johnmxracing
MF veteraan
- 22 mrt 2008
- 1.542
- 3
Slechte zaak als je nu al bang bent om te denken dat je motor te snel voor je gaat ......ik heb wel een voorstelling van hoe jij je dan gedraagt op de weg , nee ..... ik kom je dan liever niet tegen onderweg
Oke, duidelijk en eensgezind verhaal van jullie.
Niet begrenzen en gewoon gaan leren rijden.
Slechte zaak als je nu al bang bent om te denken dat je motor te snel voor je gaat ......ik heb wel een voorstelling van hoe jij je dan gedraagt op de weg , nee ..... ik kom je dan liever niet tegen onderweg
Overschatten is helemaal een slechte zaak .... mijn mening is dat als je op deze manier motor moet gaan rijden je een gebrek aan kennis en gevoel heb als je denkt dat je motor te snel gaat ....Misschien laat ie nu al zien meer kennis van zichzelf en z'n toekomstige motor te hebben dan sommige anderen....... en dat zie ik liever op de weg dan iemand die zichzelf gruwelijk overschat.
Ook al die eeuwige strijd , wel of geen 1000 kopen als beginner ....pfff rijd zelf met een gsxr1000 en je kan er heerlijk mee vegen ..... maaaaaar ook een heerlijke toerrit doet ze primaIs juist goed dat deze vent deze topic opent... In Amerika springt een 18 jarige met kersvers rijbewijs op een GSXR1000 en dat mag gewoon. Gaat hier toch echt wat moeilijker en gelukkig maar dat de meeste mensen wat verstandiger zijn.
Sorry maar bij komt het over als angst voor je motor , mensen zonder zelfvertrouwen zijn in mijn ogen niet debeste motorrijders .... ik denk dat je als je de motor hebt beter een extra cursus kan gaan doen ..... en onthoud dat een ss heeeel anders rijd als wat je gereden hebt .... iig succes met de mooiste hobby die er isIk gedraag mij keurig op de weg.
De reden dat dit door me hoofd gaat komt omdat ik tien jaar geleden, toen ik pas me B had, een zwaar eenzijdig auto ongeluk heb gehad.
Het zet je aan het denken en toen ik pas mijn B had dacht ik dat ik een wereld coureur was. Dat bleek dus niet het geval. Nu sta ik eigenlijk voor dezelfde situatie. Weliswaar nu 10 jaar B ervaring opgedaan.... Maar toch een nieuweling op de motor.
Ook al die eeuwige strijd , wel of geen 1000 kopen als beginner ....pfff rijd zelf met een gsxr1000 en je kan er heerlijk mee vegen ..... maaaaaar ook een heerlijke toerrit doet ze prima
Het ligt altijd aan je eigen rechterhand , als die nieuweling zichzelf dood zou rijden op een 1000 dan doet hij dit ook op een 600!!
KoppelbeestHeb de zelfde ervaring met mijn Honda X11.
Kom d'r maar in Mustiej!Ben je een homo ofzo?
Is juist goed dat deze vent deze topic opent... InAmerikanederland springt een 18 jarige met kersvers rijbewijsopin eenGSXR1000dikke ferrari en dat mag gewoon. Gaat hiertoch echt wat moeilijkergewoon en gelukkig maar dat de meeste mensen wat verstandiger zijn.
Is juist goed dat deze vent deze topic opent... In Amerika springt een 18 jarige met kersvers rijbewijs op een GSXR1000 en dat mag gewoon. Gaat hier toch echt wat moeilijker en gelukkig maar dat de meeste mensen wat verstandiger zijn.
Ik gedraag mij keurig op de weg.
De reden dat dit door me hoofd gaat komt omdat ik tien jaar geleden, toen ik pas me B had, een zwaar eenzijdig auto ongeluk heb gehad.
Het zet je aan het denken en toen ik pas mijn B had dacht ik dat ik een wereld coureur was. Dat bleek dus niet het geval. Nu sta ik eigenlijk voor dezelfde situatie. Weliswaar nu 10 jaar B ervaring opgedaan.... Maar toch een nieuweling op de motor.
Hoezo begrenzen? Als je niet verplicht bent niet doen?!
Vooral door het zinnetje: "Ik wil namelijk nog langer leven" krijg ik bij jou niet het idee dat je als een bezetene aan het gas gaat hangen. Dus ik begrijp niet waarom je vrijwillig een motor zou willen begrenzen.
Ik ben zelf op een '98 750 SRAD begonnen
Ook ik had zoiets van "Is dit wel zo slim?"
maar bij het proefritje even de 8000 toeren bereiken (gewoon rustig rechtuit accelererend)
liet al weten dat ik respect moest gaan hebben voor het vermogen
en dat 'Gashendel->Idioot die hem bedient' niet zo gauw voor zou komen
Maar het vermogen heb ik eigenlijk niet echt nodig