motorgoeroe
Die hard MF'er
- 8 jun 2009
- 510
- 0
hoi,
Ik had vandaag de carbs er weer op na ze volledig te hebben na gekeken, kleppen heb ik ook gesteld (met ideale waardes).
Ik heb alles weer precies terug zoals het eraf ging, heb zelfs vier nieuwe bougiekabels erin gedraaid. De vlotterbakken zijn voorzien van een paar nieuwe bouten, de nokkenaskettingspanner heeft ook 2 nieuwe bouten.
En alle bouten zijn vastgedraaid met de juiste Nm.
Dus ik wilde hem starten, maar tevergeefs, alleen de startmotor deed het goed. Opeens zie ik best veel benzien naar beneden druppelen dus gekeken, bleek uit een slangetje te komen. Het zijn er 2, maar er kwam maar uit eentje.
Dus ik gelijk heel het forum doorzoeken, en zag dat dat in de meeste gevallen de vlotternaald of zitting is of vlotterbeluchting ?
Nu leek me dat sterk, want ik heb alles van de carbs, om mijn kamer onder een bureaulamp duidelijk bekeken en gemonteerd.
Maar toen las ik ook dat de stand niet te schuin moet zijn of zo, en bedacht me opeens dat ik die fiets nog steeds op de bok heb. Dus hij is van achteren op gebokt.
Zou dat dan wat uitmaken voor de vlotterniveau benzine ????
Even ter info:
Bougie's vonken denk ik wel, zitten er amper 3000 km in.
in elk cil een druppel olie gedaan om compverlies te voorkomen.
kleppen heb ik gesteld dus daardoor geen compverlies.
accu is geladen
schuur is lekker warm, en ik had de blok nog even verwend met een föhn.
Het sleutelen heeft ongeveer 2.5 maand geduurd i.v.m tijd gebrek.
Ik ben echt ten einde raad, morgen wil ik nog wel een poging wagen om die %^& vlotters na te kijken en die vlotter beluchtin te controleren, maar daarna sta ik op een punt om het op te geven, en het naar motorport te brengen.
Op het MF staan ook checklisten voor niet startende fietsen alles gecheckt, maar nee hoor........
Ik zou echt niet kunnen weten wat er nou is.
Ik bedoel, ik heb wel technisch inzicht, maar voor dat soort dingen heb je echt ervaring nodig. En dat heb ik niet.
Wie heeft hier ervaring mee ???
Ik had vandaag de carbs er weer op na ze volledig te hebben na gekeken, kleppen heb ik ook gesteld (met ideale waardes).
Ik heb alles weer precies terug zoals het eraf ging, heb zelfs vier nieuwe bougiekabels erin gedraaid. De vlotterbakken zijn voorzien van een paar nieuwe bouten, de nokkenaskettingspanner heeft ook 2 nieuwe bouten.
En alle bouten zijn vastgedraaid met de juiste Nm.
Dus ik wilde hem starten, maar tevergeefs, alleen de startmotor deed het goed. Opeens zie ik best veel benzien naar beneden druppelen dus gekeken, bleek uit een slangetje te komen. Het zijn er 2, maar er kwam maar uit eentje.
Dus ik gelijk heel het forum doorzoeken, en zag dat dat in de meeste gevallen de vlotternaald of zitting is of vlotterbeluchting ?
Nu leek me dat sterk, want ik heb alles van de carbs, om mijn kamer onder een bureaulamp duidelijk bekeken en gemonteerd.
Maar toen las ik ook dat de stand niet te schuin moet zijn of zo, en bedacht me opeens dat ik die fiets nog steeds op de bok heb. Dus hij is van achteren op gebokt.
Zou dat dan wat uitmaken voor de vlotterniveau benzine ????
Even ter info:
Bougie's vonken denk ik wel, zitten er amper 3000 km in.
in elk cil een druppel olie gedaan om compverlies te voorkomen.
kleppen heb ik gesteld dus daardoor geen compverlies.
accu is geladen
schuur is lekker warm, en ik had de blok nog even verwend met een föhn.
Het sleutelen heeft ongeveer 2.5 maand geduurd i.v.m tijd gebrek.
Ik ben echt ten einde raad, morgen wil ik nog wel een poging wagen om die %^& vlotters na te kijken en die vlotter beluchtin te controleren, maar daarna sta ik op een punt om het op te geven, en het naar motorport te brengen.
Op het MF staan ook checklisten voor niet startende fietsen alles gecheckt, maar nee hoor........
Ik zou echt niet kunnen weten wat er nou is.
Ik bedoel, ik heb wel technisch inzicht, maar voor dat soort dingen heb je echt ervaring nodig. En dat heb ik niet.
Wie heeft hier ervaring mee ???