Betaalbare elektrische motor?

Erik109

Die hard MF'er
14 sep 2008
300
39
Eindhoven Weert
Wat kan er eigenlijk kapot qua electronica en batterijen aan een Brammo, wat niet zomaar te koop is?
En kun je dat dan relatief eenvoudig zelf oplossen met universeel alternatief(Arduino?) materiaal, en wat solderen van batterijcellen?

Aan mijn 30 jaar oude ICE zitten volgens mij eigenlijk geen echte technische of economische showstoppers, vind ik wel fijn.

Straatpiloot

Die hard MF'er
6 jul 2009
626
10
zelfde cell type is niet (meer) te krijgen.
en de bsm en mobo zijn echt door brammo zelf ontwikkeld.

maw ja alles is te repareren maar dan wordt het waarschijnlijk een knutsel project of een hele dure ombouw (wat wel super kan uitpakken)

Jessedew

Die hard MF'er
24 jan 2016
501
24
Interessante vraag van topic starter. Had zelf ook eens erin verdiept, maar momenteel totaal nog niet rendabel. Rij zelf op een motorscooter van 3000 nieuw, dat duurt voor mij nog even voordat het interessant wordt (zeker aangezien die slechts 1 op 45 slurpt) maar over 10 jaar zie ik mezelf wel op zo'n elektrisch apparaat tuffen.

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
47.888
882
47
Zuid-Holland
Interessante vraag van topic starter. Had zelf ook eens erin verdiept, maar momenteel totaal nog niet rendabel. Rij zelf op een motorscooter van 3000 nieuw, dat duurt voor mij nog even voordat het interessant wordt (zeker aangezien die slechts 1 op 45 slurpt) maar over 10 jaar zie ik mezelf wel op zo'n elektrisch apparaat tuffen.
Ik gok over vijf jaar. ;)

brugja

MF'er
17 sep 2011
199
5
49
@kevinblade, ik bedoelde het niet rot, maar mijn accupakket was compleet leeg getrokken, en dan? Koop je een nieuw accusetje voor weinig bij wie? of breng je hem naar de Brammo dealer??

Ik wilde hier een linkje plaatsen naar het brammo forum om mijn zoektocht te kunnen volgen, en kwam tot mijn verbazing een reactie tegen van de man die mijn brammo gekocht heeft, hij werkt(e) in de ev-auto branche. Maar blijkbaar is het toch iets lastiger ....

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Hans2183