helaas, ik moet mijn woorden terugtrekken gisteren opnieuw vanuit Gent (in winters kutweer) naar huis gereden, nu met een stuk meer neerslag, en het was 1 groot drama, huilen met de pet op, en weet ik het wat al niet meer.
begon ermee dat 1 cilinder er mee ophield, onregelmatig lopen, knallen uit de uitlaat, en dat terwijl ik (met dikke plakke ijs op de rijbaan) maar in de rij auto's aan ben gesloten en de grootste moeite had de motor draaiende te houden.
ff gestopt onder viaduct op de vluchtstrook, ff gewacht en toen startte die weer normaal.
helaas was dat het begin van een lange moeizame rit terug. ik had nog ca 200km voor de boeg en vanaf dat moment constant last gehad 90 was de absolute max, ingehaald worden door vrachtwagens op de ring antwerpen is NIET tof, uiteindelijk was ik na dik 3u ploeteren (inclusief ijskoude en natte voeten) bij vught, waar mn ouders wonen. ik rij bij hun de straat in en ja hoor, de laatste 30mtr ga ik op mn bek door het pak sneeuw.
vader uit bed gebeld en gevraagd of hij alsjeblieft mij wilde helpen de motor rechtop te zetten.
gelukkig geen zichbare schade op een scheef spiegeltje na maar wat erger is, vandaag proberen te starten, dit lukte al met de grootste moeite.
de motor draait nu maar op 2 cilinders. de 2 linkse cilinders (vanaf rijderspositie) doen niet mee, uitlaatbuizen blijven koud, en de 2 andere cilinders hebben de grootste moeite om de boel draaiende te houden.
wat zou het probleem kunnen zijn? bobine? nattigheid ergens anders (motor heeft ca 5 minuten op zn kant in de sneeuw gelegen )
motor staat nu sinds 2 uur in de garage in de hoopt dat die wat opwarmt en opdroogt. vanavond ga ik het nog eens proberen te starten.
zit er overigens hard aan te denken deze bandit de deur uit te doen en een nieuwe bandit of GSX-F te kopen(met injectie dus) (als de financien het toelaten). ik gebruik mijn motor voor woon-werk verkeer en met dit geklooi is het niet te doen.
enige wat ik nog ga proberen is benzine-toevoeging in de vorm van spiritus (goedkoop) en als dat niet werk Silkoline Pro-FST (schijnt goed te werken)
.
Misschien dat er bij de bougies kortsluiting ontstaat..... dat kan ondermeer doordat de afwateringsgaatjes van de bougiekanalen verstopt zitten. Deze afwateringsgaatjes zitten onder de uitlaatbochten, en zou je met een ijzerdraadje vrij kunnen maken.
Dit probleem komt vaker voor bij de luchtgekoelde blokken, welke door wind en weer rijden. Het opspattende vuil zou er de oorzaak van kunnen zijn...