Belangrijke wijzigingen belgische wegcode mbt motoren

'Ze':? Het toch echt de democratisch door de Belgen gekozen vertegenwoordiging.

als je kunt kiezen tussen debielen en debielen vind ik het niet echt democratisch
het meest belachelijke vind ik dat als het nationale verkiezingen zijn een vlaming niet mag stemmen op een waalse partij
dat slaagt toch helemaal nergens op
 
Laatst bewerkt:
nee, zo makkelijk geraak je er niet vanaf. Je moet een kaartje kopen en mocht je een boete krijgen dan moet je dat kaartje laten zien als bewijs dat je er op dat moment wel mocht staan
Is ook een geweldige regeling[/sarcasme] Moet je dus eerst de boete ontvangen om dan te gaan aantonen dat je wel degelijk betaalde. Wordt het dan ook nog altijd geaccepteerd achteraf?
'Ze':? Het toch echt de democratisch door de Belgen gekozen vertegenwoordiging.
Uit wat moet je dan ook kiezen?
Het is alsof je op de kermis een prijs hebt gewonnen en mag moet kiezen tussen: graaien in de bak met hondenstront en graaien in de bak met varkensmest.
 
Laatst bewerkt:
1. Is ook een geweldige regeling[/sarcasme] Moet je dus eerst de boete ontvangen om dan te gaan aantonen dat je wel degelijk betaalde. Wordt het dan ook nog altijd geaccepteerd acteraf?2. Uit wat moet je dan ook kiezen?
Het is alsof je op de kermis een prijs hebt gewonnen en mag kiezen tussen: graaien in de bak met hondenstront en graaien in de bak met varkensmest.

1. geen idee, dit is wat mij verteld werd en het lijkt me ook heel logisch aangezien je geen plaats hebt om iets te steken (en anders pakt iemand van een auto het gewoon en kan hij/zij gratis parkeren). Ik heb het ook nog nooit moeten doen want normaal zet ik mij gewoon op het voetpad, zonder de voetgangers te hinderen zoals het hoort (net zoals het gros van de motards)

2. _O-
 
Laatst bewerkt:
Van mij mag beschermende kledij verplicht worden. Op die manier worden mensen beschermd tegen hun eigen domheid :+
 
Geen slechte regels.... Jammer van het niet meer op de stoep mogen parkeren...

Persoonlijk vind ik ook dat de regel voor beschermende kleding hier ingevoerd moet worden. Of althans een soort koppeling richting de verzekering. Mensen die altijd veilig rijden die minder te laten betalen en mensen die het wel riskeren, hop premie omhoog.
 
Oh en op de stoep kan die niet gejat worden... |( |( |(

Maar gaat pas in op 1/1/11 dus tot dan ga ik mij lekkerzoveel mogelijk op de stoep zetten! *O*

Fout.

In de openingspost stond wel degelijk dat de in de post opgesomde regels reeds deze ZOMER in voege treden, en niet pas op 1/1/11.

De volledige wegcode = 540 artikels (de verkeerswetgeving an sich, niet de strafwetgeving er rond) wordt integraal vernieuwd en komt in voege 1/1/11.
Een klein aantal artikels, waaronder de opgesomde (er zijn er nog) komen vanwege hoogdringendheid (whats in a name hé) reeds deze zomer in voege.

Trouwens dat op de stoep parkeren. mag enkel indien je minstens 1.5meter vrije stoep laat, je geen gevaar vormt, enz ...
In feite is het niet toegelaten, maar het is een gat in de wetgeving die het niet expliciet verbiedt: "gemotoriseerde tweewielers mogen buiten de rijbaan geparkeerd worden". De definitie van rijbaan in Belgie omvat niet de stoep, dus mag je je motor op de stoep parkeren, voor zover je aan een rij andere bepalingen (1.5m vrije ruimte, etc ... ) voldoet.
En je bent alsnog vatbaar voor een boete omdat je over de stoep moet rijden (ook lopend met de motor aan de hand ben je een bestuurder) om er te parkeren, en dat mag dan weer niet. Je mag enkel een stoep haaks overrijden om een oprit/garage in te rijden.
 
Fout.

In de openingspost stond wel degelijk dat de in de post opgesomde regels reeds deze ZOMER in voege treden, en niet pas op 1/1/11.

De volledige wegcode = 540 artikels (de verkeerswetgeving an sich, niet de strafwetgeving er rond) wordt integraal vernieuwd en komt in voege 1/1/11.
Een klein aantal artikels, waaronder de opgesomde (er zijn er nog) komen vanwege hoogdringendheid (whats in a name hé) reeds deze zomer in voege.

Trouwens dat op de stoep parkeren. mag enkel indien je minstens 1.5meter vrije stoep laat, je geen gevaar vormt, enz ...
In feite is het niet toegelaten, maar het is een gat in de wetgeving die het niet expliciet verbiedt: "gemotoriseerde tweewielers mogen buiten de rijbaan geparkeerd worden". De definitie van rijbaan in Belgie omvat niet de stoep, dus mag je je motor op de stoep parkeren, voor zover je aan een rij andere bepalingen (1.5m vrije ruimte, etc ... ) voldoet.
En je bent alsnog vatbaar voor een boete omdat je over de stoep moet rijden (ook lopend met de motor aan de hand ben je een bestuurder) om er te parkeren, en dat mag dan weer niet. Je mag enkel een stoep haaks overrijden om een oprit/garage in te rijden.

-O-

Jammer, want heel vaak heb je stoepen met een uitstulping tussen twee parkeerstroken in of op het einde en begin van een parkeerstrook, zo'n extra stukje stoep met een lantaarnpaal of een boompje. Oftewel: prima parkeerzones voor 2 of 3 motoren :Y
 
Ook fijn trouwerns als je tussen twee auto's instaat, je weet wel, zo schuin, op een plekje net te klein voor een Smart. Er is vqqk wel een kl***zak in een auto die vindt dat je der niet mag staan en je motor "per ongeluk" een duwtje geeft...
 
Oh en op de stoep kan die niet gejat worden... |( |(

Maar gaat pas in op 1/1/11 dus tot dan ga ik mij lekkerzoveel mogelijk op de stoep zetten! *O*
Ooit een lantarenpaal midden op een parkeerplaats zien staan :?

Tuurlijk kan hij dan nog steeds gejat worden, maar veel verzekeraars eisen dat je de motor vast zet aan een nagelvast object.

Dus kijk eens in de spiegel en doe dan |(
 
Geen slechte regels.... Jammer van het niet meer op de stoep mogen parkeren...

Persoonlijk vind ik ook dat de regel voor beschermende kleding hier ingevoerd moet worden. Of althans een soort koppeling richting de verzekering. Mensen die altijd veilig rijden die minder te laten betalen en mensen die het wel riskeren, hop premie omhoog.

En mensen die andere risoco's nemen dan... :?
 
Ach, als ik naar de grammaticale fouten in dat stukje tekst kijk kan ik me niet voorstellen dat dit van een officiële instantie afkomstig is. Of één of andere journalist heeft dit naar eigen spellingsregels aangepast, kan natuurlijk ook.
 
Ooit een lantarenpaal midden op een parkeerplaats zien staan :?

Tuurlijk kan hij dan nog steeds gejat worden, maar veel verzekeraars eisen dat je de motor vast zet aan een nagelvast object.

Dus kijk eens in de spiegel en doe dan |(

ik had geen richtlijnen bij mijn diefstalverzekering, enkel vertoon van de 2 originele sleutels was voldoende
 
Ooit een lantarenpaal midden op een parkeerplaats zien staan :?

Tuurlijk kan hij dan nog steeds gejat worden, maar veel verzekeraars eisen dat je de motor vast zet aan een nagelvast object.

Dus kijk eens in de spiegel en doe dan |(
Zal vast zijn omdat ik de mijne nooit vast leg aan een lantaarnpaal. Geen plek om zo'n groot slot mee te sleuren en een motor het jatten niet waard :z
 
Maybe, maar als jij op je plaat gaat in je korte broekkie, ben jij niet de enige die de ziektekosten hoeft op te hoesten. Daar betalen we met zn allen aan mee, dus m.i. mogen ze deze regel ook in NL verplicht stellen.
nee, bullshit! laat het niet verplicht worden. val je of maak je een ongeluk en heb je geen beschermende kleding, krijg je alles vergoed behalve je eigen lichamelijke schade. dan hoef je het niet te verplichten (het verplichten van dingen is heel vervelend) en zorg je ervoor dat IEDEREEN uit eigen zorg kleding draagt. hetzelfde verhaal als met de 25kW regeling. rijden moet je zelf weten, maar bij een aanrijding keren we niet uit. einde discussie!
 
nee, bullshit! laat het niet verplicht worden. val je of maak je een ongeluk en heb je geen beschermende kleding, krijg je alles vergoed behalve je eigen lichamelijke schade. dan hoef je het niet te verplichten (het verplichten van dingen is heel vervelend) en zorg je ervoor dat IEDEREEN uit eigen zorg kleding draagt. hetzelfde verhaal als met de 25kW regeling. rijden moet je zelf weten, maar bij een aanrijding keren we niet uit. einde discussie!
Sure. Dan ken jij verzekeraars niet. Want als ze vet moeten uitkeren voor jouw ongeval is die ene kevlar broek en dat type cordura jasje wat jij aanhad NET geschrapt van hun lijstje met beschermende kledij.

Ik ben een Darwinist. Laat ieder lekker zelf zijn keuzes maken *O*
 
Laatst bewerkt:
Ooit een lantarenpaal midden op een parkeerplaats zien staan :?

Tuurlijk kan hij dan nog steeds gejat worden, maar veel verzekeraars eisen dat je de motor vast zet aan een nagelvast object.

Dus kijk eens in de spiegel en doe dan |(

Kies dan een verzekeraar die wel normale voorwaarden stelt... :W
 
Ach, als ik naar de grammaticale fouten in dat stukje tekst kijk kan ik me niet voorstellen dat dit van een officiële instantie afkomstig is. Of één of andere journalist heeft dit naar eigen spellingsregels aangepast, kan natuurlijk ook.
Goh, als universitair geschoold Neerlandica ben ik toch benieuwd welke fouten jij hebt ontdekt in dat artikel van De Standaard. En als je spellings- en grammaticaregels over 1 kam scheert... :X

Sorry hoor... maar wie het schoentje past trekke het aan. :Y
 
Ik ben een Darwinist. Laat ieder lekker zelf zijn keuzes maken *O*
Ook als mensen de gevolgen niet kunnen overzien? Sommige mensen missen het verantwoordelijkheidsgevoel om (hun passagiers) beschermende kleding aan te trekken. "lekker zelf keuzes maken" is makkelijk lullen, maar buitengewoon kortzichtig. Wie denk je dat die beschermende kleding missen? Juist, de mensen achterop die motor die vaak minder in kunnen schatten of het nodig is. Eigen verantwoordelijkheid van dat kind of die vriending achterop zeker...

Qua wegcode, ziet er niet slechts uit, vooral dat filerijden :)
 
Ook als mensen de gevolgen niet kunnen overzien? Sommige mensen missen het verantwoordelijkheidsgevoel om (hun passagiers) beschermende kleding aan te trekken. "lekker zelf keuzes maken" is makkelijk lullen, maar buitengewoon kortzichtig. Wie denk je dat die beschermende kleding missen? Juist, de mensen achterop die motor die vaak minder in kunnen schatten of het nodig is. Eigen verantwoordelijkheid van dat kind of die vriending achterop zeker...

Qua wegcode, ziet er niet slechts uit, vooral dat filerijden :)
Och doe niet gek... want dan mag je echt niets meer. Er gaan zelfs stemmen op om roken in de wagen te verbieden |(

Beschermmaatschappij kweekt volgzame mongolen die gewoon niet meer KUNNEN nadenken. Het wordt gewoon lekker voor hen gedaan.

*mompelt iets over Brave New World meets 1984 en verwijst naar de States waar het al bijna zover is*
 
* De lacune in de wegcode waardoor motoren op het voetpad mochten parkeren is eruit.
Motoren mogen NIET meer op het voetpad parkeren
Wordt nog leuk. Een van de zeldzame keren dat ik mijn motor in een parkeervak heb gezet, omdat de stoep zo smal was dat hij daar niet behoorlijk kon staan, zat er toen ik een uurtje later terug kwam dit briefje onder m'n zadel:

imagegsj.jpg


Waar moet ik in het geval van betaald parkeren trouwens m'n bonnetje laten, waar niet de eerste de beste opportunistisch koekblikker hem 'leent'?
 
Laatst bewerkt:
Goh, als universitair geschoold Neerlandica ben ik toch benieuwd welke fouten jij hebt ontdekt in dat artikel van De Standaard. En als je spellings- en grammaticaregels over 1 kam scheert... :X

Sorry hoor... maar wie het schoentje past trekke het aan. :Y

Goh, als jij als universitair geschoold Neerlandica die fouten niet kunt ontdekken heeft er toch wat aan je opleiding geschort. Als ik er vluchtig overheen lees zie ik er, tot aan het bord van die quad, drie staan. En dat zijn geen spelfouten. Overigens beweer ik niet dat ik foutloos schrijf, maar ik ben dan ook geen overheidsinstantie.

Sorry hoor. Overigens passen mijn schoenen prima.


Oh ja, zou je de door mij gevonden fouten echt niet kunnen ontdekken wil ik ze wel even voor je aangeven, ben de beroerdste niet hoor. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan