Beslagen brillenglazen

fendo

Die hard MF'er
22 dec 2012
282
0
Spijkenisse
Nieuw topic.
Wie heeft er ervaring met artikelen die het beslaan van brillenglazen voorkomen.
Ikzelf heb tot voor kort gebruik gemaakt van Plizzo. Dit werd, tot nutoe verkocht door Hans Anders.

Het beslaan van brillen vind ik heel irritant en zoek dus een middel om dit gedurende een geruime tijd (toertocht, etc.) op te lossen.
Ik heb van mijn optometrist doekjes en vloeistof gekocht maar dat helpt ong. 1 uur. Dit vergeet ik dus maar.

Welke ervaringen met welke middelen hebben jullie?
Dit lijkt mij toch een relevant en up to date onderwerp waar ik tot nu toe niets heb kunnen vinden.
 
Als ik eenmaal rijd dan beslaan mijn brillenglazen eigenlijk niet meer. Alleen 's ochtends in de kou bij het wegrijden en af en toe bij een stoplicht een beetje. Vizier een stukje open doen en het is weer weg. Iets wat een uur werkt is dan toch ruim voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Zo te horen heb je te weinig verluchting in je helm.
Rij zelf ook met bril, beslaat soms in de regen, maar als ik m'n klepje of verluchting open doe, dan gaat het vanzelf weer weg.
 
Ik doe mijn bril altijd af voor ik ga motorrijden. Onder andere vanwege dit probleem.

Ik kan uiteraard zonder bril nog prima zien.
 
Ik rijd elke dag en herken helaas je probleem.
Echter beslaat mijn bril alleen zodra ik voor het stoplicht sta met het vizier dicht. Oplossing is dan ook deze open te zetten.

In combinatie met regen is dit wat lastiger dus dan rijd ik maar even 10 seconden met een beslagen bril. Dat is tenminste veiliger dan een zeiknat vizier aan de binnenzijde.
 
Voor zover ik weet bestaan er meerdere chemische middelen tegen beslaan van glazen. Maar volgens mij ook allemaal even slecht voor de glazen, gezien het feit dat tegenwoordig nagenoeg alle brilglazen van kunststof zijn. Maar bij de meeste motor-zaken en opticiens hebben ze hier middelen voor.
 
Nieuw topic.
Wie heeft er ervaring met artikelen die het beslaan van brillenglazen voorkomen.
Ikzelf heb tot voor kort gebruik gemaakt van Plizzo. Dit werd, tot nutoe verkocht door Hans Anders.

Het beslaan van brillen vind ik heel irritant en zoek dus een middel om dit gedurende een geruime tijd (toertocht, etc.) op te lossen.
Ik heb van mijn optometrist doekjes en vloeistof gekocht maar dat helpt ong. 1 uur. Dit vergeet ik dus maar.

Welke ervaringen met welke middelen hebben jullie?
Dit lijkt mij toch een relevant en up to date onderwerp waar ik tot nu toe niets heb kunnen vinden.

Dreft afwasmiddel
Beetje op je vinger doen dan glas insmeren voorzichtig afwrijven met een doek.
 
Ik rij met bril en heb er eigenlijk nooit last van. Soms zet ik bij het stoplicht het vizier een stukje open, sowieso fijn om dan wat frisse lucht te hebben.
 
Dreft afwasmiddel
Beetje op je vinger doen dan glas insmeren voorzichtig afwrijven met een doek.

Funest voor je kunststof glazen dus. Maar het helpt wel idd.
 
Als ik eenmaal rijd dan beslaan mijn brillenglazen eigenlijk niet meer. Alleen 's ochtends in de kou bij het wegrijden en af en toe bij een stoplicht een beetje. Vizier een stukje open doen en het is weer weg. Iets wat een uur werkt is dan toch ruim voldoende.

Dit.
in stad met vizier op kiertje rijden.
en pinlock.
en kijk eens of de ventilatie van je helm open staat (open is beter).

vroegah was dit een echt probleem, zeker voor brildragers (ikke)
tegenwoordig: veeel betere helmen, ventilatie, pinlock. en brilglas is dunner en van plastic, past zich sneller aan.
dus.. lijkt me oplosbaar zonder dat je allerlei smeersels gaat proberen.
 
Nooit geen last van onder het rijden.
Alleen wanneer er te weinig lucht circulatie is dus wanneer je stil staat of heel langzaam rijd.
 
En serieus ben ik het eens met de lui die zeggen goeie helm met ventilatie , pinlock en op een kier bij het stoplicht .
 
Pinlock is onmisbaar, zou niet meer zonder willen. Maar om misverstanden te voorkomen: Een pinlock systeem voorkomt dat je vizier aanslaat. Pinlock kan niet voorkomen dat je brilglazen aanslaan.
 
Wennen aan vuile glazen.
Zijn bij mij standaard zo vet dat ze niet kunnen beslaan.
 
Nooit last van gehad met mijn Shoei Raid II.
Nu Schuberth C3 en ik hoef maar half stil te staan of ik zie niks meer :(
 
Nieuw topic.
Wie heeft er ervaring met artikelen die het beslaan van brillenglazen voorkomen.
Ikzelf heb tot voor kort gebruik gemaakt van Plizzo. Dit werd, tot nutoe verkocht door Hans Anders.

Het beslaan van brillen vind ik heel irritant en zoek dus een middel om dit gedurende een geruime tijd (toertocht, etc.) op te lossen.
Ik heb van mijn optometrist doekjes en vloeistof gekocht maar dat helpt ong. 1 uur. Dit vergeet ik dus maar.

Welke ervaringen met welke middelen hebben jullie?
Dit lijkt mij toch een relevant en up to date onderwerp waar ik tot nu toe niets heb kunnen vinden.

Er was ooit een speciale coating voor, vraag er eens naar bij de betere opticien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En serieus ben ik het eens met de lui die zeggen goeie helm met ventilatie , pinlock en op een kier bij het stoplicht .

Inderdaad, heb zelf -5 aan beide ogen en moet dus wel met een bril rijden. Vizier een klein beetje openzetten en alle ventilatie-klepjes open schuiven. Beslaan alleen als ik stil sta, bij wegrijden verdwijnt het eventuele vocht op je brilglazen.
 
Ik denk wel dat de ventilatie van de helm een wereld van verschil maakt.
De helm die ik nu heb koelt/ventileerd veel beter met warm weer. Met koud weer kan alle ventilatie niet eens dicht.
Daarom heb ik dan mijn oude helm op, die tocht niet zo erg/niet.

Het is echt een wereld van verschil tussen de twee helmen/merken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan