Gevaar op de weg
MF'er
- 29 dec 2021
- 67
- 56
Dit word echt beter en beter ..
Alstublieft, doe dit niet op slot .
Moment, effe chips halen .
zou je dat ook tegen die ene moderttor willen zeggen?Ik zou het wel fijn vinden als je wat minder aggresief doet naar de rest, crew of niet. Je bent te gast en meteen op deze manier binnen vallen helpt niet.
zou je dat ook tegen die ene moderttor willen zeggen?
@MBM, ik begrijp uit jouwdat ik mag meedoen?
Komtie!
In een dappere maar waarschijnlijk verloren poging ontopic te gaan in dit topic...Beetje tricky , ze werken wel goed, maar hebben me ook 1 accu gekost ..
hij stopt niet.. geeft gewoon netjes aan na de winter "en nu heb ik je accu leeggezogen als een .... * mag ik niet zeggen * .. nee..
als .. als... een rietje .. bestel maar een nieuwe .
In een dappere maar waarschijnlijk verloren poging ontopic te gaan in dit topic...
Via een relais aansluiten, dan werken ze naar mijn ervaring gewoon erg goed zelfs. Moet natuurlijk wel uit staan als de motor uit staat.
Voor het storing zoeken zou ik echter liever iets zoals de TS post hebben, mits die verder goed werkt. Na het storingzoeken er weer af en je hoeft niet ergens een inbouw ding in je dashboard te frutten.
Heel veel mensen (waaronder ik) hebben tegenwoordig toch al een telefoonhouder op het stuur).
Met een multimeter kan ik niet tijdens het rijden ineens een spanningsval zien.On-topic is zonde van de moeite in dit topic, dat is nl niet de bedoeling van TS.
Maar dan nog, als je m voor storingzoeken zou gebruiken moet je m aansluiten en wat kun je er dan meer op zien als wat je met een multimeter zou kunnen zien ?
En dan vraag ik me bij zo'n ding al veel meer af hoe betrouwbaar de output is !!
Afgezien van mijn briljante reply denk ik dat dit de meest waardevolle reply is in dit topic, eventueel aangevuld met deze
Waarbij ik voorbij ga aan de reply van mijn mede moderatoren, maar dat is puur omdat die vanzelfsprekend geniaal zijn en dus niet belicht behoeven te worden.
en dat kan je niet zien met een Alie-voltmeterje van 1 euro ?Met een multimeter kan ik niet tijdens het rijden ineens een spanningsval zien.
De Pegaso waar ik mee bezig was viel spontaan de vonk van weg als ik er mee reed. Op de brug thuis bleef hij gewoon lopen. Als ik m dan naar huis sleepte of op de aanhanger mee nam deed ie het thuis spontaan weer.
Bleek achteraf dat dit model een afzonderlijke laadspoel had die de CDI direct voedde. Maar een spontane spanningswegval stond wel op m'n verdachten lijst.
Zo'n apparaatje als dit had dat heel makkelijk uit gesloten (mits fatsoenlijk werkend).
Niet dat ik spontaan zo'n ding besteld heb, maar zie wat dat betreft wel een toepassing...
Voor tijdens het rijden gebruik dan zoietsIk kan me op zich wel een toepassing hiervoor bedenken.
Voor een tijd geleden heb ik wat problemen gehad met m'n auto. 3 dynamo's gesneuveld in korte tijd (1e ging veel te veel spanning geven, de andere 2 deden bij vlagen niks, bij vlagen normaal) de laatste (ander merk) is het magische wijs zonder een ander defect op te lossen blijven doen. Uiteraard had ik geen spanningsmeter op het dashboard, behalve door een ingewikkeld menu wat dan erg kort voor bleef staan. Daarbij had ik het in die periode best prettig gevonden om te kunnen zien wat de laadspanning was.
Zelfde met de Aprilia Pegaso waar ik laatst met elektra problemen aan het worstelen ben geweest. Had achteraf niks met de laadspanning te maken, maar was wel makkelijk geweest om dat tijdens de testrit direct te kunnen zien en dat dus uit te sluiten.
Maw, ik zie zeker wel toepassingen, maar niet om standaard op de motor te laten zitten.
Het is via bluetooth, als waarschuwing heb je er dus niks aan gezien je motor constant bij je in de buurt is. Dan moet je al naar de garage om het te checken, dus kun je net zo makkelijk de multimeter pakken.
O dat had ook prima geweest, ik had er zelfs zoeen besteld, maar had de storing eerder te pakken dan t ding binnen was. Al had zo'n bluetooth ding wel m'n voorkeur gehad.en dat kan je niet zien met een Alie-voltmeterje van 1 euro ?
Als de storing zich ergens anders voordoet weet je nog niks. Dus voor die ene uitzonderlijke situatie moet je dat ding op je accu zetten, telefoonhouder monteren en dan hopen dat dat het is. Dan kun je beter een multimeter aansluiten en de draden met een stukje tape vastzetten. Heb je ook geen stiekeme accuspanningsverbruiker. Kijk, als je van gadgets houd en dat ding ook een opnamefunctie heeft die je dan later kunt uitlezen, je rijd hopelijk niet steeds met je neus naar dat ding gericht op de openbare weg, dan zou het voor diagnostiek wat kunnen toevoegen. Zelf denk ik dat de meeste monteurs d.m.v uitsluiten ook de storing wel kunnen vinden.Met een multimeter kan ik niet tijdens het rijden ineens een spanningsval zien.
De Pegaso waar ik mee bezig was viel spontaan de vonk van weg als ik er mee reed. Op de brug thuis bleef hij gewoon lopen. Als ik m dan naar huis sleepte of op de aanhanger mee nam deed ie het thuis spontaan weer.
Bleek achteraf dat dit model een afzonderlijke laadspoel had die de CDI direct voedde. Maar een spontane spanningswegval stond wel op m'n verdachten lijst.
Zo'n apparaatje als dit had dat heel makkelijk uit gesloten (mits fatsoenlijk werkend).
Niet dat ik spontaan zo'n ding besteld heb, maar zie wat dat betreft wel een toepassing...
En het heeft niks geholpen. Je bent toch gecrashtWellicht naïef maar soit…
Ik heb deze op mijn racer.
€ 3,34 6% Off | Mini Ronde Waterdichte Motorboot Motorfiets DC5V-48V Led Panel Digitale Voltmeter Tester Monitor Display Voltmeter
1.71€ |Mini Runde Wasserdichte Motorboot Motorrad DC5V 48V LED Panel Digital Voltmeter Tester Monitor Display Voltmeter|Spannungsmesser| - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com
Ivm met race dynamo wekt mijn motor pas volts op boven de 3000tpm dus met rustig warm draaien trek ik de accu langzaam leeg op het paddock.
Nu kan ik hem in de gaten houden en evt extra toeren geven.
Bekijk bijlage 1718465
En in hoeverre is die crash oorzaak gevolgEn het heeft niks geholpen. Je bent toch gecrasht
Zonder had ik wellicht niet eens gereden! Had een hoop geld bespaart, dat wel.En het heeft niks geholpen. Je bent toch gecrasht
De draden zet je op de tank vast met tape, aansluiten doe je op de normale manier. Je hoeft niet meer los te halen dan nodig is om draden te verstoppen.En in hoeverre is die crash oorzaak gevolg
@Willem draden met een stukje tape aansluiten gaat mijns inzien goed tot de motor start.
Telefoonhouders heb ik al op bijna alle motoren waar ik aan werk dus dat doet t m niet.
Als de storing zich ergens anders voordoet weet je niet helemaal niks. Je weet dat het niet je laadspanning was die een piek of dal gaf.
Wat ik zo zag staan bij de advertentie kon dat ding/bijbehorende app ook trenden dus een piek/dal vind je dan weer.
Nou ben ik daar wel een beetje bevooroordeeld in, als proces operator wordt ik helemaal blij van trendjes
Met een multimeter kan ik niet tijdens het rijden ineens een spanningsval zien.
De Pegaso waar ik mee bezig was viel spontaan de vonk van weg als ik er mee reed. Op de brug thuis bleef hij gewoon lopen. Als ik m dan naar huis sleepte of op de aanhanger mee nam deed ie het thuis spontaan weer.
Bleek achteraf dat dit model een afzonderlijke laadspoel had die de CDI direct voedde. Maar een spontane spanningswegval stond wel op m'n verdachten lijst.
Zo'n apparaatje als dit had dat heel makkelijk uit gesloten (mits fatsoenlijk werkend).
Niet dat ik spontaan zo'n ding besteld heb, maar zie wat dat betreft wel een toepassing...
Dat zei ik toch ook niet...(kijk, dit is nou een uitlach smiley)
die afzonderlijke laad spoel (ac) ga je dus niet meten door je accu spanning (dc) te meten
had ne daar toevallig een merk/type van?Er zijn inbouw usb dingen, met een voltmetertje. Ook op ali, niet te duur.
Verbruikt niet veel.
En er is ook een variant met aan en uit knop.
Zie hier.....
Bericht #31had ne daar toevallig een merk/type van?
je verwijst naar een bericht met alleen een foto. zou helpen als er een merknaam en type vermeld werdBericht #31