beegeegerrit
Die hard MF'er
- 26 mrt 2010
- 443
- 115
lijkt op ertalon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ziet er uit als POM of industriel nylon.
oude kunstofhamer...zit ook dat spul op
lijkt op ertalon
Die bandjes gaven wel een goed gevoel.TD slick en dan zonder bandenwarmers? kun je daarmee onder de 2:00?
Lekker aan het knallen op Zandvoort vandaag. Tijd van 2:02 gezet Na de 3e sessie kwam er rook van mn voorwiel. Bandenwarmer was aan het roken en de boel was aan het smelten.
De voorband was niet meer te redden, achterband kon net 2 sessies mee nog.
Snel naar de bandenboer hier op de paddock en de Metzeler TD slick gekocht en gemonteerd.
Meteen ook een nieuw PR wielen wisselen binnen een half uur. 5 minuten daarna zat ik weer op de baan
Merk was Goldspeed. Had er ooit op internet naar gezocht maar kon niets vinden over dit merk.Wat voor merk warmers waren dat dan, bijzonder iets of niet?
3e lap van de 3e sessie. 2e lap gereden op 2:04Spanning volgens Metzeler:
Koud voor 2.1-2.2, achter 1.6-1.8
Warm voor 2.2-2.5, achter 1.7-1.9
Verschil achter tussen warm en koud valt dus mee, echter wanneer heb je de bandenspanning gemeten? Je moet de spanning meten zsm als je sessie klaar is. Koud meten doe ik alleen 's ochtends voor hij in de warmers gaat. Gedurende de dag kan de spanning veranderen door temperatuurswijzigingen.
Was de crash aan het begin of einde van een sessie?
Warm weet ik de druk niet. Had ik dat maar gecontroleerd. Achteraf had ik het weer gecontroleerd toen zat er koud 1.8bar aan de achterkant voorkant niet gecheckt. Maar ik heb die bocht in de vorige sessies wel harder genomen en ik gaf naar mijn idee niet teveel gas. Ik ging pas de 3e lap op mn plaat. De tweede lap had ik 2:04 gereden.
Ik heb ook geen foto van hoe de banden er de vorige sessies aan toe waren maar hij werd flink heet. Het rubber zag je helemaal smelten met uitstekende restjes langs de band. Het was duidelijk dat ik die bandjes flink goed warm reed.
De linkerzijde van mijn banden zagen er ook glad uit.
Ik probeer even een goede les hiervan te leren zodat ik de volgende keer hier goed rekening mee kan houden. Was wel een groot slachtfeest gisteren want de ambulance was al een keer of 3-4 de baan op geweest. Hoorde van een andere rijder uit mn groep dat iemand anders in de volgende bocht op zn plaat ging.