"bijna niemand draagt gehoorbescherming"

Twee weken gelden speciaal op maat gemaakte gehoorbescherming laten maken. Werkt uitstekend kan het overige verkeer en de navigatie nog steeds goed horen. Zij passen perfect en zijn gemakkelijk schoon te houden.
 
in het begin van mijn motor carrière droeg ik enkel gehoorbescherming op de snelweg
Dus, naar de snelweg rijden, even stoppen en oordopjes in, naar begin van de route, even stoppen en oordopjes uit, toertocht rijden en weer alles opnieuw
Op gegeven moment liet ik ze zitten en rijd sinds altijd met, kort of lang ritje, snelwegen of niet, maakt niet uit, altijd met oordopjes
Ik gebruik van die gele schuimpjes van verschillende afkomst, naargelang wat er bij de baas in de dispenser zit
Ik gebruik zo'n schuimpje wel verschillende keren en wissel na een weekje voor een vers setje
 
T'is feitelijk dit materiaal : TFC Silikon Kautschuk Typ 8 Knetsilikon knetbar mittelhart Shore 45 1:1
Het is twee componenten en heeft , eens uitgehard, de geschikte hardheid (shore) om comfortabel te zitten (beetje de hardheid van een potloodgum) . Uit die potjes kan je makkelijk 50 doppen maken, dus het kan al een keertje misgaan en herbeginnen.

Voor de ingewerkte oortjes gebruikte ik gewoon JBL tune110 bluetooth, zonder de siliconerubbertjes.
Maar je kan van dat materiaal ook gewoon oordopjes maken, zonder geluidoortjes erin verwerkt. Zo heb ik ook een setje
Balen.. bestellen lukt maar niet?!
Steeds melding dat ik geen verzend optie heb gekozen
 
Ja hoor, het jaarlijkse motor-momentje is er weer. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat ten tijde van de beurs ook de kranten weer een nieuwtje hebben over motorrijden.

Plusje: van de week kwam al het bericht dat veel jongeren weer gaan motorrijden.

Minnetje: dit gedrocht:
Motorrijder beschadigt gehoor in 15 minuten en bijna niemand draagt oordoppen, kno-artsen slaan alarm

Wat nou, "bijna niemand" :? Da's niet wat ik hier zie :N
Of de afgelopen dertig jaar heb meegekregen :N

Is het echt zo erg :?
Nog nooit doppen in gehad op de motor. Om windgeruis te onderdrukken gebruik ik mn comset. Met harde muziek.
Heb al meer dan dertig jaar tinitus.
Maar er geen last van.
Ps, veroorzaakt werk retelateert.
Pps, consert van Rammstein gebruik ik wel oorpluggen tegen de herrie.
 
Ik draag op beurzen ed wel oordoppen. Mijn gehoor is helaas te goed dat wat er binnenkomt te veel is en ik overprikkeld word.
Echt 100% van elk woord van mijn reactie was sarcasme en/ of grappig bedoeld.

Of ga je nu reageren dat iets niet 100 % kan zijn in combinatie met en/of 😉 .

sarcasm.gif
 
Ik draag regelmatig doppen in m'n kop, om verschillende redenen. Concerten, overdag slapen (na nachtdiensten), vliegen (ivm drukverschil). En ja, op de motor. Niks op maat gemaakt, gewoon de doppies van 15 euri die je bij de drogist haalt.

Ik heb geloof ik een verzameling van 5 of 6 setjes slingeren voor elke gelegenheid. 🙃 Die voor de moto dempen geloof ik 20 decibel, en onderdrukken voornamelijk lage tonen. M'n concert dopjes dempen 25 en onderdrukken gelijkmatig, en m'n overdag-slapers onderdrukken geloof ik zelfs 27db. Met die dingen in hoor ik echt geen ene donder.

Ik rij wel eens korte ritjes zonder, en merk toch echt een flink verschil. Ook dat ik m'n intercom/radio veel beter kan horen met de doppen in.

Ondanks al m'n herrie-hobbies heb ik nog geen tinnitus of andere gehoorschade, wellicht deels dankzij de dopjes.
 
Nog nooit doppen in gehad op de motor. Om windgeruis te onderdrukken gebruik ik mn comset. Met harde muziek.
Heb al meer dan dertig jaar tinitus.
Maar er geen last van.
Ps, veroorzaakt werk retelateert.
Pps, consert van Rammstein gebruik ik wel oorpluggen tegen de herrie.
Je hoort de ruis dan niet maar hij is er wel, evenals het schadelijke effect ervan.
Maar goed je hebt al 30 jaar tinitus......Dan zal het niet veel meer uitmaken wat je nu nog wel/niet aan bescherming doet. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan