beslagen vizier

Mja, toch ben ik er geen voorstander van om zaken op je vizier te schroeven die je zicht belemmeren...

Het is 'maar' in je perifere zicht, en je kan 'denken' dat je er geen last van hebt, maar het zit er wel... En vanuit dat oogpunt (I know, slechte woordspeling ;) ) wil ik graag alle mogelijke millimeters vrij houden om al die blikkers om me heen in de gaten te houden. Maar ieder zo zn eigen mening ;)
En hoe heb je het dan als je vizier beslagen is???juist daarom al jaren in div.helmen een pinlock,hou je iig ten alle tijden vrij zicht en geen mogelijke millimeters,de volle breedte vrijzicht wel zo veilig :Y :Y :} *O*
 
Soms is een fog-city beter soms een Pin-lock.
Pinlock is dikker dan Fog-city. Voor mijn Shoei X-pirit heeft pinlock een verhoogde SBK uitvoering gemaakt. Dit geeft als je plat op de tank ligt meer zicht dan de standaard versie. Echter de pinlock is dikker en omdat ie in aanraking komt met de rubbere afdichting van de helm/vizier is dat minder waterdicht dan de dunnere (geplakte) fogcity.
Mijn advies: kijk even goed naar een gemonteerd model (pinloch en fog-city) voor jouw helm en jouw eventuele "plat op de tank" rijstijl". Maak pas dan een keuze.
Voor mijn model helm wou ik dat ik bij Fog-city was gebleven. -O-
 
Die fogcity is voor sommige helmen (viziers) te breed op het breedste punt, dus niet voor alle helmen geschikt, maar wel voor de meeste.
Ik heb zo'n UV meekleurende fogcity. In de zon wordt ie blauw, rij je een tunnel in is ie vrijwel meteen weer licht. Hoef ik geen zonnebriltje op 8-)
Wel even goed erin (laten) plakken. Doe er al 2 jaar mee zonder problemen.
 
iemand al een pinlock aan de buitenzijde gemonteerd????
afgelopen ma en di 9 en 10 januari door zeer dichte mist moeten rijden die overal meteen op vast vroor. dus ook op vizier. het was meer met 1 hand rijden en binnen de 100m vizier schoonvegen, niet echt lekker.
oplossingen??
 
iemand al een pinlock aan de buitenzijde gemonteerd????
afgelopen ma en di 9 en 10 januari door zeer dichte mist moeten rijden die overal meteen op vast vroor. dus ook op vizier. het was meer met 1 hand rijden en binnen de 100m vizier schoonvegen, niet echt lekker.
oplossingen??
de trein pakken :? maar nee is vrij weinig tegen te doen
 
Ik heb Fog City (Pro Shield) binnen en Turtle Wax buiten. Geen beslagen vizier meer.

Hoe kan je Fog City het beste schoonmaken?
 
Ik maak de FogCity schoon met een microvezeldoek, warm water en wat afwasmiddel. Krast niet en ontvet goed. Fogcity is ook geen wondermiddel of zo, gewoon een plastic laag waarmee je dubbel glas nabootst.

De vorige FogCity heeft het een jaar uitgehouden, nummer twee doet z'n werk weer prima.
 
Ik heb pinlock speciaal voor mijn helmtype(nolan) en die sluit perfect af... geen randjes waar je tegenaan kijkt omdat de rand precies aansluit op de rand van de helm! daardoor ook geen last met het niet afsluiten van het vizier omdat ie niet dikker is geworden!

greetz!
 
koop een goeie helm
ik ken jouw probleem niet eens.
full
 
met die helm kan je niet eens in de winter rijden, dan krijg je nog ijspegels van 30 cm rondom je neus.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan