Door wat ben jij (bijna) geraakt?

JohnDoe94

Jonge God
6 jun 2019
2.233
6.746
Het groene hart
Instagram
Vandaag weer (helaas) met een vogel geknuffeld tijdens het rijden. Met +/-100kmh een klap tegen m’n arm gekregen. Niet echt schade op een klein plekje na.

In de nu ongeveer 2,5 jaar en 45000km dat ik heb gereden heb ik al best wat dingen tegen mezelf aangekregen waar ik gelukkig nooit echt iets aan heb overgehouden waaronder een wieldop tegen m’n laars en een meeuw tegen m’n helm in de regen.

Verder ook close-calls gehad waaronder eenden en ander gedierte waar het mij gelukkig wel lukte om ze te ontwijken.

Als alleen mijn maten en ik dit iedere paar ritjes wel een keer meemaken, dan ben ik vast niet de enige; dus ben ik wel benieuwd wat het raarste is dat jullie op jezelf afgevuurd hebben gekregen
 
Vandaag weer (helaas) met een vogel geknuffeld tijdens het rijden. Met +/-100kmh een klap tegen m’n arm gekregen. Niet echt schade op een klein plekje na.

In de nu ongeveer 2,5 jaar en 45000km dat ik heb gereden heb ik al best wat dingen tegen mezelf aangekregen waar ik gelukkig nooit echt iets aan heb overgehouden waaronder een wieldop tegen m’n laars en een meeuw tegen m’n helm in de regen.

Verder ook close-calls gehad waaronder eenden en ander gedierte waar het mij gelukkig wel lukte om ze te ontwijken.

Als alleen mijn maten en ik dit iedere paar ritjes wel een keer meemaken, dan ben ik vast niet de enige; dus ben ik wel benieuwd wat het raarste is dat jullie op jezelf afgevuurd hebben gekregen
Zal het schelen als je gewoon de openbare (lees: verharde) pakte ipv. op de modderige zandweggetjes te gaan rijden? :+

Wat ik tot nu toe "close contact" mee heb gehad:
- duif onder de motor door, leuke efect achter de motor;
- Takjes;
- Sigaretenpeuken;
- Krant meters meegenomen, bleef als het ware om mijn been/laars hangen/plakken;
- Onbekende rommel wat ik ineens tegen mijn been/laars aanvoelde.
- Begin januari op de snelweg scheet er ineens een meeuw precies op mijn vizier voor mijn rechteroog (of all fucking places). Zo zie je heel wat en zo zag ik alles maar half.
 
-het wegdek…enkel wat krassen…op mijn ego)
-wieldop tegen de kruipruit.
-iets zwarts plastic iets tegen mijn schouder ( nog steeds geen idee wat het was ging te snel deed wel zeer)
-ontelbaar veel muggen en vliegjes en een vette hommel tegen o.a. De helm.
-ruiten schoonmaak vloeistof (“ oeps sorry had je niet gezien” toen ik naast hem stond geïrriteerd mijn vizier schoon te maken)
- een bumper( mevrouw vond dat ze voorrang kon nemen van links en schiet op het laatste moment er voor)

Valt tot nu toe nog mee.
 
Meerdere vogels geraakt, een keer een kat (heeft het overleefd), paar keer ondergescheten door vogels, en vast nog wel een hoop andere zooi die ik me niet meer kan herinneren. Het meest spannende was een vrachtwagen die een klapband kreeg terwijl ik hem inhaalde, toen kreeg ik een hele regen aan rubber en staaldraad tegen me aan, maar wonder boven wonder verder geen schade. De meest spannende narrow escape was een ladder op de linker rijstrook van de A16 die ik op een paar centimeter wist te ontwijken. Een keer reed ik achter een vrachtwagen die een stuk hout verloor, dat klapte voor me op het asfalt en brak door midden, waarna beide delen een andere kant op wegschoten en ik er precies tussendoor kon. Op de E25 in België (met de auto) een keer een noodstop moeten maken omdat er een kast van een aanhanger voor me af viel, ik stond gelukkig net op tijd stil.
 
Fiat Ritmo die ik via de achterruit binnengekomen ben
Opel Vectra die mijn knie van dichtbij wilde zien (dezelfde lul van een bestuurder heeft me een paar maanden later nogmaals bijna van de weg gedrukt, hardleers typje)
Peugeot die dezelfde knie nog dichterbij wilde zien
Duif, best stoffig ook die beesten.
Hagelstenen zo groot als knikkers (ok iets kleiner maar dat klinkt minder stoer)
Heel veel vuil, spul en troep die niet veel pijn deden
 
Vorig jaar een zeemeeuw tegen mijn ruitje, rechterspiegel & -schouder op de Oostvaardersdijk bij Almere, deed meer pijn dan ik verwacht had. Kon hem helaas niet meer ontwijken, gelukkig viel de schade mee. Geen idee hoe het met de meeuw af is gelopen, daarvoor ging het te snel en heel veel zin om om te keren had ik niet. Meermaals wat dikkere insecten op de onderkant van mijn gezicht met 120+ - ik rij graag met de systeemhelm open als het warm is, ook op de snelweg - die deden venijnig zeer. Twee keer bijna de hond van de buurman met lage snelheid, die heeft het niet zo op motoren en ik niet op die hond, maar gelukkig kon ik hem beide keren ontwijken. Los daarvan vaak genoeg ruitenwisservloeistof, een verdwaalde sigaret, losse takjes, zand, en ander raar spul.

De vervelendste was een vlieg/mug/andersoortig klein insect dat besloot dat precies het moment dat ik moest gapen ideaal was voor een nadere inspectie van mijn amandelen. De halve rit naar huis heb ik rochelend doorgebracht.
 
Meerdere vogels geraakt, een keer een kat (heeft het overleefd), paar keer ondergescheten door vogels, en vast nog wel een hoop andere zooi die ik me niet meer kan herinneren. Het meest spannende was een vrachtwagen die een klapband kreeg terwijl ik hem inhaalde, toen kreeg ik een hele regen aan rubber en staaldraad tegen me aan, maar wonder boven wonder verder geen schade. De meest spannende narrow escape was een ladder op de linker rijstrook van de A16 die ik op een paar centimeter wist te ontwijken. Een keer reed ik achter een vrachtwagen die een stuk hout verloor, dat klapte voor me op het asfalt en brak door midden, waarna beide delen een andere kant op wegschoten en ik er precies tussendoor kon. Op de E25 in België (met de auto) een keer een noodstop moeten maken omdat er een kast van een aanhanger voor me af viel, ik stond gelukkig net op tijd stil.
Ik ga echt nooit achter jou rijden. :+
 
Een hommel in m'n oog
Takken tijdens een storm
Hagel...
Sigaretten as
Roet van een opgevoerde auto in m'n bakkes..

Wel vaak een duif ontweken door te bukken. Zelf een keer een uit de lucht geslagen, arm beest achteraf, maar anders lag ik in de berm

Dat in 5 jaar en ~100k km. Niet veel bijzonders eigenlijk.
 
Tijdens mijn eerste rijles op de weg een dode tak die uit de boom viel precies op het moment dat ik erlangs reed. Viel precies tussen mijn arm en de motor door op mijn tenen, waarop de tak versplinterde. Het waaide toen ook niet bijzonder hard.
 
Een spiegel van een bestelbus tijdens file filteren. Je kent het wel: filteren gaat goed tot je weer zo'n wit busje (of vrachtwagen) tegenkomt. Of ze kijken niet, en als ze kijken wijken ze nog geen centimeter. Normaal wacht ik geduldig tot er weer ruimte ontstaat, maar soms maak je een inschatting die net te optimistisch blijkt (vooral toen ik mijn huidige motor net had).
Verder vooral de peuken, ander afval, roet van regenererende diesels, een wolk insecten, hagel etc. De meeste ellende wordt door mijn ruit en handkappen opgevangen, tenzij het op weg ligt... Daarom rijd ik zoveel mogelijk in de linker wiellijn van vierwielers.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens rit ff stoppen voor een foto maken.
Helm af, foto gemaakt, helm op.
Stekende pijn op mijn hoofd. En nog een keer.
Helm af, hoornaar bevrijd uit mijn helm.
Tjesus, wat steken die beesten, was gewoon misselijk van de pijn.
Dat zijn inderdaad hele erge beesten!
 
@ Sammie: De grote dieren (m/v) die je noemt bijna geraakt mag ik hopen...
Zo'n bergmarmot, best groot zo dichtbij, stak ook eens voor mij over in een afdaling.
 
meteoriet,



oké,
was bijna, in de jaren '80...


kilometer of vijftien bij m'n huis vandaan...

maar op een schaal van mogelijkheden, astronomisch kleine kans dat ie uberhaubt in de buurt in het weiland viel...

dit geldt overigens voor ongeveer één miljoen inwoners in de zaanstreek met een radius van 15 kilometer..

🙈
 
Interessant dit, heel interessant...

Regen, wind (uit alle windrichtingen!), vliegjes, wepsen, pollen, vogelenpoep, kiezeltjes...

Zelfs in geel fluor met alarmlichten!


Laten we alles verzamelen, een petitie starten en een of andere protestmars organiseren. Hier moet aandacht voor komen, deze misstanden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan