststelling, een pak van mn hart :D

congrats! *O*
 
Klote dat je bandit het niet meer (goed) doet, maar let maar op dat je de motor van je pa niet op z'n kant legt. Het is nog steeds glad op de binnenwegen. B|
Ik zat vanmorgen lekker warm in de auto :Y


He Maarten, alles goed? Ook ik zat in de auto, beetje handrembochies maken....
 
heb ik na het lezen van je bericht gechecked, maar helaas is dat het niet :( (door proberen te prikken met een uitgevouwen paperclip)
wel zag ik dat het ter hoogte van de bobine's nat(tig) is, dus ik denk dat de problemen daar ergens zitten. ik ga vanavond nog ff met een fohn aan de slag, en als dat niks oplevert en de motor morgenochtend niet wil starten laat ik de motor (met de pechhulp) naar de motorzaak brengen, mogen zij er naar kijken.
heb al de aanbieding om de motor van mn vader te lenen voor mn werk deze week, hij kan zelf zonder, dus dat is heel erg prettig. (wel spannend,zo'n r1100rt)

@luuk: de niet werkende carburateurs zitten aan de kant waar die op heeft gelegen, de linkerkant. heb de motor vandaag ongeveer 4x gestart, en met gas houden wel aan de praat weten te houden, maar de andere 2 slaan (nog) niet aan.
morgenochtend meer...

@Sarcodiose: bevroren carbs krijg je door te rijden, niet door stil te staan ;)

Je moet wel in de bougiegaten uitkomen hé?! (kun je ook zien). Dus helemaal doorprikken, weet niet of een paperclip daar flexibel genoeg voor is.
 
Je moet wel in de bougiegaten uitkomen hé?! (kun je ook zien). Dus helemaal doorprikken, weet niet of een paperclip daar flexibel genoeg voor is.

ah zo, denk niet dat ik zover gekomen ben,is wel goed om ff in de gaten te houden mocht zoiets nog een keer gebeuren.
net in ieder geval zonder problemen naar huis gereden, en morgen weer terug naar het belgische... we zullen zien wat het doet :)
 
Aah dom |( dom |( dom |( ja je moet inderdaad rijden om bevroren carbs te krijgen hihihih ja wel blijven rijden he mensen doe ik ook maar kijk uit in de bochten daar is het inderdaad gladder kreeg ik ook door vanmorgen tegen 5 uur :)
 
Aah dom |( dom |( dom |( ja je moet inderdaad rijden om bevroren carbs te krijgen hihihih ja wel blijven rijden he mensen doe ik ook maar kijk uit in de bochten daar is het inderdaad gladder kreeg ik ook door vanmorgen tegen 5 uur :)

niet omver gegaan hoop ik :?

heb mezelf, na mijn bevroren tenentoestand, vandaag een setje nieuwe laarzen cadeau gedaan: Daytona Roadstar GTX http://www.bikersdirect.co.uk/Daytona-Roadstar-GTX_200_S8JK.jpg
t kost wat maar met de hoeveelheid kilometers die ik rijdt vind ik het compleet waard. en ik hou onder alle omstandigheden droge en warme voeten *O*

heb nu ook een flesje spiritus mee voor als het bandietje weer gaat snotteren, en als dat niet helpt dan haal ik zo'n fles silkoline Pro-FST, schijnt dé oplossing te zijn tegen carb-icing.

wordt vervolgd dus :)
 
waarschijnlijk is m'n nieuwe teller al binnen *O*

alleen ligt ie bij m'n ouders, en ik ben daar wss vrijdag pas weer

maar wel snel:)
 
JOEPIE :D HIJ DOET HET WEER GOED :D

na een nachtje drogen in een verwarmde garage (soms moet je zo'n beestje een beetje verwennen he) startte die weer vrijwel onmiddelijk op alle cilinders! straks ff een stuk rijden (naar huis) en kijken of die het dan goed blijft doen, maar ik verwacht niet veel problemen eerlijk gezegd :D wat een geruststelling, een pak van mn hart :D

verwarmd binnen stallen zal altijd veel beter zijn........ :Y

omdat je benzine dan simpelweg een hogere temperatuur heeft dan buiten. Dat schijnt ook een hele hoop te schelen bij carb.icing.

een tip uit eigen ervaring: PRO-FST van Silkolene is erg moeilijk te verkrijgen. Het meeste succes zul je waarschijnlijk hebben als je eerst een paar scooterzaken afbelt, die kunnen dat wèl leveren
 
Laatst bewerkt:
verwarmd binnen stallen zal altijd veel beter zijn........ :Y

omdat je benzine dan simpelweg een hogere temperatuur heeft dan buiten. Dat schijnt ook een hele hoop te schelen bij carb.icing.

een tip uit eigen ervaring: PRO-FST van Silkolene is erg moeilijk te verkrijgen. Het meeste succes zul je waarschijnlijk hebben als je eerst een paar scooterzaken afbelt, die kunnen dat wèl leveren

er is 1 winkel hier in de buurt die het verkoopt, kan ik zo langs.
warm stallen scheelt wel met opstarten, maar carb-icing komt vooral voor op de langere afstanden op hogere snelheid, en ik denk dat het tegen die tijd niet echt veel meer uitmaakt of dta die warm of koud gestald heeft gestaan.
 
een tip uit eigen ervaring: PRO-FST van Silkolene is erg moeilijk te verkrijgen. Het meeste succes zul je waarschijnlijk hebben als je eerst een paar scooterzaken afbelt, die kunnen dat wèl leveren

Vriend van me heeft een scooterzaak... als iemand 't ooit nodig heeft kan ik wel 's navragen of hij dat kan leveren... scooterzaak zit trouwens in Nuenen (tegen Eindhoven)
 
DSC01282.jpg

*O* *O* *O* *O*

hij is binnen en ziet er goed uit!
bbil had volgens mij ongeveer dezelfde :)

binnekort maar nog meer spul bestellen!
en ik kreeg er een mooie sleutelhanger bij :+
 
Even afkloppen, maar ik heb het weekend en deze week nog gereden én gelukkig geen carb-icing ondervonden.
Hoeft nu wel minder te zwaaien dan in het voorjaar.
 
klopt :Y
als je nog wat stekkertjes nodig hebt, zeg het maar hoor!
bijvoorbeeld de vervanger van de originele km-tellerkabel.....

*O*

dat zou wel gaaf zijn! ik heb namelijk geen idee welke kabels er vangenen moeten worden?, ik dacht eigenlijk dat alles er gewoon bij zat :+
maar welke moeten er vervangen worden, behalve de km-tellerkabel?

Die teller boeit me niet zo, maar ik wil wel een foto zien van dat schuimpie :Y

:+

ik zal hem vrijdag voor je maken hoor -O- ;( ;( ;( ;( ;( :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan