Je hebt nogal wat voorwaarden, sommige is nu nog niet aan te voldoen.
Grote motor, Adventure achtig... Dat wordt lastig of je moet gaan kijken bij Tacita.
Een All Road gaat overigens wel, kijk eens naar de Zero DS(R) serie.
Actieradius van 80 Km is geen probleem, ik kan zo’n rit nog doen nadat ik terug ben van het werk, zonder bij te laden.
Handvatverwarming heeft ongeveer geen invloed... Daar merk je echt niets van. Dat doet me denken aan zo’n vergelijk, zal wel ANWB geweest zijn. Ze gingen elektrische auto’s vergelijken en daarvoor reden ze over de snelweg naar noord Groningen. Navigatie moest uit want die gebruikt stroom.... Wat een verstand... Ze hebben blijkbaar echt geen idee.
Prijs is wel een dingetje... Voor € 5000,- koop je weinig. Persoonlijk vind ik dat je naar het grote geheel moet kijken, de totale kosten van de motor inclusief onderhoud en brandstof. Reken dat maar eens uit voor een doorsnee motor, en dan voor een elektrische motor. Dan kun je ineens heel wat meer uitgeven aan een elektrische motor.
Zelf zou ik niet gauw een nieuwe elektrische motor kopen, vanwege alle hardnekkige bakerpraatjes is de afschrijving vrij fors en daar kun je handig gebruik van maken door gebruikt te kopen. Bovendien kan er weinig aan mankeren.
Als je een motor gebruikt waar ie voor bedoeld is, dus als je er jarenlang dagelijks mee rijdt dan is ie al gauw goedkoper dan een conventionele motor. Ik heb nu bijvoorbeeld al bijna drie jaar niet hoeven tanken, dat is een goed gevoel kan ik je melden... Verder heb ik de meerprijs er nu al weer uit aan minder onderhoud en brandstof. Nog zo’n periode en ik houd echt geld over.
Maar ook al is het goedkoper, het gaat niet alleen om kosten. Rijden is minstens zo belangrijk en elektrisch rijdt goed, heel goed.