Dat ben ik idd met je eens. Als je de tegenoverliggende afslag niet kunt zien heeft het weinig functie meer maar kan het ook geen kwaad. Maar op verreweg de meeste (mini)rotondes die ik ken, kun je wel de hele rotonde overzien. En als tegemoetkomend verkeer aangeeft dat ze driekwart rond gaan kun je daar wel rekening mee houden in je planning.Dat is met name omdat als jij eenmaal op die rotonde zit, niemand meer kan raden welke kant je ook alweer vandaan kwam. En links knipperen om aan te geven dat je nog niet rechtsaf gaat is ook weer zo onzinnig. Simpelste regel lijkt me gewoon, rotonde oprijden en knipperen als je er de eerstvolgende afslag weer afmoet. Dan weet iedereen dat als een auto niet rechtsknippert dat ie dus op de rotonde door blijft rijden. Andere oplossingen lijken wel leuk, maar verliezen hun waarde zodra je de andere afslagen niet goed meer kunt zien. Hier in Woudenberg hebben we er zoéén. Een forse, eenbaans rotonde waarbij je de tegenoverliggende afslag niet kunt zien. Linksknipperen heeft dan totaal geen functie.
Mvg
Wat overigens echt irritant is zijn die mensen die te vroeg hun knipperlicht naar rechts aanzetten. Rechts richting aangeven en dan toch nog door rijden.