Beschermende kleding verplicht stellen...

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
en nog iemand die de vinger gevonden heeft..


Ja, zonder hadschoenen vind ik ook stom, net
als zonder gordel rijden eigenlijk..

Kleine moeite, groot plezier.
Zijn van die dingen met alleen maar voordelen
en geen nadelen, zonde als je het dan niet benut.
 
Ik moet zeggen dat ik weleens de, mischien niet zo aardige, gedachte heb,
als ik weer van die gladiolen mij zie inhalen in "Jodi Bernal kledij"...ga jij maar ergens liggen.

Vorige week maandag ook weer één, óp de motor óp de snelweg in ze blousie met korte mouwen |(
In mijn hart hoop ik natuurlijk dat niemand dat meemaakt,
maar helaas kan ik de gedachte niet altijd wegstoppen.

Me ex is eens op een klaverblad met niet geringe snelheid op ze plaat gegaan in spijkerbroekie.
Die heeft weken niet kunnen zitten/liggen.

En zo hebben we allemaal een voorbeeld van hoe het kan aflopen.
Al dan niet zelf meegemaakt.
[edit] valt de tekst weer weg :( [/edit]

Maar eh, wil je dat ze op hun plaat gaan, omdat ze je aan je ex doen denken :? :+
 
Laatst bewerkt:
En sjaap: Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij aandoet. Maar die brommer-rijders lopen wel degelijk gevaar, alhoewel zij daar vaak geen besef van hebben.

Vaak niet nee. Ik wel. Ik rijd uiterst voorzichtig, met brommer/auto/motor. Daarom vind ik dat ik minder risico loop om een schuiver te maken. En daarom dus geen leren broek door de stad. (voor de duidelijkheid: Wel jas,handschoenen, helm, schoenen).
Wat jij zegt dat je wonden wel eens fataal kunnen worden met een schuiver van slecht 30km/h. K weet wel zeker dat beschermende kleding dat niks helpt. Als je die val dan niet overleeft, dan ben je waarschijnlijk met je nek op een stoeprand terecht gekomen en heb je die gebroken. Je had die dus ook gebroken wanneer je wel een beschermende jas/broek aan had.
 
Ik rij bijna altijd met beschermende kleding; ik heb altijd mijn jas en handschoenen aan en ook altijd mijn helm op, maar het komt nog wel es voor dat ik in mijn spijkerbroekie rij :] . Het is mijn verantwoordelijkheid en ik ben niet van plan te luisteren naar iemand die tegen mij zegt dat ik verplicht mijn motorbroek moet aandoen
nono.gif
 
een quad kopen of een motorscooter voor in de stad. Die dingen lopen max 80 km/h en zijn zo licht dat bij een val je die dingen weg kan trappen/wegduwen..

Dat wegtrappen maakt niet dat je geen wrijving heb met de ondergrond waar je op gaat liggen.
Ik wil het echt niet voelen hoor!!!
Me ouders wonen om de hoek van dat ziekenhuis met die extra capaciteit,
maar oei...nee bedankt. Dan maar peigere van de hitte in me pakkie op dat korte stukkie...
 
Op zondag 26 mei 2002 21:49 schreef Sjaap het volgende:Vaak niet nee. Ik wel. Ik rijd uiterst voorzichtig, met brommer/auto/motor. Daarom vind ik dat ik minder risico loop om een schuiver te maken. En daarom dus geen leren broek door de stad. (voor de duidelijkheid: Wel jas,handschoenen, helm, schoenen).
Omdat jij voorzichtig rijd, ben je dus veilig :? Kleding is om te voorkomen, hoor. Je moet het natuurlijk zelf weten wat je aandoet. Maar als jij zegt dat jij voorzichtig rijdt en daarom geen broek aandoet omdat je minder kans maakt op schuiver :? :? Ben ik het niet mee eens.. Maar ik ben dan al eens "de klos" geweest door een 'niet oplettende automobilist'... En aldoende leert men nog steeds, blijkt wel weer |(

Wat jij zegt dat je wonden wel eens fataal kunnen worden met een schuiver van slecht 30km/h. K weet wel zeker dat beschermende kleding dat niks helpt. Als je die val dan niet overleeft, dan ben je waarschijnlijk met je nek op een stoeprand terecht gekomen en heb je die gebroken. Je had die dus ook gebroken wanneer je wel een beschermende jas/broek aan had.
Dat heb ik dus niet gezegd..

Maar ik heb wel de wonden mogen zien van een motorrijder die met langzame snelheid aangereden was terwijl hij voorzichtig en devensief aan het rijden was.

Kleding is in 1e instantie niet om breuken tegen te gaan. Wel is het zo dat de beschermende stukken een redelijke klap best goed opvangen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met die jeans (met protectie :? ), die je in een motorzaak kan kopen?

Loop je er toch nog een beetje hip bij in de stad of op school.
 
Nee, aub niet alles verplicht stellen.

Ik rij vrijwel altijd beschermt, maar dus niet altijd, en wil graag in die keuze gelaten worden.

Ik weet wat voor risico's ik neem als ik zonder beschermende kleding rij, en die neem ik dus bewust. En ik ben niet dom.

Rijden zonder helm is levensbedreigend, kleding niet, of iig een heeeeeeel stuk minder.
Ik ben ook tegen verplicht dragen van de gordel.
Ik voel mij zelf mans genoeg om mij eigen beslissingen te nemen.

En waar ik het meeste bang voor ben, is dat dit alles veelste veel doordraaft, nog even en alles wordt voor mij beslist, nog even en roken wordt verboden, daarna waarschijnlijk de reclame op drank, dan drank, dan snoep, dan vet eten en ga maar door.
Uiteindelijk lopen er allemaal gefrustreerde personen rond, en maken we elkaar om het minste geringste dood.

Neem het verkeer in Nederland, niks mag, iedereen doe wat verboden is, en door alle onzin controle's doen we het dan ook maar overal.
Neem Duitsland als voorbeeld: Waar het kan mag je harder rijden, en iedereen houdt zich aan de snelheid daar waar het nodig is, wegwerkzaamheden en dorpjes.

Neem voorbeelden in het bedrijfsleven: geef werknemers meer eigen bevoegdheden, en iedereen doet beter zijn best.
:^

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Alhoewel ik het niet slim vind (gewoon erg dom) om zonder beschermende kleding te rijden vind ik niet dat dit opgedrongen moet worden, Nederland stikt al van de regeltjes, nog even en we moeten toestemming vragen of we misschien wel mogen motorrijden op een dag, nee bedankt. :(

Maar nogmaals, het is gewoon erg dom om zonder goeie kleding rond te rijden maar dat moet iedereen maar lekker zelf weten, ik heb m'n leren pak normaal gesproken altijd aan, als een ander dan in een t-shirtje rondrijdt, veel succes en ik hoop niet dat hij/zij onderuit gaat. |(
 
ben ik nou gek of werkt het poll gedeelte niet volledig. de de grafiekbalken blijven op 0 staan terwijl er al gestemd is.

ik stemde bijna altijd. kan voorkomen dat ik een km verderop mijn fiets ga schoon maken. dan is het beetje teveel van het goede om daarvoor tegaan omkleden.
meestal heb ik mijn 3seizoenen pak aan (regen en/of koude)of het zomer outfit (leren jas+motorjeans+laarsen+handschoenen).

o ja, het is idd gek dat de wet geen regel kent die beschermende kledij voorschijft.
maarja als je een beetje hersen hebt dan koop en gebruik je die spullen.
 
Laatst bewerkt:
We weten allemaal wel dat beschermende kleding beter is dan bijv een spijkerbroek.

Maar de vraag was, moeten we het verpicht stellen??

Ik zeg nee, als je het niet eens bent, lees dan aub mijn voorgaande posts. (meerdere)
 
Op zondag 26 mei 2002 21:58 schreef Sander 900 RR het volgende:Dat heb ik dus niet gezegd..


Kleding is in 1e instantie niet om breuken tegen te gaan. Wel is het zo dat de beschermende stukken een redelijke klap best goed opvangen.

Klopt. En daarom draag ik wel altijd handschoenen. Open geschaafde handen/knokkels zijn vervelender/pijnlijker dan geschaafde knieen.


Op zondag 26 mei 2002 21:58 schreef Sander 900 RR het volgende:Omdat jij voorzichtig rijd, ben je dus veilig :? Kleding is om te voorkomen, hoor. Je moet het natuurlijk zelf weten wat je aandoet. Maar als jij zegt dat jij voorzichtig rijdt en daarom geen broek aandoet omdat je minder kans maakt op schuiver :? :? Ben ik het niet mee eens.. Maar ik ben dan al eens "de klos" geweest door een 'niet oplettende automobilist'... En aldoende leert men nog steeds, blijkt wel weer |(

Ik zeg niet dat ik veilig ben; ik zeg dat ik minder kans maak op een schuiver dan iemand anders die sneller de bochten neemt bv.
Ik weet heel goed dat ik de klos ben wanneer ik word aangereden. Dat is dan mn eigen risico en zal dan ook niet klagen wanneeer ik de klos ben.
 
Vind dat ze beschermende kleding verplicht moeten stellen !! Heb wel eens iemand met een bloedgang over de snelweg zien rijden in zijn T shirt... wil niet weten wat er van diegene overblijft als hij onderuit gaat. Oke is wel zijn/haar eigen schuld.. Heb zelf ook in een 3/4 broek met lage schoenen gereden, weet nu wel hoe stom dat is om dat te doen. Ook al is het 30 graden, ik rij in het leer !!!
 
Je mag toch verwachten dat iedereen die motorrijdt de risico's weet van het rijden in T-Shirtje, als ze dat dan toch doen: dan hadden ze het waarschijnlijk ook wel gedaan als beschermende kleding WEL verplicht zou zijn.

Mijns inziens haalt zo'n regel helemaal niks uit. De meesten rijden toch al met een goed pak rond, en de rest die in T-Shirt rijdt vanwege het warme weer, blijft dat ook met zo'n regel wel doen.

