Bijna onderuitgegaan

Kom je goed mee weg dus.

Maar oude banden* hebben minder grip.
(*= oud in de zin van: uitgedroogd, hard, ofwel het rubber is niet meer soepel)


Hoeft niet hoor. Heb voorop ook een oude maxxis liggen en rij met een versleten achterschokbreker met vers rubber en ga nog steeds hard de bochten door zonder weg te glijden.

Zelfs elke ochtend en middag een vies aflopende bocht naar binnen *O* :]
 
Nu we het er toch over hebben,ik ben komend seizoen ook wel weer aan nieuwe rubbertjes toe.
Heb nu geloof ik Bridgestone BT023 en die bevallen best wel maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Ik rij redelijk sportief maar niet overdreven,gewoon lekker plat door de bochtjes maar geen kd.
Wat zou een goede band zijn,lees evt.beter dan de Bt023

(ik weet dat hier topics over zijn maar heb geen zin om te zoeken)
 
Ik weet niet wat je gedaan hebt maar zou het toch bij jezelf zoeken.

BT014 zijn prima banden, misschie niet de beste maar zolang ik daarmee ook op het circuit een best potje kan vegen zal je op de openbare weg echt niet aan de grip limiet komen. Tenzij je dan ook al zo plat en hard gaat dat je de steunen aan de grond rijd. Wel fatsoenlijke bandenspanning?
Als er op de weg dan ook niets lag kan het in mijn ogen alleen maar aan de bestuurder liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je gedaan hebt maar zou het toch bij jezelf zoeken.

BT014 zijn prima banden, misschie niet de beste maar zolang ik daarmee ook op het circuit een best potje kan vegen zal je op de openbare weg echt niet aan de grip limiet komen. Tenzij je dan ook al zo plat en hard gaat dat je de steunen aan de grond rijd. Wel fatsoenlijke bandenspanning?
Als er op de weg dan ook niets lag kan het in mijn ogen alleen maar aan de bestuurder liggen.

Ben ik niet helemaal met je eens.

Een BT-014 is inderdaad een stuk zachter dan bijvoorbeeld een metzeler marathon (ik noem maar wat).

Het punt met deze banden is echter dat ze nul komma nul feedback geven. Dat in combinatie met het feit dat je ook nog eens erg lang warmgereden moeten worden is voor mij athans een no-go.
 
Ben ik niet helemaal met je eens.

Een BT-014 is inderdaad een stuk zachter dan bijvoorbeeld een metzeler marathon (ik noem maar wat).

Het punt met deze banden is echter dat ze nul komma nul feedback geven. Dat in combinatie met het feit dat je ook nog eens erg lang warmgereden moeten worden is voor mij athans een no-go.

You batty? _O-
 
doe jezelf een plezier en knikker die BT014's zsm in de kliko, zijn echt puinbanden.... erg hard, en bieden weinig grip...

:^

Heb ze ook gehad, onregelmatige slijtage, slechte grip. Echt een rotband.

Als je toch alleen met mooi weer rijdt doe jezelf een plezier en leg er een paar Pilot Power banden onder, lekker veel grip en snel warm. Enige nadeel is dat je maar 6000 met een ahcterbandje doet.
 
als je toch alleen op de weg rijd, waarom dan geen pilot road banden?
(edit, liggen ook onder mijn zx6r en bevallen super!)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de tips! :}
Ik ben net toch maar even gaan kijken bij die bocht en zag m'n banden spoor nog staan :X ik had even naar de wegdek gekeken en ik zag dat het asfalt in het midden van de bocht (stuk wegdek tussen linker en rechter rijbaan) versleten was. B| Ik ben waarschijnlijk daar overheen gereden en in de slip geraakt (aan m'n bandenspoor te zien). Verder kan ik me niks bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn :? Geen olie,vocht, bladeren e.d. Wel wat grind aan de zijkanten. Overigens ook even mijn motor gecheckt op lekkage, maar niks gevonden. De dot code van mijn bridgestone bandje is 1107 (al aan vervanging toe? :o ).
wel ff de gemeente contacten svp, de volgende die er dan over uitglijdt kan ze schade vergoed krijgen!!!
 
Gezien de schaaf plek op de band en het rubberspoor op de weg vermoed ik een geblokkeerd wiel. Denk dat je onbewust hebt geremd in de bocht en dat je daarbij je wiel heb geblokkeerd.
 
Gezien de schaaf plek op de band en het rubberspoor op de weg vermoed ik een geblokkeerd wiel. Denk dat je onbewust hebt geremd in de bocht en dat je daarbij je wiel heb geblokkeerd.
yup, een band die met een zeker snelheid ronddraait en vervolgens grip verliest stopt niet om vervolgens een "spot" als schaafplek te ontwikkelen.

die glijd en draait tegelijk rond.

Ik vermoed dat je remmen er ook iets mee te maken hebben gehad.
 
Het zal heus niet alleen aan de banden hebben gelegen. Dit is mijn resultaat van een paar uurtjes te fanatiek sturen met een GPZ500 op BT45's:
full
 
Niet gewoon per ongeluk (of bewust, maar ken je het resultaat niet) teruggeschakeld in de bocht? Met als resultaat een blokkerend achterwiel?

Als ik me 40 km/h door een flauwe bocht inbeeld (zoals je zegt), kan het haast onmogelijk aan de banden liggen
 
Laatst bewerkt:
diesel op de weg.

Zelfs in combinatie gaat een lage bandentemperatuur, versleten banden, lage (ik denk eerder hoge) bandenspanning, niet zo'n rare glijer geven met 25kw en lage snelheden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan