Had zelf 3 jaar een K100RS 16V (nieuw gekocht in 1990). Vanwege werk ook vrij veel op K100 8v en K75 gereden. K-series zijn degelijke langlopers. Erg goed gebouwd maar tikkel saai, auto-motor-achtig karakter, vooral de 2 kleppers tot 1990. Ook handelbaarheid is niet bepaald supersnel. Vanaf 1990 4 kleppen (op K100 tenminste) en veel beter rijwielgedeelte en remmen, op de fiets-pomp achterschokbreker na (vanaf 91 of 92 verbeterd). De 4 cilinders lopen vaak behoorlijk rauw (had de indruk 16 kleppers nog wat erger waren, de mijne was ontzettend rauw iig), dode vinger gevoel steekt vaak kop op. De spreiding is vrij groot, sommig K's hebben meer last dan andere. Sommige rijders hebben er ook meer of minder last van trouwens... De K75 heeft stuk minder last van trillingen en de latere 1100's ook, door betere ontkoppeling van het stuur. Als je op zoek bent naar een probleemloos werkpaard voor weinig geld zoek niet verder, als je op uit bent op spanning en karakter schrap ze dan maar van je verlanglijst. Ik persoonlijk ben blij dat BMW weer terug is gekomen van hun idee om een auto-blok in een motorfietsframe te schroeven maar anderen zullen daar ongetwijfeld andere ideeen over hebben.