En als ze dan onderuit gaan, kunnen ze alleen zichzelf de schuld geven, ze wisten de risico's van te voren.
 
Op zondag 26 mei 2002 22:08 schreef Sjaap het volgende:
Ik zeg niet dat ik veilig ben; ik zeg dat ik minder kans maak op een schuiver dan iemand anders die sneller de bochten neemt bv.

Hoe kan je dat nou zeggen :?

Ongelukken gebeuren echt niet alleen in bochten hoor. Maar je zegt zelf al bv.

Jij blijft ook nergens met een beetje pech, als er een tractor achter een boerderij komt zetten die je niet gezien heb :z
 
Op zondag 26 mei 2002 21:40 schreef Sander 900 RR het volgende:Die mensen komen bij mij dus niet achterop.
Ik voel me erg verantwoordelijk voor mijn passagier. Het kan maar één keer misgaan.

Ehhh, ik bedoel natuurlijk mensen die zelf met de motor mee rijden, niet als passagier. Als bestuurder ben ik verantwoordelijk voor mijn passagier(e). :)
 
Ik ga zomers regelmatig met de motor naar het strand aan mijn korte broek en T-shirt met sportschoenen. Ik ga echt niet voor een ritje van 2 minuten mijn pak aandoen en heb helemaal geen zin om in mijn auto vast te staan op weg naar de parkeerplaats.

Verder heb ik altijd mijn pak aan.
Denk niet dat ze het moeten verplichten.
Spelen met je leven vind ik in bijv. dit geval een beetje ver gaan, natuurlijk neem je een risico maar dat is in mijn ogen niet zo hoog. Je kan ook op je fiets aangereden worden.
 
Op zondag 26 mei 2002 22:20 schreef Lage CB het volgende:Hoe kan je dat nou zeggen :?

Ongelukken gebeuren echt niet alleen in bochten hoor. Maar je zegt zelf al bv.

Kijk maar eens in de crash topics hier op MF. Bijna allemaal hadden iets met een bocht te maken.
 
Op zondag 26 mei 2002 22:23 schreef Sander Vermeer het volgende:
Ik ga zomers regelmatig met de motor naar het strand aan mijn korte broek en T-shirt met sportschoenen. Ik ga echt niet voor een ritje van 2 minuten mijn pak aandoen en heb helemaal geen zin om in mijn auto vast te staan op weg naar de parkeerplaats....

Kun je beter je CBR op een poser R1 inruilen })

Ik zie het nut er niet van in om voor een ritje van 2 minuten de motor te pakken. Ga dan liever met de fiets.

BTW Sjaap, wat ben je toch lekker naief :z
 
Het zou waarschijnlijk de wachtlijsten in de zorg oplossen als iedereen beschermende kleding zou dragen.

:? Da's dus complete onzin.

Ik draag altijd beschermende kleding. Korte stukjes rijd ik niet op de motor. Verplicht stellen vind ik echter onzin. Het is je eigen verantwoordelijkheid. Er zijn al genoeg regeltjes in nederland. Ik ben van mening dat je ook zelf moet mogen kiezen of je een helm draagt of gordels gebruikt (ik gebruik mijn gordels ALTIJD).
 
Ik ga zomers regelmatig met de motor naar het strand aan mijn korte broek en T-shirt met sportschoenen. Ik ga echt niet voor een ritje van 2 minuten mijn pak aandoen en heb helemaal geen zin om in mijn auto vast te staan op weg naar de parkeerplaats.

Verder heb ik altijd mijn pak aan.
Denk niet dat ze het moeten verplichten.
Spelen met je leven vind ik in bijv. dit geval een beetje ver gaan, natuurlijk neem je een risico maar dat is in mijn ogen niet zo hoog. Je kan ook op je fiets aangereden worden.


Voor een ritje van 2 minuten kan je ook gaan fietsen.
Maar ik rijd dus zelf ook wel eens zonder lerenbroek aan, op een afstand dat best wel te be fietsen is. Meestal doe ik dat dan om ff mn motor te showen ;)
 
Waar kun je van die spijkerbroeken met protectie krijgen? Lijkt me wel wat, wel praktischer soms. :)
 
Heeft er iemand ervaring met die jeans (met protectie :? ), die je in een motorzaak kan kopen?

Loop je er toch nog een beetje hip bij in de stad of op school.

Daar ben ik heeeel erg benieuwd naar!
Schijnt ook wel wat lekkerder zijn als het erg warm is omdat het de lucht door de broek laat.

Maar ff nieuw topic voor openen?

Oh ja; ik heb soms gestemd in de poll maar moet zijn: Bijna altijd! maar die stond er toen niet bij.

Als ik voor de lol een eind ga rijden dan altijd het complete pak aan. Rijd ook lekkerder (voel me veiliger) maar op school is het wel erg lastig (aan uit kleden of de hele dag lekker zweten) maar al die moeite verdien je met een schuivertje waarschijnlijk dik terug! Maar vaak ga ik toch in me spijkerbroekie |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan