Beginnende motorrijder

dvangulik

Rookie
19 apr 2020
7
0
Goedemiddag,

Zodra de maatregelen het weer toelaten ga ik eindelijk beginnen met lessen voor volledig A. Ik ben verliefd op een Ducati Monster, maar weet niet goed welke helm, kleding/handschoenen en laarzen/schoenen hierbij passen.
Ikzelf zit te denken aan een AGV K1 helm en een leren Dainese combinatie.

Wat vinden jullie???

Gr. Dennis
 
Passen. Hoe tof een helm er ook uit ziet, het ding heeft een vorm, en jouw hoofd ook. Of die twee bij elkaar passen, dat zul je moeten... Komt-ie... Passen.
 
Goedemiddag,

Zodra de maatregelen het weer toelaten ga ik eindelijk beginnen met lessen voor volledig A. Ik ben verliefd op een Ducati Monster, maar weet niet goed welke helm, kleding/handschoenen en laarzen/schoenen hierbij passen.
Ikzelf zit te denken aan een AGV K1 helm en een leren Dainese combinatie.

Wat vinden jullie???

Gr. Dennis

Dat is een goed begin. Als je wat meer financiële speelruimte hebt, is een tweede, geperforeerd leren pak aan te bevelen.
 
Heeft er al iemand gezegd dat je het beste eerst hier en daar wat gaat passen? :+

Daarnaast is het belangrijk welke protectie je belangrijk vindt. Wil je gecertificeerde protectoren? En zo ja, wil je level-1 of level-2 protectoren?

Qua helm is het echt voornamelijk een kwestie van pasvorm, eventueel aangevuld met opties/luxe:
- Polycarbonaat (goedkoper, minder duurzaam) of glasvezel?
- Zonnevizier?
- Geluid?
- Hoe is de ventilatie?
- Pinlock voorbereid?

Qua pak is de vraag wanneer je gaat rijden, alleen met mooi weer, of ook met regen? Zomer, voor- en najaar, of ook winter?
Als je alleen in de zomer gaat rijden, is een doorwaaipak heerlijk. Wil je in de winter rijden, dan stel je uiteraard andere eisen.

Zelf heb ik altijd een textielpak gehad, omdat ik het hele jaar door wil rijden.
Vorig jaar heb ik daar een halfleren doorwaaipak van Rev'it gekocht. Ik heb de voorganger van de Rev'it Gear 3 en een bijpassende broek.
Voordeel van deze combinatie, is dat het een doorwaaipak is, maar dan wel met een regenvoering erbij en een thermovoering voor het jack. Daardoor is hij een groot deel van het jaar bruikbaar. Als ik ergens naartoe ga, terwijl het niet 100% zeker droog blijft, kan de regenvoering gemakkelijk los mee, neemt niet zoveel plek in. En als het 's avonds afkoelt, is de regenvoering ook wel lekker om het niet koud te krijgen.

Ook bij handschoenen geldt, dat het 's zomers wel lekker is om doorwaai handschoenen te hebben. Zelf heb ik daarvoor deze.

Laarzen is het ook de vraag of ze waterdicht moeten zijn.

Je kan ook eens bij Motoplus rondkijken en eens wat oude testen opzoeken (of een abbo nemen en ook recentere testen kunnen lezen). Dan lees je ook waar je op moet letten, qua eigenschappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan