ik zie hele rare opmerkingen voorbijkomen
sleutelen aan een K100
bij een K-serie hoef je alleen af en toe olie te verversen, dan loopt hij lachend 3 ton.
als er dan eens iets mee is betaal je BMW prijzen, mijn motorboer wordt daar doodziek van, het kost de helft van honda onderdelen.
Hoeveel rare dingen zie je voorbijkomen
, want er was nog maar 1 reactie over die K.
Ik kraakte hem niet eens af, maar heb wel wat ervaringen..
Een maat van mij had alleen maar ellende met een olieboot van een K100
die slechts 140.000 had gelopen.
Die K100 die pas op MF stond met een redelijk laag kilometeraantal (dacht 124.000
) had ook een hele waslijst van dingen die vervangen waren.
Nee, een K100 is gewoon een motor die je gewoon goed als ieder moet onderhouden.
En dat is meer dan olie erin pleuren.
klik!
Lekkende pakkingen ben ik meerdere malen tegengekomen.
Klein recent voorbeeldje.
En een Honda is gewoon sleutelvriendelijker dan een K100.
Ga jij maar even bij 1 van de 2 een koppeling vervangen.
Hier een mooi fotoverslag trouwens van een K100 restauratie.
Daar zie je alles hoe de koppeling gemonteerd is. Bij de Honda kan je er van buitenaf bij.
(edit link even copieren naar een nieuw venster, direct via MF werkt niet..)
Ik had mij aardig ingelezen in die motor.
Volgens mij was mijn eerdere reactie behoorlijk realistisch.
Hij kan wel betrouwbaar zijn, maar als je wat hebt dan ben je aan de beurt.
Tenzij je kan sleutelen en die blijkbaar goedkopere onderdelen (wie zei dat ze duur ware?
) kan monteren.
Er zit gewoon veel meer in/op aan dan bij de Honda.
Maar het is dan ook veel meer motor.