Beschadiging door tanktas?

Ik ben hier op het forum ook wel eens wezen zoeken naar info over tanktassen, maar daarbij kwam een reactie tegen van iemand die met zijn Quicklock schuurplek op zijn tank had gekregen en iemand die door de zuignappen witte vlekken op de lak had.

Het perfecte systeem bestaat blijkbaar nog niet...

Ik heb het kaartenvak gebruikt op mijn ZZ-R1100 en op mijn ZX-12R maar nooit ergens last van gehad. Het zou natuurlijk goed kunnen dat het door de weekmakers komt die in de zuignappen zitten. uiteraard kunnen de huidige lakken op waterbasis ook een rol spelen.
 
Ik sprak laatst iemand die ook een theedoek of iets dergelijks onder zijn tanktas had gedaan. De reden dat hij het vertelde, was dat de tas van zijn tank was geschoven en zijn stuur had geblokkeerd. Dit was weer de oorzaak van het in de vangrail belanden van hem en zijn bandit. ;(

Daarom doe ik ook nooit het riempie rond het balhoofd van me motor. Als die tas los schiet heb ik liever dattie overboord gaat dan dat hij aan mijn stuur bij het voorwiel loopt te bungelen.

Ik gebruik trouwens toch alleen het dunne 'kaart-deel' van de tanktas meer, pleur de rest gewoon lekker in de kofferbak. :P

p.s. zeempie d'ronder werkt goed.
 
Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat er een spijkertje o.i.d. onder de magneet blijft plakken. Als je die dan op je tank plakt, gaat dat krassen. Ik ken twee van dergelijke gevallen, en sindsdien controleer ik dat altijd even voor ik de tanktas op mijn motor plak.
 
Daarom doe ik ook nooit het riempie rond het balhoofd van me motor. Als die tas los schiet heb ik liever dattie overboord gaat dan dat hij aan mijn stuur bij het voorwiel loopt te bungelen.

Nu je het zegt. Daar was ik nog niet opgekomen, maar dat vind ik wel slim eigenlijk.

Ik doe het voortaan ook zo. :) :}
 
Ja dat was ik.... en m'n ZZR1400 had ik toen net een paar maanden dus dan kun je wel janken om zoiets......

Sindsdien plak ik wat folie op de kritische plekken en dat helpt wel maar toppie is anders.

Maar dat kwam toen doordat je de tas teveel had beladen aan 1 kant, waardoor deze kantelde? :? Of omdat je de quick-lock ring niet op de juiste plaats aan de tas gemonteerd had? :?

Ben namelijk ook in de markt voor zo'n ding. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan