Toch klopt het vlgs de RDW-site ( en heeft hij hem sinds 31-03-2007 in z'n bezitKenteken beginnend met MD uit 1977 is een beetje vreemd, dat hoort een X serie te zijn, geen M.
Het kan zijn dat je motor ooit een nieuw kenteken heeft gekregen. Als je in de jaren 80 je papieren kwijt was kreeg je een compleet nieuw kenteken.
Dit moet de RDW je kunnen vertellen.
Als dat zo is kun je een aanvraag doen om je oude kenteken in ere te herstellen, en dan dus je blauwe plaat voeren.
Kenteken beginnend met MD uit 1977 is een beetje vreemd, dat hoort een X serie te zijn, geen M.
Het kan zijn dat je motor ooit een nieuw kenteken heeft gekregen. Als je in de jaren 80 je papieren kwijt was kreeg je een compleet nieuw kenteken.
Dit moet de RDW je kunnen vertellen.
Als dat zo is kun je een aanvraag doen om je oude kenteken in ere te herstellen, en dan dus je blauwe plaat voeren.
Er zit een verschil in "datum eerste toelating" en "datum eerste afgifte NL", zijn twee aparte dingen. "Datum eerste toelating" heeft betrekking op het framenummer, en "Datum eerste afgifte NL" heeft betrekking op je kenteken, oftewel het wel/niet legaal met blauwe plaat rijden...
Er zit iets mis met het kentekennummer. Ik zou eerst de nummers verifieren en dan contact opnemen met de rdw. Laat hun eventueel schriftelijk bevestigen dat je met een M kentekennummer met blauwe plaat de weg op mag want onze Hermandad kent zijn eigen regels niet. Kostte mij ook geld, vandaar. Maar één ding moet helder zijn.....er zijn voor 1981 geen M kentekens uitgegeven voor motoren.
efkes voor de zuivere lijn :
datum eerste toelating : van het MODEL op 's Neerlands wegen. Verder ; idd bouwjaar...
Dus met een ingevoerde met jouw kenteken een legale blauwe plaat : volgens mij wel. Heb zelf een 500K3 gehad en kreeg daar een officiele blauwe bij (kenteken iets van MS-...-...)
mijn import fiets; bj 1985, eerste toelating 1985, kenteken afgifte 1999, heeft een MZ-xx-xx kenteken, heb ik ook nog eens nagevraagd bij de RDW, maar ik kwam niet in aanmerking voor een kenteken uit het bouwjaar
3wheel:
vaak kun je via de FEHAC dit soort zaken regelen. Maar zoals gezegd de RDW is niet de meest flexibele overheidsorganisatie en hebben regelmatig hun interne zaken op een creative manier opgelost waardoor er soms een wat lastig te begrijpen beleid ontstond.