bimota tesi vering?

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.415
74
strijen
Zag op de Italdag ven de zomer een naakte Bimota Tesi...en zag ook dat daar hele korte schokbrekers op zitten..voor en achter dezelfde...
Nu zit de importeur een paar dorpen verderop dus ik bellen: ik zal eens navragen bij de fabriek...Italiaanse meuk/temperament...geen antwoordt..3 maanden verder...
Wie weet er wat over die motor en met name de vering...heb al gegoogeld :+
 
ik wil niet weten hoeveel uur jij al hebt lopen piekeren en peinzen over dé korte achterschokbreker voor je project ;)
 
Oké, ff om een idee te hebben waar we over praten:

Het gaat dus om dat veersysteempje ongeveer in het midden van de foto :?

SBR79_Bimota%20Tesi%202D.jpg


[way off-topic]
[me]Kofferrek zit zich af te vragen hoe je in godsnaam die remklauwen moet ontluchten :?
[/me]

[/way off-topic]
 
....
knars knars......
even kijken gewichtsverdeling meeste motoren..... 50/50
voorkant remkrachten achter ketting klimmen.....

lijkt mij als de arm hetzelfde is. Dat zeg ik anders.... Als bij het voorwiel en het achterwiel de verhouding veerweguitslag demperlengteverandering hetzelfde is zie ik niet waarom achter en voor niet dezelfde veer en demper gebruikt kan worden


knarsknars geluid beindigd
 
....
knars knars......
even kijken gewichtsverdeling meeste motoren..... 50/50
voorkant remkrachten achter ketting klimmen.....

lijkt mij als de arm hetzelfde is. Dat zeg ik anders.... Als bij het voorwiel en het achterwiel de verhouding veerweguitslag demperlengteverandering hetzelfde is zie ik niet waarom achter en voor niet dezelfde veer en demper gebruikt kan worden


knarsknars geluid beindigd
omdat je juist zoveel mogelijk gewicht aan de voorkant moet hebben(op het voorwiel,dan houd de band ook beter druk in bochten)en niet dat hij voor en achter de zelfde gewichtsverhouding heeft :W
 
Oké, ff om een idee te hebben waar we over praten:

Het gaat dus om dat veersysteempje ongeveer in het midden van de foto :?

(Afbeelding)

[way off-topic]
[me]Kofferrek zit zich af te vragen hoe je in godsnaam die remklauwen moet ontluchten :?
[/me]




[/way off-topic]
Juist...die dus....of die andere :+


En opmeten lukt ook niet want die dingen zijn niet zo dik gezaaid...daarna is de schokbreker gebruikt natuurlijk nooit te krijgen en nieuw is ie waarschijnlijk niet te betalen...heb ik weer..
 
omdat je juist zoveel mogelijk gewicht aan de voorkant moet hebben(op het voorwiel,dan houd de band ook beter druk in bochten)en niet dat hij voor en achter de zelfde gewichtsverhouding heeft :W


Weet jij wat zo'n prehistorisch Guzzi blok weegd?
Ik wel...heb 'm eerst naar m'n computerhok boven moeten slepen wegens nergens geen plaats en toen m'n schuur af was ook weer terug...de trap af...

Ik heb gewicht genoeg aan de voorkant :+


En trouwens: als ik zelf iets meer vooraan ga zitten zijn de verhoudingen gewoon zoek,,,
 
foto van een cbr600f1 veer, ook vrij kort volgens mij :) :

scbr2693vk.jpg


anton ff vragen wat voor maat het is. ik heb er een op stalling liggen volgens mij maar kan daar niet 1, 2, 3 heen.

Gr. Steven
 
Kijk, daar ga ik even op verder...










Is wel Japans :+ ...




Had me nog zo voorgenomen geen Japanse meuk 8-) op m'n fiets...



De Honda fireblade 2004rr stuurdemper heb ik strategisch even vergeten O-)
 
Oké, ff om een idee te hebben waar we over praten:

Het gaat dus om dat veersysteempje ongeveer in het midden van de foto :?

(Afbeelding)

[way off-topic]
[me]Kofferrek zit zich af te vragen hoe je in godsnaam die remklauwen moet ontluchten :?
[/me]

[/way off-topic]
Qua voorvork/uitlaat afstand mag je blij zijn dat de geometrie niet verandert bij het aanremmen van een bocht. _O-

En ontluchten is even de klauw eraf lijkt mij :? 2 boutjes lossen dus. :)
Wel iets tussen de blokken doen dan. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan