Gewoon er langsafen de borden vallen genoeg op lijkt me zo.
Trouwens maar weinig verschil met de "normale" wegen in (B)
Het is "bord waait om".Het was vroegah hadden we geen drempel maar kuiluh.
Maar dit slaat echt nergens op.
Bord waaid om of kinderen halen m weg en bij slecht zicht (regen, mist of nacht) valt het niet eens op dan.
of als het regenen gaat word het gewoon een modderbad waar je dus in vast komt te zitten.
Ik zou de gemeente daar een brief over schrijven, welke vis dit bedacht heeft mag een andere baan zoeken wat een mongool zeg.
Stel je nou voor dat er kinderen in die zandbak zitten.
Er zal maar een kind met gieter spelen.
De fameuze handleiding: zandbak op pagina 41
http://www.ipo-online.be/SiteCollec...eer/voorbeeldenboek_finale downloadversie.pdf
Ik buitenlander ik mag fout maak.Het is "bord waait om".
Er lag gewoon een kuil in en ze hebben het opgelost door er zand in te gooien.Er rijzen een heleboel vragen bij mij als ik zoiets lees. Ten eerste: hoezo kun je daar met je auto niet langs? Je kunt toch wel door een zandbak rijden, wat krijgen we nou. Verder: als motorrijder kun je toch gewoon over het fietspad? En je anticipeert toch ook gewoon en rijdt niet onverantwoord hard, dus je ziet toch dat je op zo'n ding af komt? En OK, ik snap dat kleinere wegen niet berekend zijn op grote hoeveelheden verkeer en dat sluiproutes ontmoedigd worden, maar stel dat je nu aan die weg woont? Ik woon zelf aan een kleine weg, maar ik voel er weinig voor om te moeten slalommen, off-roaden, obstakels te omzeilen en wat al niet om bij m'n huis te kunnen komen. Met auto noch motor.
En de wegen waren al zo slecht in België. Goedkope oplossing, hoor.
En de wegen waren al zo slecht in België. Goedkope oplossing, hoor.
Uit de handleiding:
"Het hoogteverschil of de diepte van een zandbak moet meer zijn dan de grondspeling van een
personen- en een terreinwagen maar minder dan deze van een vrachtwagen of landbouwvoertuig."
en
"Voordelen:
• Gewenst (landbouw, recreatief, school) verkeer
behouden
• Ongewenst sluipverkeer vermijden
• Vlot en veilig gewenst verkeer
• Minder onderhoud aan naastliggend fietspad
• Meer rust voor buurtbewoners
• …
Nadelen:
• Efficiëntie hangt sterk af van onderhoud ofwel het behoud van los
zand
• Vergt regelmatig onderhoud om het zand los te houden
• Vraagt flankerende maatregelen voor fietsers
• Bij afwezigheid van een fietspad omheen de zandbak moeten de
fietsers afstappen"
Met de tractor naar school ????
België?
De vraag is: wordt het gemiddelde wegdek in België hier nou beter, of slechter van