Besparen of betalen?

rolfroemers

MF'er
28 feb 2011
199
34
Haarlemmermeer
Bij het vergelijken van motorkleding tot accessoires aan toe zie ik dat er redelijke/behoorlijke prijsverschillen zijn.
Van gerenommeerde zaken tot outlets aan toe.
Om Internettijd en geld te besparen is het wellicht handig als ervaringen gedeeld worden. Waar doe jij je aankopen en waarom gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
 
Kleding kopen doe ik of tweedehands of in een motorzaak. Vind het fijn te kunnen passen en om advies te krijgen, daar betaal ik graag wat extra voor.
Niet levensreddende zaken: aliExpress. Van hamdvatverwarming tot claxons: kost niks vergeleken met hier en tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
Belangrijke onderdelen bestel ik in een webshop, denk aan olie, filters en remmerij. Wil graag dat dit soort zaken goed zijn. Koop dit dus wel online omdat dat goedkoper is dan in een winkel, voor hetzelfde spul.
 
Voor al mijn motorkleding kijk ik eerst online wat ik ongeveer wil, vervolgens ga ik naar een winkel toe om het daar te passen. Ik koop de betreffende kleding ook gewoon in de winkel. Service die ze daarbij verlenen is fijn dat je dat erbij krijgt maar de beste meneer of mevrouw die alles over de pasmaten weet en zo een pak voor jou uit de schappen trekt wat bijna direct past krijgt natuurlijk ook gewoon salaris. Dat zal iets meer zijn dan een magazijnmedewerker. Dat is dan ook nog zonder huur.

Lang verhaal kort, ik zoek het online en ga vervolgens naar een winkel om het te passen en te kopen.
 
Kleding kopen doe ik of tweedehands of in een motorzaak. Vind het fijn te kunnen passen en om advies te krijgen, daar betaal ik graag wat extra voor.
Niet levensreddende zaken: aliExpress. Van hamdvatverwarming tot claxons: kost niks vergeleken met hier en tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
Belangrijke onderdelen bestel ik in een webshop, denk aan olie, filters en remmerij. Wil graag dat dit soort zaken goed zijn. Koop dit dus wel online omdat dat goedkoper is dan in een winkel, voor hetzelfde spul.
:^
Helemaal mee eens, alleen koop ik geen tweedehands kleding want ik moet er wel elke dag minimaal een uur in zitten en dan zweet ik mijn spullen graag zelf vol :)

O ja, en ik laat de levensreddende dingen bij een motorzaak doen.
 
Tot nu toe al mijn kleding bij een winkel gekocht. Omdat je kan passen en ik misschien wat kritisch ben daarop.
Protectoren en andere zaken 'in een doosje en niet op maat' koop ik wel online voor een redelijke prijs (meestal niet de goedkoopste, een combinatie van winkel, betrouwbaarheid etc). Aan dergelijke dingen kan je geen miskoop doen.
Mijn motor is nog niet aangeschaft dus nog geen ervaring. Als het verschil in prijs tussen olie en andere slijtage delen groot genoeg is gaat dat ook online gebeuren. Maar als er kennis voor nodig is die ik niet heb ga ik gewoon langs een zaak die mij daarmee kan helpen, dat is uiteindelijk goedkoper dan uren zoeken.
 
Ik ben gewend om alles online te bestellen en terug te sturen wat niet goed is, maar die vlieger gaat niet zo makkelijk op bij veel motorzaken. Begrijpelijk!

Hier in het zuiden hebben we helaas niet zo veel keuze, maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig altijd met volle tevredenheid naar een van de Louis filialen net over de grens ga, of de recent geopende in Tilburg. Bij zaken zoals MotorkledingCenter of MotorkledingOutlet (hier in de buurt de enige "grote") hebben ze vaak helemaal niet zo veel op voorraad in de winkel om te passen. Zeker als je lengte of korte maten hebt. Dan zit je bij Louis wel goed - weliswaar heb je het dan over Probiker of Vanucci ipv Alpinestars of Dainese, maar dat maakt voor mij niet uit. Ik stond er laatst van te kijken hoeveel verschillende dingen ze gewoon hebben hangen, en dan ook nog in alle maten die je kan bedenken.
 
De spullen die ik aan het begin goedkoop heb gekocht heb ik kort daarna weer vervangen. Koop iig dat wat je graag wilt hebben, goedkoop of niet. Anders kost het alleen maar meer later.
 
Ik ga bij voorkeur naar de winkel als het gaat om kleding, helm en handschoenen. Alleen laarzen koop ik wel eens online omdat ik precies weet welke ik wil hebben en welke maat. Voor kleding zweer ik ook al jaren bij Dane dus daarvoor ga ik naar Motoport Wateringen (goede service op de kledingafdeling).

Mijn motoren breng ik voor onderhoud weg, de GSA naar de dealer, de Transalp naar een lokaal zaakje om de hoek. Onderdelen koop ik dus niet veel, behalve remblokken voor de GSA en toevallig recent beide motoren van nieuwe accu's voorzien, die heb ik ook online gekocht.
 
Als ik het wil aanpassen of advies ga ik naar een motorzaak en dan koop ik het ook daar en niet alsnog op het internet. Als ik geen advies nodig van de winkel en of het niet wil aanpassen heb koop ik het op internet bij voorkeur een website van een Nederlands bedrijf ivm terug stuur kosten.

Betalen liefst via PayPal of credit card ivm eventueel gedoe over terug sturen, niet ontvangen hebben enz.

In de praktijk veel bij louis, MLM parts en oliehandel. Kleding de laatste keer bij Goedhardt maar ook bij van der Kuinder.

Probeer altijd aankopen te combineren ivm verzendkosten.

Kwaliteit/prijs kies ik meestal tussen: Slecht een goedkoop als ik het weinig denk te gebruiken of het (bijna) allerbeste zo goedkoop mogelijk als ik het vele gebruik. Voorbeeld: Shuberth C3 Basic bij louis voor 300 Euro maar ook de goedkoopste moment sleutel bij Louis gekocht.
 
Overal eigenlijk, maar voor groot onderhoud incl. banden van mijn motoren heb ik mijn adressen die ik kan vertrouwen.

Verbruiksartikelen ed overal waar het goedkoop is, ik maak er een sport van om het zo goedkoop mogelijk te maken; internet.

Kleding zoals motorpak tweedehands, ik wou een periode correct pak kopen, dus MP voor 35 euro een hele mooie Texport en Dainese gekocht. Beste koop tot heden. Laarzen/helm/handschoenen etc nieuw bij ter maat bijv.

Kortom, ik betaal meestal en bespaar op de kleintjes....belangrijkste is dat het qua techniek vd motoren wel goed zit!
 
Laatst bewerkt:
Ik koop geen 2e hands kleding of helm

En koop het ook in de winkel, wil meteen passen.
Tja.. en daar betaal je dan wel iets meer voor.
Het zij zo..
De zuuuunige hollander doe ik wel bij alles wat niet gepast hoeft te worden ( onderdelen ect.. )
 
Ik koop zo nu en dan wel eens wat meuk op XLmoto, Rad, MLMparts en dergelijke. Maar dan alleen randzaken; op belangrijke dingen en kleding ga ik niet al te serieus beknibbelen. Kleding koop ik bijna nooit online; er zijn zat zaken in de buurt om even naartoe te rijden om te passen; dan koop ik gelijk iets wat goed zit. En 'tis eigenlijk nog leuker ook.

Ik heb maar 1 ding tweedehands, een leren jack van MQP toendertijd voor 50 euro op de kop getikt. Wel zelf de bescherming los gekocht en erin gezet. En natuurlijk wel even wezen passen en checken voordat ik 'm kocht. Gezien 'ie nog in prima staat was (en is) en het zo'n koopje was kon ik dat niet laten.
 
ik koop mijn kleding en toebehoren altijd in de winkel maakt het met garantie ook een stuk eenvoudiger .... bon bewaren en klaar
tevens kan ik er dan meerdere passen en uitproberen en tevens gun ik die ondernemers ook een inkomen
 
Kleding en dergelijke voor mezelf ook in een winkel, hier in de nabijheid Ter Braake, Ten Kate, Gebben, maar bij mijn vriendin Termaat, daar kan ik al snel wat vinden met mijn kleine maten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan