Gleufje maken met Dremel, passend voor een grote platte schroevendraaier. En als je de schroeven er uit hebt, doe jezelf dan een plezier...... en draai er dan gewoon inbus boutjes in.
Gr. Bjorn
Doe maar torx dan, als je toch bezig bent.
Gleufje maken met Dremel, passend voor een grote platte schroevendraaier.
Knip
Gr. Bjorn
Gleufje maken met Dremel, passend voor een grote platte schroevendraaier. En als je de schroeven er uit hebt, doe jezelf dan een plezier...... en draai er dan gewoon inbus boutjes in.
Gr. Bjorn
makkie, die schroeven kan je toch niet meer gebruiken, dus de makkelijkste en trefzekerste methode is:
1. kopje er af boren ( boortje 6mm )
2. nieuwe schroefjes kopen
3. een J.I.S. schroevendraaier kopen om de nieuwe schroefjes er in te zetten.
Een J.I.S. schroevendraaier is een kruiskopschroevendraaier speciaal voor deze schroefjes ( en vele andere, zoals die op je remvloeistofreservoir )
met een gewone philips ( en al helemaal met een PoZidriv ) schroevendraaier, verneuk je de boel.
Soms zit er in een goede doppenset ook wel een J.I.S. bitje.
Verschil PoZidriv en philips: ( links philips ) Let op de afgeronde hoeken bij de philips schroef, die de schroevendraaier ongeschikt maken voor het gebruik bij een J.I.S. schroef.
Waarom een PZ schroevendraaier ongeschikt is lijkt me duidelijk ( kijk maar naar jouw voorbeeld)
[afbeelding]
J.I.S.
[afbeelding]
( soms zit er ook een puntje in een hoekje, om aan te geven dat het een J.I.S. schroef is. Ik meen die bij jouw foto ook nog enigszins te kunnen zien zitten )
verschil J.I.S. en Philips: ( links is Philips )
[afbeelding]
Goeie tip!
Had pas hetzelfde probleem met meerdere zachte inbus boutjes van een carterbeschermings plaat. Gelezen dat iemand met een dremel een gleuf erin maakte. Dremel gekocht, grote gleuf erin en kreeg ze allemaal los.
idd, helemaal gelijk. maar na de eerste keer aankloten ben je gelijk genezen van de "muurvast-methode"!Gaat ook prima maar dan moet je wel weten dat vast vast is en niet denken van;
och dat kan nog wel beetje vaster kopje slipt nu toch niet meer door...
Gaat al helemaal snel met een haakse imbus sleutel waar je lekker wat kracht op kunt zetten.
InbusDe JIS schroef eruit en dan imbus er weer in. Doe ik bij alle carbs van mijn brikken. Een JIS bitje is niet oveal aanwezig, imbussleutels wel!
Daarom zijn er lijstjes met aanhaalmomentenKlopt!
Na de eerste keer helemaal uitelkaar halen van mijn brik was ik alles met schroefkoppen
ook even helemaal zat..
Sommige dingen mogen dan ook wel weer wel vast, ben eens een keer een bout van mijn
kettingwieldrager bijna verloren.